Я полюбил страдание.Святитель Лука Крымский

Картинка №10401


Святитель Лука Крымскийъ

«…Вы спросите: “Господи, Господи! Разве легко быть гонимыми? Разве легко идти через тесные врата узким и каменистым путем?” Вы спросите с недоумением, в ваше сердце, может быть, закрадется сомнение, легко ли иго Христово?» — слова из проповеди 1951 годаi.

Принадлежат они одному из самых известных исповедников XX века — архиепископу Луке Крымскому. В его проповедях — то, что опытно прошел он сам. И в наши дни, когда людям порой не хватает духа заглянуть в завтрашний день, слово Священноисповедника Луки может поддержать и придать силы как лекарство высшего духовного свойства.

По долгу священника и врача

Это случилось в 1921 году. В Ташкенте, где служил тогда отец Валентин, будущий архиепископ Лука, назревал страшный по возможным последствиям судебный процесс. Из Бухары в город привезли партию раненых красноармейцев. Во время пути им сделали перевязки, но время было летнее и под слоем бинтов завелись личинки.

Дежурный клиники профессора Ситковского, куда поместили солдат, справился с несколькими ранами, требующими безотлагательной обработки, оставив остальных больных до утра, с тем, чтобы начать лечение, как полагается. Это и послужило поводом для распространения слуха о том, что доктора клиники Ситковского целенаправленно занимаются вредительством.

Глава местного ЧК, знаменитый латыш Петерс, снискавший репутацию человека крайне жестокого, тут же организовал показательный процесс над «реакционными» врачами, выступив в роли общественного обвинителя. Развязка была вполне обозримой: арестованным грозили приговоры «к высшей мере».

святой врач Лука моли Бога о нас

В качестве эксперта в зал суда был вызван и отец Валентин, священник, вот уже два года совмещающий пастырские обязанности с прежней своей любимой работой — хирурга.

Что только не пришлось ему выслушать от председателя, так, что не понятно было, кем предстал он перед судом: «экспертом», «свидетелем» или «обвиняемым»? Обстановка, в которой проходило слушание, определялась чувством классовой ненависти по отношению к интеллигенции.

— Скажите, поп и профессор Ясенецкий-Войно, как это вы ночью молитесь, а днем людей режете?

Однако отца Валентина не так-то легко оказалось смутить:

— Я режу людей для их спасения, а во имя чего режете людей вы, гражданин общественный обвинитель?

Петерс продолжал заготовленную обличительную речь:

— Как это вы верите в Бога, поп и профессор Войно-Ясенецкий? Разве вы его видели?

— Бога я, действительно, не видел, гражданин общественный обвинитель. Но я много оперировал на мозге, и, открывая черепную коробку, никогда не видел там также и ума. И совести там тоже не находилii.

Звук колокольчика за столом председателя потонул в общем хохоте. Спокойно и выдержанно отец Валентин объяснил, что обнаруженные личинки не представляли никакой опасности, и практикующие хирурги, как правило, не спешат очистить от них раны пациентов, поскольку личинки могут даже использоваться как своеобразные стимуляторы заживления. По свидетельству оставившего эти воспоминания профессора Ошанина и других участников событий, именно речь отца Валентина спасла тогда хирургов от расстрела. А умение «держать удар» и тот первый публичный опыт победы над страхом оказались важны для самого отца Валентина.

Личные его обстоятельства были уже в то время не самыми благополучными. В 1919 году в Ташкенте от туберкулеза умерла его жена, на его ответственности была судьба четверых детей. Академическая нагрузка — он возглавлял в то время кафедру хирургии в Университете — была весьма значительна. А о. Валентин участвовал в церковной жизни, готовил необходимые материалы и делал доклады о положении дел в Ташкентской епархии.

Истоки такой жизнестойкости, по-видимому, следует искать в истории семьи. Мать, православная, привила ему веру, научила молиться, отец же, принадлежавший к католической церкви, по складу деятельный и достаточно энергичный, — привычку к труду и самоорганизации. Вера и работа помогли ему продержаться, а необходимость заботиться о ближних, врачевать больных и защищать тех, над кем нависла опасность — преодолеть собственную боль.

«Я полюбил страдание»

— Едва ли ни самые известные слова Священноисповедника Луки. Испытания не отходили от него, не оставляли надолго, но для человека, решившего после смерти жены целиком посвятить себя служению Богу и ближним, это не было неожиданностью.

Время не оставляло надежды на размеренную жизнь в кругу семьи. Принимая сан в 1919 году, он знал, что в тех обстоятельствах священник не мог бы надеяться на прочное счастье, а подвергать опасности других не хотел. Принятие монашества в 1923 г. для о. Валентина стало лишь внешним завершением его нового внутреннего устремления.

При постриге ему было наречено имя в честь апостола и евангелиста Луки. В том же году иеромонах Лука был тайно посвящен в епископский сан. Принятие священства и постриг сами по себе требовали большого мужества, а отказ от сотрудничества с обновленцами фактически означал готовность в любую минуту принять удар со стороны властей.

Начиная с 1923 г. епископа Луку ждали почти десять лет арестов, судов, тюремных заключений и ссылок.

Московское ГПУ, затем 400-километровый путь до Енисейска в зимнюю стужу, который пришлось проделать в дощатых вагонах и на санях, а после еще и трехлетнее пребывание в Архангельске — вот только некоторые отметки его исповеднического пути.

Картинка №10402

Но где бы он ни оказывался, каково бы ни было его собственное самочувствие, он оставался священником, монахом и врачом. Он оперировал в Енисейске и вел амбулаторный прием больных в Архангельске, опробовал новые методики лечения и собирал материалы для будущих научных монографий.

Освобождение на короткое время не принесло ему отдыха, весной 1934 г., после неудачной операции, он ослеп на один глаз. Но даже подорванное здоровье не лишает его самообладания: в 1937 г., когда последовал новый арест и 13 суток допросов без сна, он объявил голодовку на 18 суток, не подписав ни одного протокола, каждый из которых мог обернуться «высшей мерой» для него и для других подследственных. За этим последовала новая ссылка, в Сибирь.

Великая Отечественная война, несколько изменившая положение Православной Церкви в СССР, принесла Владыке Луке освобождение, что означало для него возможность лечить, продолжать научную работу и приводить в порядок расстроенные в предыдущие годы дела вверенных ему епархий.

Красноярск и Тамбов, Крым и Симферополь он принимает с тем же горением, какое было у сподвижников Патриарха Тихона, не переживших роковой черты 30-х — епископа Илариона Верейского и митрополита Петроградского Серафима. Казалось, что в те годы он работал не только за себя, но за тех архиереев. Память о них и их молитвы придавали ему силы.

В то же время для нескольких поколений врачей в России он до сих пор остается крупным специалистом в области гнойной хирургии и одним из разработчиков метода лечения катаплазмами — мазями, приготовленными на основе почв, автором классического труда «Очерки гнойной хирургии» и лауреатом государственной премии I степени.

Между тем, его собственная болезнь, вызванная лихорадкой, прогрессировала. В 1958 г. наступила полная слепота, и в этом состоянии он продолжал совершать службы, без посторонней помощи входя в храм, наизусть читал богослужебные молитвы и Евангелие, совершал миропомазание и произносил замечательные проповеди, все еще от раза к разу принимал больных, поражая местных врачей безошибочными диагнозами.

Святитель Лука скончался 11 июня 1961 г. в День Всех святых в земле Российской просиявших. 35 лет спустя были обретены его мощи. В наши дни Свято-Троицкий кафедральный собор Симферополя, где они покоятся, стал местом паломничества для православных из России, Греции, Сербии — из всех уголков православного мира.

Вернемся к его проповеди 1951 г. Так легко или тяжело бремя Христово? Вот что пишет этот удивительный исповедник:

«А я скажу вам: «Да, да! Легко, и чрезвычайно легко». А почему легко? Почему легко идти за Ним по тернистому пути? Потому что будешь идти не один, выбиваясь из сил, а будет тебе сопутствовать Сам Христос; потому что Его безмерная благодать укрепляет силы, когда изнываешь под игом Его, под бременем Его; потому что Он Сам будет поддерживать тебя, помогать нести это бремя, этот крест.

Говорю не от разума только, а говорю по собственному опыту, ибо должен засвидетельствовать вам, что, когда шел я по весьма тяжкому пути, когда нес тяжкое бремя Христово, оно нисколько не было тяжело, и путь этот был радостным путем, потому что я чувствовал совершенно реально, совершенно ощутимо, что рядом со мною идет Сам Господь Иисус Христос и поддерживает бремя мое, крест мой. Тяжелое было это бремя, но вспоминаю о нем как о светлой радости, как о великой милости Божией. Ибо благодать Божия изливается преизобильно на всякого, кто несет бремя Христово. Именно потому, что бремя Христово нераздельно с благодатью Христовой, именно потому, что Христос того, кто взял крест и пошел за Ним, не оставит одного, не оставит без Своей помощи, а идет рядом с ним, поддерживает его крест, укрепляет Своею благодатью.

Помните Его святые слова, ибо великая истина содержится в них. Иго Мое благо, и бремя Мое легко. Всех вас, всех уверовавших в Него зовет Христос идти за Ним, взяв бремя Его, иго Его.

Не бойтесь же, идите, идите смело. Не бойтесь тех страхов, которыми устрашает вас диавол, мешающий вам идти по этому пути. На диавола плюньте, диавола отгоните Крестом Христовым, именем Его. Возведите очи свои горе — и увидите Самого Господа Иисуса Христа, Который идет вместе с вами и облегчает иго ваше и бремя ваше. Аминь.»iii


Сноски:

i «Придите ко Мне все труждающиеся и обремененые». 1951 г. // Возглас. Справочно-информационная газета. Распространяется по благословению Святейшего Патриарха Московского и Всея Руси Алексия II. Июнь 2007, № 11(108). С. 1

ii Цит. по: Священноисповедник Архиепископ Лука (Войно-Ясенецкий). Христовы воины. Жития и труды подвижников XX века. Календарь. 2007. Москва, 2006. Издание осуществлено по благословению епископа Южно-Сахалинского и Курильского Даниила. Сост., оф. — О.С.В. Отпечатано с готовых дипазитов в ОАО ордена Трудового Красного Знамени «Чеховский полиграфический комбинат». Г. Чехов Московской области. 2006. С. 166-167

iii «Придите ко Мне все труждающиеся и обремененые». 1951 г. // Возглас. Справочно-информационная газета. Распространяется по благословению Святейшего Патриарха Московского и Всея Руси Алексия II. Июнь 2007, № 11(108). С. 1

http://www.pravmir.ru/legko-li-igo-xristovo/

Святитель Лука Крымский


Святителю отче наш Луко, моли Бога о нас!

Комментарии (1)

Всего: 1 комментарий
#1 | Лидия Новикова »» | 08.04.2012 19:02
  
4
Картинка №10429

СВЯТЫЕ. Лука Войно-Ясенецкий


Акафист святому и исповеднику Луке (Войно-Ясенецкий), арихиепископу Симферопольскому и Крымскому

Кондак 1.

Возбранный святителю Церкве Православныя и исповедниче, возсиявый стране нашей в земле Крымстей, яко светозарное светило, добре потрудивыйся и за имя Христово гонение претерпевый, прославляюще прославльшаго тя Господа, даровашаго нам тебе новаго молитвенника и помощника, похвальное воспеваем ти пение: ты же, яко имеяй велие дерзновение ко Владыце небесе и земли, от всяких недугов душевных и телесных свободи нас и добре стояти в Православии укрепи, да вси во умилении зовем ти:

Радуйся, святителю Крымский исповдниче Луко, врачу благий и милостивый.
Икос 1.

Ангелов собеседниче и человеков наставниче, Луко преславный, подобно Евангелисту и Апостолу Луке, емуже тезоименит сый, от Бога дар целити недуги человеческия приял еси, во врачевании Болезней ближних, многия труды подемля, и, плоть нося, о плоти нерадел еси, делы добрыми Отца Небеснаго прославил еси. Темже благодарне во умилении зовем ти:
Радуйся, от юности разум свой игу Христову покоривый.
Радуйся, пречестное Святыя Троицы селение бывый:
Радуйся, блаженство милостивых, по Слову Господа, унаследовавый.
Радуйся, верою Христовою и знанием богодарованным многия недужныя исцеливый:
Радуйся, страждущих недугами телесными врачу милосердный.
Радуйся, во дни брани вождей и воинов исцелителю:
Радуйся, всех врачев наставниче.
Радуйся, скорый в нуждах и скорбех сущим помощниче:
Радуйся, Церкви Православныя утверждение.
Радуйся, земли нашея озарение:
Радуйся, крымския паствы похвало.
Радуйся, града Симферополя украшение:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 2.

Видя в человецех во время врачеваний, аки в зерцале, премудрость и славу Творца всяческих Бога, к Нему Духом выну возносился ecu, богомудре, светом же богоразумия твоего и нас озари, да вопием купно с тобою: Аллилуия.
Икос 2.

Разум твой Божественными ученьми просветил еси, Луко всеславне, отвергнув всяко плотское мудрование, с разумом же и волю повинул еси Господеви. Подобен Апостолом быв, тии бо по Слову Христову: "Грядита по Мне, и сотворю вы ловца человеком" оставиша вся и по Нем идоша, и ты, святе, услышав зовущаго тя на служение Господа Иисуса чрез раба Своего Архиепископа Ташкентского Иннокентия абие приемлеши священство в Церкви Православней. Сего ради, яко богомудраго наставника, тя ублажающе, воспеваем сице:
Радуйся, Ангела Хранителя увеселение.
Радуйся, яко того николиже опечалил еси:
Радуйся, во учении преспевавый и телу мудрецы мира сего удививый.
Радуйся, от творящих беззаконие уклонивыйся:
Радуйся, Божия Премудрости созерцателю и проповедниче.
Радуйся, истиннаго богословия златословесный учителю:
Радуйся, апостольских преданий блюстителю.
Радуйся, свеще, Богом возженная, мрак нечестия разгоняющая:
Радуйся, звездо, путь ко спасению показующая.
Радуйся, православия ревнителю:
Радуйся, раскольников обличителю.
Радуйся, свидений и оправданий Господних возжадавый:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 3.

Силою благодати Божия, еще ко временней жизни приял еси дар, святе Луко, недуги целити, да вси, усердно притекающии к тебе недугов телесных и паче душевных исцеления сподобляются, вопия Богу: Аллилуия.
Икос 3.

Имея неусыпное попечение о спасении душ, вверенных тебе от Бога, Луко блаженне, пастырски к душеспасительной жизни, и словом и самым делом непрестанно наставлял еси. Сего ради приими от нашего усердия достойныя похвалы тебе:
Радуйся, Божия разуме исполненный.
Радуйся, благодатию Духа Святого преосененный:
Радуйся, нищеты Христовы подражателю.
Радуйся, пастырю добрый, уклоняющихся от веры православныя и блуждающих по горам суемудрия, взыскавый:
Радуйся, делателю винограда Христова, чад Божиих укрепляяй в истинной вере православней.
Радуйся, щите, защищая благочестие:
Радуйся, непоколебимое Православие основание.
Радуйся, твердый каменю веры:
Радуйся, душепагубного неверия и злотворного обновленчества обличителю и искоренителю.
Радуйся, в делании духовнем подвизающихся мудрый укрепителю:
Радуйся, от мира изгнанным пристанища тихаго указателю.
Радуйся, яко приим крест Христу последовал еси:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый
Кондак 4.

Бурю внутрь имея помышлений многих, неодумеваше раб Божий, что речет о нем Господь, егда проразумеваху его достойна быти епископом граду Ташкенту: обаче всего себе Христу Богу предаде, Тому о всем благодарение возсылая, зовый: "Благословен Бог, изливаяй благодать Свою на архиереи Своя". И поя ему: Аллилуиа.
Икос 4.

Слышавше людие православнии, в гонении сущии, о благоплодных добротах души твоея, богоносе Луко, и видеша на степени святительства, яко достойный сосуд Божественныя благодати, вся немощная врачующая и оскудевающая восполняющая, дивятся чудному промышлению Бога о тебе и приносят ти сицевая благохваления:
Радуйся, архиерею, от Самого Господа пронареченный.
Радуйся и в надписании книги твоея сан епископа тебе предуказавый:
Радуйся, иерархов украшение.
Радуйся, пастырю добрый, яко готов был еси душу твою положити за овцы своя словесныя:
Радуйся, многосветлый Церкве светильниче.
Радуйся, Апостолов сопричастниче:
Радуйся, исповедников украшение.
Радуйся, о себе попечение всякое отвергий:
Радуйся, скорбей утолителю.
Радуйся, о людских невежествиих печальниче:
Радуйся, искавших спасения правым учением оглашавый.
Радуйся, житием твоим сего учения не посрамивый:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 5.

Боготочною кровию от вечныя смерти искупленныя соблюдая, егда сан епископа в дни страшных гонений по благословению святаго Патриарха Тихона от рук епископов Православных приял еси, святителю Луко, дело благовестника добре сотворил еси, обличая, запрещая, умоляя, всяким долготерпением и учением, и поя Богу: Аллилуиа.
Икос 5.

Видевше Ангельстии чинове великия твоя подвиги, егда по заповеди Господней: "Блажени изгнани правды ради: яко тех есть Царствие Небесное", в крепости сердечней безропотно понесл еси заточение и изгнание в Сибирь за имя Господа и святую Церковь Христову, терпением велиим устрояя свое спасение, примером же своим верных души назидая. Мы же тя усердно любовию почитающе чествуем похвалами сими:
Радуйся, светильниче на свещнице церковнем поставленный.
Радуйся, яко слово Писания: "Любы долготерпит", на тебе оправдася:
Радуйся, защищати тя верным воспретивый. Радуйся, властем повинувыйся и сего ради волею в руки воинов нощию предавыйся: Радуйся, клевреты неправедных судей уничиженный.
Радуйся, в заточение со смирением безропотно шедый:
Радуйся, из управляемыя тобой Ташкентския епархии правды ради изганный.
Радуйся, верными оплаканный:
Радуйся, за Господа распятого изъязвленный и заушенный.
Радуйся, уста лживых неверов заградивый:
Радуйся, праведными устами небесныя истины и в изгнании вещавый.
Радуйся, яко мученицы на небесех о терпении твоем ликоваху:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 6.

Проповедник немолчный тайны Пресвятыя, Единосущныя и Неразделимыя Троицы был ecu и в темнице, и во градех сибирского изгнания, терпя глад, мраз северныя страны и жестокость, клевретов безбожных. Сего ради проповедует Церковь Крымская величия Божия явленныя на тебе, святителю Луко, яко приял еси дар целити недуги душевныя и телесныя и в стране изгнания, да вси единым сердцем и едиными усты, воспеваем Богу: Аллилуия.
Икос 6.

Возсиял еси, яко звезда лучезарная, красноярстей пастве и тамбовстей, озаряя души верных и разгоняя тьму нечестия и безбожия. И исполнишася на тебе слова Христовы: "Блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, Мене ради". Ты же, гонимый из града во град и клеветы терпя, архипастырское служение усердие исполнял и сладостию писаний твоих насыщал вся алчущия и жаждущия прдвды, иже благодарне взывают тебе:
Радуйся, наставниче всех к небеси наставляяй.
Радуйся, славы Божией истинный ревнителю:
Радуйся, воине Христов непобедимый.
Радуйся, за Христа Господа темницы и биения терпевый:
Радуйся, смирения Его истинный подражателю.
Радуйся, вместилище Духа Святаго:
Радуйся, вшедый с мудрыми в радость Господа твоего.
Радуйся, корыстолювия обличителю:
Радуйся, пагубу тщеславия показавый.
Радуйся, беззаконники ко обращению призывавый:
Радуйся, имже сатана посрамися.
Радуйся, имже Христос прославися:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 7.

Хотя достойно совершити подвиг, возложенный на тя от Бога, облеклся еси во вся оружия Божия и стал на брань противу миродержителей века сего, духовом злобы поднебесным, препоясав чресла своя истиною и облекшись в броню правды, угасил, исповедниче Луко, вся стрелы лукаваго, поя Содетелю и Богу: Аллилуия.
Икос 7.

Новое гонение воздвиже беззаконных человек и безбожных на Церковь Православную и в дальнюю таежную глубину угнаша тя, святителю Луко, и близ смерти быв, рукою Божиею сохранен, взывал с Павлом Апостолом: "До нынешнего часа и алчем, и жаждем, и наготуем, и страждем, и скитаемся... Гоними, терпим: якоже отреби миру быхом, всем попрание доселе". Сего ради, ведуще таковая, ублажаем тя:
Радуйся, исповедниче Христов блаженный.
Радуйся, мраз лютый претерпевый:
Радуйся, близ смерти бывый, Господом сохраненный.
Радуйся, самоотвержение всецелое показавый:
Радуйся, уневестивый душу твою Жениху Христу.
Радуйся, Господа распятаго на кресте присно пред собою предзревый:
Радуйся, во бдениих и молитвах неослабно пребывал еси.
Радуйся, Единосущныя Троицы истинный ревнителю:
Радуйся, скорый от всякия Болезни Безмездный врачу.
Радуйся, ломотныя и опухлыя уврачевавый:
Радуйся, от неисцельныя гнойныя болезни костей и ран здрави возставивый.
Радуйся, яко верою твоею и трудами врачевными расслабленнии исцелеша:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 8.

Странник во юдоли земней быв, терпения, воздержания и чистоты образ показал еси, исповедниче Луко. Любовь евангельскую явил еси, егда отечество в опасности от нашествия иноплеменник пребываше, деннонощно во врачевнице трудился, исцеляя недуги и раны вождей и воинов отечества земнаго, непамятозлобием и любовию удивляя всех творящих ти напасти и многия сим обратил ко Христу во еже пети ему: Аллилуия.
Икос 8.

Весь, исполнь любве Христовы, Луко благосерде, душу твою полагал еси за други твоя, и яко Ангел Хранитель присущ был еси ближним и дальним, озлобленныя укрощая, враждующия примиряя и спасение всем устрояя. Поминая труды твоя во Благо людей отечествия твоего, благодарне взываем ти:
Радуйся, дивную любовь ко отечеству земному показавый.
Радуйся, смирения и незлобия учителю: Радуйся, изгнание и жестокия муки мужемудренно претерпевый.
Радуйся, за Христа пострадавый и мучимый:
Радуйся, твердо Его исповедавый.
Радуйся, злобу врагов любови Христовою победивый:
Радуйся, отче благосердный, взыскавый спасения многих.
Радуйся, яко великими скорбями был искушаем:
Радуйся, в гонениих терпение дивное явивый.
Радуйся, яко за враги умолял еси Господа:
Радуйся, егоже любовь победи всяку вражду.
Радуйся, егоже незлобие покори жестокия сердца:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 9.

Всем был еси вся, якоже и святый Павел, да всяко некия спасеши, святителю Луко, архипастырский подвиг совершая в тамбовстем крае многими труды храмы обновляя и созидая, Уставы Святоотеческия строго соблюдая, спасению паствы твоея служити не престал еси, чисто Богови поюще: Аллилуиа.
Икос 9.

Витии человечестии не возмогут по достоянию изрещи твоих благодеяний множество, егда явился на Крымстей земли, яко отец чадолюбивый, святителю отче Луко. Щедродательная бо десница твоя всюду досязаше. Мы же благосердию твоему подражати хотяще, во удивлении взываем к тебе:
Радуйся, лучу любве Божия.
Радуйся, сокровище милосердия Спасова неисточимое:
Радуйся, яко вся своя неимущим раздавал еси.
Радуйся, ближния твоя паче себе возлюбивый:
Радуйся, безматерних сирот питателю и окормителю.
Радуйся, безпомощных старцев и стариц попечителю:
Радуйся, яко болящия и в темнице заключенныя посещал еси.
Радуйся, яко нужды бедных предварял в различных местах отечества своего:
Радуйся, яко нищия поминая, обеды им устроял еси.
Радуйся, яко коемуждо в горестех, аки Ангел утешитель являлся еси:
Радуйся, Ангеле земный и человече небесный.
Радуйся, яко о глубине милосердия твоего Мати Божия возрадовася:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 10.

Спасению крымския паствы твоея служити многолетне не престал по образу пастыреначальника Христа на рамех заблудшее взем естество Богу и Отцу привел еси. Божиим бо милосердием утешая ко исправлению жития словесы учительными твоими влекл еси вся, во еже сердцем чистым пети Богу: Аллилуиа.
Икос 10.

Царя Небеснаго Христа Бога верный служителю быв, святителю отче Луко, неустанно возвещал слово истины во всех храмах земли нашея Таврическия, душеспасительною пищею учения евангельского верныя чада научая и Устав Церковный строго исполняти повелевая. Темже тя, яко пастыря добраго, сице прославляем:
Радуйся, неутомимый проповедниче правды евангельския.
Радуйся, яко Богом врученное тебе стадо словесное добре пасый:
Радуйся, яко овцы своя словесныя от душегубных волков охранявый.
Радуйся, чина церковного строгий Блюстителю:
Радуйся, чистоты веры православныя охранителю.
Радуйся, тобою во Дух Святый написа словеса спасительныя:
Радуйся, яко тайну богословия о духе, душе и теле явил еси нам.
Радуйся, яко слово твое, аки в ризы позлащены, тайны веры одеяшася:
Радуйся, молние, гордыню низлагающеая.
Радуйся, громе, Беззаконно живущия устрашаяй:
Радуйся, церковного благочестия насадителю.
Радуйся, архипастырю, пастыри духовныя наставляяи и вразумляяй непрестанно:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 11.

Пение у гроба твоего, угодниче Божий, не умолкаше во днех блаженнаго успения твоего. Мнози бо ведяху тя богоносна и равноангельна суща собрашася от всех предел земнаго твоего отечествия совершити соборное моление о душе твоей восходящия в горния обители отечествия небеснаго воспевая и поя Богу: Аллилуиа.
Икос 11.

Свеща еси в церкви Христовой, горящая невещественным светом благодати Божией был еси, святителю Луко, вся концы земли нашея озаряя. Егда же приспе время отшествия твоего, Божественнии Ангели прияша святую душу твою, и в небесныя обители вознесоша. Темже, поминающе блаженное успение и велие твое на небеси и на земли прославление, с радостию приносим ти благохваления сия:
Радуйся, светильниче немеркнущий Света Невечерняго.
Радуйся, яко мнози прославиша чрез твои добрыя дела Отца Небеснаго:
Радуйся, яко свет добрых дел твоих просветился пред человеки.
Радуйся, яко мнози прославиша чрез твои добрыя дела Отца Небеснаго:
Радуйся, угодниче Божий, течение благочестне скончавый.
Радуйся, веру, надежду и любы от Господа стяжавый:
Радуйся, со Христом, Его же возлюбил еси, на веки соединивыйся.
Радуйся, Царствия Небеснаго и славы вечныя наследниче:
Радуйся, архиерею, от вечного Архиерея Христа благодатными дарами исполненный.
Радуйся, скорый помощниче призывающим тя:
Радуйся, земли Крымския новое светило и утверждение.
Радуйся, рода христианскаго благодатный покровителю:
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 12.

Благодать свыше ти данную познавше, благоговейно лобызаем честнаго лика твоего изображенне, святителю Луко, чающе тобою получити просимое от Бога. Темже припадая ко святым мощем твоим со умилением молим тя: Укрепи нас добре стояти в вере православней и угождающе благими делы немолчно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 12.

Поюще Бога, дивнаго во святых Своих, хвалим тя, Христова исповедника, святителя и предстателя пред Господем. Весь бо еси в вышних, но и нижних не оставляеши, святителю отче Луко, присно со Христом царствуеши и о нас грешных пред престолом Божиим ходатайствуеши. Сего ради во умилении зовем ти:
Радуйся, света неприступнаго зрителю.
Радуйся, емуже сорадуются Ангелы, и о нем же веселятся человецы:
Радуйся, научивый заповедем Христовым и сотворивый я.
Радуйся, яко достоин явился еси Царствия Небеснаго:
Радуйся, путем исповедничества райских селений достигший.
Радуйся, поношения Христа ради терпевый и вечную с Ним славу приявый:
Радуйся, души наша к Царствию Небесному путеводяй.
Радуйся, предстателю пред Престолом Божиим за нас грешных:
Радуйся, Православия похвало и земли нашея радование.
Радуйся, в сонме святых быти сподобивыйся:
Радуйся, Собору всех Крымских святых сопричастниче.
Радуйся, святителю Крымский исповедниче Луко, врачу благий и милостивый.
Кондак 13.

О великий и преславный угодниче Божий, святителю отче наш Луко, приими сие похвальное пение от нас недостойных, обаче с любовию сыновнею тебе приносимое. Предстательством твоим у Престола Божия и молитвами твоими всех нас в вере православней и добрых делех утвержди. От всяких бед, скорбей, болезней и напастей в сей жизни находящих сохрани, от мучений в Будущем веце избави. И сподоби в вечней жизни купно с тобою и со всеми святыми пети Творцу нашему: Аллилуиа.
Сей Кондак глаголи трижды.
(А по сем читается Икос 1 и Кондак 1)

Молитва святителю Луке, исповеднику, Архиепископу Крымскому

О всеблаженный исповедниче, святителю отче наш Луко, великий угодниче Христов! Со умилением приклоньше колена сердец наших, и припадая к раце честных и многоцелебных мощей твоих, якоже чадо отца молилм тя всеусердно: услыши нас грешных и принеси молитву нашу к милостивому и человеколюбцу Богу, Емуже ты ныне в радости святых и с лики ангел предстоиши. Веруем бо, яко ты любиши ны тою же любовию еюже вся ближния возлюбил еси, пребывая на земли.
Испроси у Христа Бога нашего да утвердит во святей своей Православней Церкви дух правыя веры и благочестия: пастырям ея да даст святую ревность и попечение о спасении вверенных им людей: право верующия соблюдати, слабыя и немощныя в вере укрепляти, неведущия наставляти, противная обличати. Всем нам подай дар коемуждо благопотребен, и вся яже к жизни временней и к вечному спасению полезная. Градов наших утверждение, земли плодоносие, от глада и пагубы избавление. Скopбящим утешение, недугующим исцеление, заблудшим на путь истины возвращение, родителем благословение, чадом в страсе Господнем воспитание и научение, сирым и убогим помощь и заступление.
Подаждь нам всем твое архипастырское и святое благословение, да тобою осеняеми избавимся от козней лукаваго и избегнем всякия вражды и нестроений, ересей и расколов.
Даруй нам богоугодно прейти поприще временной жизни, настави нас на путь ведущий в селения праведных, избави нас воздушных мытарств и моли о нас всесильнаго Бога, да в вечней жизни с тобою непрестанно славим Отца и Сына и Святаго Духа, Емуже подобает всякая слава, честь и держава во веки веков. Аминь.

http://www.derzhavnaya.spb.ru/lib/sluzhbi/luc-akafist.html
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2025, создание портала - Vinchi Group & MySites
ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU