20-е января Собор честного и славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна .



20-е января 2013г.
(07.01.2013 г. по ст.с.)

Неделя 33-я по Пятидесятнице.
Глас 8-й.


Попразднство Богоявления.
Собор честного и славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна .
Новомч. Афанасия Атталийского ( Греч. ).
Свт. Кедда Лостингэмского, еп. Восточно-Саксонского (664) ( Кельт. и Брит. ).
Св. Брэннока Браунтонского (VI) ( Кельт. и Брит. ).
Св. Валентина, епископа Ретии и Апостола Тироля ( Кельт. и Брит. ).
Св. Иулиана, мученика из Кальяри ( Кельт. и Брит. ).



Утр. - Ев. 11-е, Ин., 67 зач., XXI, 15-25.

Лит. – Недели по Богоявлении: Еф., 224 зач. (от полу́), IV, 7–13. Мф., 8 зач., IV, 12–17. Предтечи: Деян., 42 зач., XIX, 1–8. Ин., 3 зач., I, 29–34. С этого дня по 14 января – попразднство Богоявления.

Трапеза

Поста нет.


Богослужебные указания

Неделя 33-я по Пятидесятнице, по Богоявлении. Глас 8-й. Попразднство Богоявления1. Собор Предтечи и Крестителя Господня Иоанна.

Служба Собора Предтечи и Крестителя Господня Иоанна славословная, совершается вместе со службой попразднства Богоявления и воскресной службой Октоиха (ср: Типикон, 7 января, 1-е и 5-е «зри»; Типикон, 26 декабря, Маркова глава; Минея, 7 января, 1-я Маркова глава).





Москва (55°45'N, 37°38'E) UTC +4


Дата: 18 Января 2013

Начало сумерек: 09:00
Восход Солнца: 09:44
Высшая точка: 13:41
Заход Солнца: 17:39
Окончание сумерек: 18:22
Долгота дня: 07:55
Восход Луны: 12:34
Заход Луны: 03:45



Источник: http://redday.ru/sun/?d=13&m=1&y=2013&city=225
© Redday.ru





СОБОР ПРЕДТЕЧИ И КРЕСТИТЕЛЯ ГОСПОДНЯ ИОАННА
День празднования: 7 января


На другой день праздника св. Богоявления Церковь с самых первых времен совершает празднование собора честного и славного пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна. И вполне прилично было почтить особым празднованием того, кто послужил таинству Божественного крещения, возложивши руку свою на главу Владыки. Итак тотчас после праздника Крещения Господня соборно почитается и прославляется песнопениями Креститель. Само же слово - собор означает, что народ собирается в церковь для совершения богослужения в честь и похвалу прославляемого ныне великого Предтечи и Крестителя Иоанна. Таковой собор, хотя совершался и совершается во всех храмах вселенной, но с особенною торжественностью совершается в храмах посвященных имени Крестителя, как это было прежде в храме его при Иордане, где он крестил Христа, и в Севастии1, где он был погребен по умерщвлении Иродом2, и в Антиохии, куда было первоначально принесена правая его рука святым евангелистом Лукой3, и в Царьграде, куда впоследствии та же святая рука была перенесена из Антиохии, и где в особенности торжественно справляем был собор Крестителя, так как рука его была перенесена в самое навечерие святого Богоявления, когда бывает освящение воды: казалось что тогда сам Креститель прибыл невидимо на освящение воды, и великая радость была царям и всему народу. Потому-то тогда с великим торжеством совершен был собор Крестителя на другой день Богоявления Господня и продолжал праздноваться также и в последующее время. И мы с радостью духовною совершаем собор сего великого Предтечи и Крестителя Иоанна, моля его о том, чтобы он просил за нас Владыку Христа собрать нас в церкви торжествующих в вечном нерукотворенном храме на небе, и где бы мы могли слышать голос празднующих и совершить празднество в честь вечного явления Бога. Там мы можем насыщаться со Христом видением лица Бога, явственно показывающего Себя святым Своим, и славить со всеми небесными ликами Отца и Сына и Святого Духа во веки, аминь!



1 Севастия - главный город Самарии. Такое название этот город получил после того, как был подарен Августом Ироду Великому, который совершенно восстановил его и украсил и, в благодарность Августу, назвал его Севаста, или Севастия, что значит город Августа.

2 Разумеется Ирод Антипа, сын Ирода Великого, правивший Галилеей и Парией с тетрарха, т. е. четвертовластника, властителя над четвертою частью Палестины. Он имел законную жену, дочь Аравийского царя Арефы, но отверг ее, и отнял жену у Филиппа, брата своего, Иродиаду. Св. Предтеча Господень Иоанн обличал Ирода за сей беззаконный брак. За это Ирод заключил его в крепость Махерунт, находившуюся близ Мертвого моря на границе с Аравией. Здесь злобная Иродиада, воспользовавшись удобным случаем, представившимся во время пира, испроси у Ирода чрез дочь свою Саломию главу Иоанна Крестителя, и беззаконный царь, посреди пира, повелел отсечь главу Предтечи, что и было исполнено. Сия глава была отнесена Иродиаде, которая в злобной радости исколола Предтечев язык, а тело было выброшено за стены крепости и найдено здесь учениками Крестителя, которые с честью отнесли его в Севастии и здесь похоронили.

3 Апостол и Евангелист Лука был родом из Антиохии; потому-то он и озаботился перенести честную руку Предтечи в свой родной город. Память святого Луки совершается в октябре месяце, в 18-й день.


ЖИТИЯ СВЯТЫХ
по изложению святителя Димитрия, митрополита Ростовского

Собор святого Иоанна, Предтечи и Крестителя Господня,


Память 7 января (по ст.ст.)


На другой день праздника св. Богоявления Церковь с самых первых времен совершает празднование собора честного и славного пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна. И вполне прилично было почтить особым празднованием того, кто послужил таинству Божественного крещения, возложивши руку свою на главу Владыки. Итак тотчас после праздника Крещения Господня соборно почитается и прославляется песнопениями Креститель. Само же слово - собор означает, что народ собирается в церковь для совершения

богослужения в честь и похвалу прославляемого ныне великого Предтечи и Крестителя Иоанна. Таковой собор, хотя совершался и совершается во всех храмах вселенной, но с особенною торжественностью совершается в храмах посвященных имени Крестителя, как это было прежде в храме его при Иордане, где он крестил Христа, и в Севастии1, где он был погребен по умерщвлении Иродом2, и в Антиохии, куда было первоначально принесена правая его рука святым евангелистом Лукой3, и в Царьграде, куда впоследствии та же святая рука была перенесена из Антиохии, и где в особенности торжественно справляем был собор Крестителя, так как рука его была перенесена в самое навечерие святого Богоявления, когда бывает освящение воды: казалось что тогда самКреститель прибыл невидимо на освящение воды, и великая радость была царям и всему народу. Потому-то тогда с великим торжеством совершен был собор Крестителя на другой день Богоявления Господня и продолжал праздноваться также и в последующее время. И мы с радостью духовною совершаем собор сего великого Предтечи и Крестителя Иоанна, моля его о том, чтобы он просил за нас Владыку Христа собрать нас в церкви торжествующих в вечном нерукотворенном храме на небе, и где бы мы могли слышать голос празднующих и совершить празднество в честь вечного явления Бога. Там мы можем насыщаться со Христом видением лица Бога, явственно показывающего Себя святым Своим, и славить со всеми небесными ликами Отца и Сына и Святого Духа во веки, аминь!
________________________________________________________________________
1 Севастия - главный город Самарии. Такое название этот город получил после того, как был подарен Августом Ироду Великому, который совершенно восстановил его и украсил и, в благодарность Августу, назвал его Севаста, или Севастия, что значит город Августа.
2 Разумеется Ирод Антипа, сын Ирода Великого, правивший Галилеей и Парией с тетрарха, т. е. четвертовластника, властителя над четвертою частью Палестины. Он имел законную жену, дочь Аравийского царя Арефы, но отверг ее, и отнял жену у Филиппа, брата своего, Иродиаду. Св. Предтеча Господень Иоанн обличал Ирода за сей беззаконный брак. За это Ирод заключил его в крепость Махерунт, находившуюся близ Мертвого моря на границе с Аравией. Здесь злобная Иродиада, воспользовавшись удобным случаем, представившимся во время пира, испроси у Ирода чрез дочь свою Саломию главу Иоанна Крестителя, и беззаконный царь, посреди пира, повелел отсечь главу Предтечи, что и было исполнено. Сия глава была отнесена Иродиаде, которая в злобной радости исколола Предтечев язык, а тело было выброшено за стены крепости и найдено здесь учениками Крестителя, которые с честью отнесли его в Севастии и здесь похоронили.
3 Апостол и Евангелист Лука был родом из Антиохии; потому-то он и озаботился перенести честную руку Предтечи в свой родной город. Память святого Луки совершается в октябре месяце, в 18-ый день.




Сказание о десной руке святого Иоанна Предтечи, крестившей Господа

После усекновения беззаконным царем Иродом главы святого Иоанна Предтечи, Крестителя Господня, его честное тело погребено было его учениками близ могилы пророка Елисея в знаменитом самарийском городе Севастии. Когда же святой евангелист Лука, проповедуя Христа и обходя многие страны и города, пришел в Севастию, имея в виду отправиться отсюда в свой отечественный город - Антиохию, то сему апостолу пришло на мысль взять с собою и отнести в Антиохию тело святого Предтечи, Иоанна Крестителя. Оно было нетленно и цело, но взять было нельзя, потому что жители Севастии очень чтили мощи Крестителя и бережно их хранили. Посему святой евангелист Лука мог отделить от святого тела Предтечи только правую руку, крестившую Владыку нашего Господа Иисуса Христа; ее то он и принес с собою в свой город Антиохию, как некое драгоценное сокровище, которым он хотел возблагодарить Антиохию за воспитание свое, полученное им в этом городе. С того времени святая рука Крестителя в великим благоговением была хранима антиохийскими христианами, ибо от нее совершалось не мало чудес. По прошествии долгого времени, на царском престоле воссел Юлиан Отступник1, который явно отрекся от Христа и кланялся идолам. Он стал преследовать Церковь Божью так же, как и языческие императоры, преследовавшие христиан раньше его, и не только гнал и умерщвлял живых христиан, но восстал с яростью и против умерших: останки святых, пострадавших за святую веру, он вынимал из гробов и сжигал, а храмы Божий и всякие святыни обращал в пепел. Однажды он явился и в Антиохию, частью для того чтобы принести там гнусные жертвы своему мерзкому богу, Аполлону2, идол которого находился близ города, в местности именовавшейся Дафне, частью для того, чтобы преследовать христиан и сжечь те святыни их, какие ему удалось бы найти. Христиане антиохийские, услышав о его прибытии, поспешили сокрыть святую руку Крестителя в одной городской башне, называвшейся Гония, чтобы гонитель не причинил ей бесчестия и не сжег бы ее. Юлиан явившись в Антиохию и причинив здесь много зла христианам стал отыскивать руку Крестителя, а когда его поиски оказались напрасными, то послал приказ в Палестинский город Севастию о том, чтобы все тело Крестителя, - находившееся там за исключением головы и руки, - а равно и гробница с храмом Крестителя были преданы разрушению и огню, что и было исполнено, как сообщают историки Никифор и Кедрин3. Впрочем, блаженный Симеон Метафраст4 сообщает, что сожжено было не Крестителево тело, а чье-то другое, ибо патриарх Иерусалимский, узнав заблаговременно о приказе Юлиана, тайно взял из гроба мощи Крестителя и послал их на сохранение в Александрию; вместо них же он положил кости одного мертвеца, и эти последние были сожжены, по словам Метафраста, вместо мощей Крестителя, с гробом его и храмом.
Когда беззаконный тот царь погиб и истинная вера снова осияла в мире, то и рука святого Предтечи была вынута из башни, в коей скрыта была, как бы светильник из под спуда. Снова христиане стали воздавать ей почитание и снова стали совершаться от нее чудеса, как и прежде. Из этих чудес сообщим о следующем.
В пределах Антиохийских гнездился великий и страшный змей, которого язычники обоготворяли и которому как богу ежегодно приносили жертвы. В эту жертву обыкновенно назначаема была особо избиравшаяся непорочная девица, которая и отдавалась на съедение змею, в присутствии всего народа, смотревшего на это зрелище с особых мест, построенных невдалеке от пещеры, где жил змей. Змей же выползал из пещеры и производил всеобщий ужас своим страшным видом шипением и широко отверстою пастью, а потом хватал представленную ему жертву и, терзая ее своими губами, пожирал. Для такой жертвы дочери антиохийских граждан были назначаемы по жребию. В один год жребий этот пал на дочь одного антиохийского христианина. Христианин этот молил со слезами Христа Бога и его святого Крестителя об избавлении его дочери от лютой смерти. Когда наступал уже самый день того гнусного праздника, отец с воплями и рыданиями вопиял к Богу и призывал на помощь святого Иоанна Крестителя. В это время он пришел к храму Иоанна Крестителя, где хранилась рука Крестителя, и усердно просил ключаря, чтобы тот отпер ему храм и пустил его поклониться той честной и святой руке. Сие же делал он с тайною целью, для достижения которой он положил за пазуху несколько золотых монет. Когда он стал совершать поклоны пред ковчегом, в котором была хранима та святая рука, то как бы нечаянно просыпал из-за пазухи золотые монеты. Ключарь, который любил деньги, бросился подбирать монеты, а в это самое время христианин тот лобызал святую руку Крестителя, тайно откусив зубами один состав малого перста, спрятал его и, помолившись, вышел, неся с собою сустав пальца. Когда настал тот день, в который девица должна была неповинно подвергнуться смерти, и когда народ собрался к полночному часу на позорище, туда явился и отец, ведя дочь на съедение змею, и в душе вознося к Богу молитвы о спасении. И вот выполз из своей пещеры страшный змей, шипящий, с разинутою пастью, и стал подползать к приготовленной для него жертве - девице, чтобы пожрать ее. Но отец не отступал от дочери, призывая на помощь Всевидящего Спасителя Христа Бога и его Крестителя. Когда змей подполз совсем близко и еще шире раскрыл свою пасть, отец девицы бросил состав священного перста Крестителя прямо в середину гортани змея, и змей тотчас же издох. Девица спасена была таким образом от лютой смерти, отец же ее со слезами радости громким голосом воссылал благодаренье Спасителю Богу и его святому Крестителю, разъясняя всему народу, какое великое чудо совершил Господь Бог. Народ, присутствовавший на позорище, видя змея мертвым, а девицу - живою и восхваляющею вместе с отцом Бога, сначала весьма удивился и ужасался при виде столь славного чуда, а потом обрадовавшись, стал прославлять едиными устами единого Истинного, Живущего на небе и Презирающего на смиренных Бога. И началось празднование и торжество великое в Антиохии, ибо множество язычников присоединилось к христианам, уверовав во Христа Бога. На том же месте, где совершилось то великое чудо, создана была церковь, великая и прекрасная, во имя святого Иоанна Крестителя. Рассказывают, что в этой церкви в день праздника Воздвижения честного Креста Господня архиерей воздвигал и честную руку Крестителя, причем она иногда держалась прямо, иногда же сгибалась: первое предуказывало на большой урожай хлеба и всяких плодов и овощей, а последнее служило предзнаменованием неурожая и голода.
Когда по Божьему попущений, арабы завладели Антиохией и всеми ее пределами, то и великое сокровище - честнейшая рука св. великого Иоанна Крестителя оказалась как бы в плену. Благочестивые цари христианские не мало стараний приложили к тому, чтобы взять из-под власти арабов пречестную руку Предтечи и иметь ее в своем царствующем городе, но им долго не удавалось достигнуть этой цели, и они не могли ничего сделать ни золотом, ни иными какими-либо способами. Но в правление багрянородных братьев Константина и Романа5 этот дар более ценный, чем все сокровища земные, получен был следующим образом.
Одному антиохийскому диакону, по имени Иову, внушено было Самим Богом вынести святую руку Крестителя из под державы арабской в страну, где Сеяла благочестная вера Христова. Так как Святая рука та лежала в прекраснейшем храме Антиохии, посвященном имени св. Апостола Петра, то Иов стал служить при этой церкви и вошел в дружбу с церковным сосудохранителем, чтобы ему было удобнее исполнить то, что он замыслил. Он много раз покушался склонить сосудохранителя на задуманное им дело, но тот никак не хотел согласиться на это. Тогда Иов однажды устроил большой пир, на который позвал сосудохранителя. Он усердно угощал последнего, и когда тот, выпив много вина, тут же заснул, Иов пошел тайно в церковь и, открыв ковчег, взял руку Крестителя и спрятал ее у себя. Сосудохранитель, проснувшись поутру, не заметил пропажи. Между тем Иов ни мало немедля, ушел с честною рукою из Антиохии и поспешил к пределам христианского царства, боясь, как бы антиохийским христианам, и варварскому правительству не сделалось известным похищение святой руки, и как бы за ним не послана была погоня. Однако под охраною Божьей, будучи защищен молитвами св. Крестителя, он вскоре достиг до христианских владений. Прибыв в Халкидон6, он открыл, что хранилось у него, и показывал это сокровище, принесенное им из Антиохии, христианам. Тотчас было донесено об этом благочестивым царям и они, услышав таковую весть, превышавшую их надежды, исполнились неизреченной радости и немедленно послали в Халкидон свой царский корабль. На этом корабле находились святейший патриарх и некоторые наиболее иные сенаторы, которые должны были встретить принесенную руку Крестителя и с почетом отнести ее в столичный город. Когда из Халкидона возвращался корабль со святою рукою, которую держал сам патриарх, то цари и весь народ вышли на береге, встречая как бы самого святого Крестителя, невидимо приходившего с неба, и воздавали ему почтение поклонением псалмами и песнопениями, возжжением свечей и каждением. С благоговением приложившись к честной руке, цари положили ее в своей дворцовой церкви7. Это перенесение св. руки Крестителя совершалось в навечерие св. Богоявления, пред освящением воды. И отпразднован был этот праздник, а вслед за ним собор Крестителя с великим весельем в честь высшего между пророками святого Иоанна Крестителя и во славу Самого в Троице Бога, от всех славимого и поклоняемого во веки. Аминь.
Тропарь, глас 2:
Память праведнаго с похвалами, тебе же довлеет свидетельство Господне, Предтече: показал бо ся еси воистину и пророков честнейший, яко и в струях крестити сподобился еси проповеданнаго. Темже за истину пострадав радуяся, благовестил еси и сущым во аде Бога явльшагося плотию, вземлющаго грех мира, и подающаго нам велию милость.
Кондак, глас 6:
Плотскаго Твоего пришествия убоявся Иордан, страхом возвращашеся: пророческое же служение исполняя Иоанн, трепетом спряташеся: ангельския чины ужасахуся, зряще Тя во струях плотию крещаема, и вси сущии во тьме озаряхуся, воспевающе Тя явльшагося, и просветившаго вся.

________________________________________________________________________
1 Юлиан Отступник - племянник Константина Великого. При жизни сына последнего, императора Констанция, он был соправителем его, управляя западными провинциями Римской империи. Сделавшись в 361 г. императором он отступил от христианской веры и поставил задачею своей жизни восстановление язычества он и назван Отступником. Царствовал до 363 года, когда он погиб в войне с персами.
2 Аполлон - один из наиболее почитаемых греко-римских языческих богов. Почитался богом солнца, умственного просвещения, поэзии и музыки, а также общественного благополучия и порядка. Сверх того, он был божеством предсказаний будущего и врачебного искусства.
3 Никифор Каллист - церковный историк, монах Софийского монастыря в Константинополе; скончался около 1350 года. Кедрин - тоже известный церковный историк, живший в конце XI или начале XII в.
4 Симеон Метафраст - известный составитель житий святых, живший в Константинополе в X в. (Скончался около 940 г).
5 Византийский император Константин VIII Порфирородный царствовал с 912 - 959 г.; брат же его Роман - с 919-944 г. Таким образом, от 919 по 944 г. Братья управляли совместно.
6 Халкидон - город в северо-западной части Вифинии, на берегу Босфора, против Константинополя.
7 Сию честную руку Предтечи, в XIV и в начале XV века, видели в Константинополе русские паломники. Здесь она находилась до ее8е года, когда была передана Родосским рыцарям которые, утвердившись на острове Средиземного моря - Мальте, перенесли туда полученное ими сокровище. В 1799 году эта святыня принесена была мальтийскими рыцарями в Гатчину в дар Императору Павлу I, откуда она была перенесена в С.-Петербург в церковь Нерукотворного Образа Спаса в Зимнем дворце. В память этого события установлено празднество - 12-го октября.




Глава Иоанна Крестителя (Сан-Сильвестро-ин-Капите, Рим)

Гробница Иоанна Крестителя в мечети Омейядов (Дамаск)





МОЛИТВЫ ИОАНННУ КРЕСТИТЕЛЮ


МОЛИТВА 1-Я

Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вои Небесными, молися ко Владыце за мене недостойнаго, унылаго, немощнаго и печальнаго, во многая беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума моего: аз бо есмь вертеп злых дел, отнюд не имеяй конца греховному обычаю, пригвожден бо есть ум мой земным вещем: что сотворю, не вем. И к кому прибегну, да спасена будет душа моя? токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем по Богородице вем больша быти рожденных всех, ибо ты сподобился еси коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия. Егоже моли за грешную мою душу, да поне отныне, в первыйнадесять час, понесу тяготу благую и прииму мзду с последними. Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний Пророче, первый во благодати мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов, тя молю, к тебе прибегаю: не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя падшагося многими грехи; обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понеже обоего начальник еси: крещением омываяй прародительный грех, покаянием же очищаяй коегождо дело скверно; очисти мя грехами оскверненнаго и понуди внити, аможе ничтоже скверно входит, во Царствие Небесное. Аминь.

МОЛИТВА 2-Я

Святый Предтече и Крестителю Христов Иоанне! Проповедник сый покаяния, кающихся не презри нас, но молися ко Владыце Христу за нас, недостойных рабов, унылых, немощных, во многия грехи впадших. Смерти убо чаем, о гресех же наших николиже поболехом и о Царствии Небеснем не попекохомся: но не презри нас, Крестителю Христов, честный Предтече, болий рожденных всех, постником и пустынником наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов. Тя молим, к тебе прибегаем: не отрини нас, просящих твоего заступления, обнови души наша покаянием, еже есть второе крещение: твоим ходатайством пред Господем испроси нам очищение грехов. Уста недостойная вопиют к тебе, и душа смиренная молится, сердце сокрушенное из глубины воздыхает: простри пречистую твою десницу и защити нас от враг видимых и невидимых. Ей, Господи Иисусе Христе! Молитвами святаго Иоанна Крестителя Твоего, изряднее же Пречистыя Твоея Матери, Владычицы нашея Богородицы, спаси нас, грешных рабов Твоих, кающихся о гресех. Ты бо еси Бог кающихся, и на Тя, Спасителя, возлагаем надежду, славяще Пресвятое Имя Твое, со Безначальным Твоим Отцем, и со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

ТРОПАРЬ, ГЛАС 4

Первее нераждающая, неплоды, возвеселися: се бо зачала еси Солнца светильника яве, просвещати имуща всю вселенную, слепотою недугующую. Ликуй, Захарие, вопия со дерзновением: пророк Вышняго есть хотяй родитися. (23 сентября/б октября; Зачатие Предтечи и Крестителя Иоанна)

ИН ТРОПАРЬ, ГЛАС 4

Пророче и Предтече пришествия Христова, достойно восхвалити тя недоумеем мы, любовию чтущия тя: неплодство бо рождшия и отчее безгласие разрешися славным и честным твоим рождеством, и воплощение Сына Божия мирови проповедуется. (24 июня/7 июля; Рождество святого Пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна)

ИН ТРОПАРЬ, ГЛАС 4

От земли возсиявши, Предтечева глава лучи испущает нетления верным исцелений: свыше собирает множество ангел, доле же созывает человеческий род, единогласную возсылати славу Христу Богу. (24 февраля/9 марта; Первое (IV) и второе (452) обретение главы Иоанна Предтечи)

ИН ТРОПАРЬ, ГЛАС 4

Яко Божественное сокровище, сокровенное в земли, Христос откры главу твою нам, Пророче и Предтече; вси убо сошедшеся в сея обретение, песньми благоглаголивыми Спаса воспоим, спасающа нас от тления молитвами твоими. (25 мая/ 7 июня; Третье обретение главы Предтечи и Крестителя Господня Иоанна (ок. 850))

ИН ТРОПАРЬ, ГЛАС 2

Память праведного с похвалами, тебе же довлеет свидетельство Господне, Предтече: показал бо ся еси воистинну и Пророков Честнейший, яко и в струях крестити сподобился еси Проповеданнаго. Темже за истину пострадав радуяся, благовестил еси и сущим во аде Бога явльшагося плотию, вземлющаго грех мира и подающаго нам велию милость. (7/20 января; Собор Предтечи и Крестителя Господня Иоанна; 29 августа/11 сентября; Усекновение главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна)

КОНДАК, ГЛАС 3

Прежде неплоды днесь Христова Предтечу раждает, и той есть исполнение всякаго пророчества: Егоже бо пророцы проповедаша, на Сего во Иордане руку положив, явися Божия Слова пророк, проповедник, вкупе и Предтеча.(24 июня/ 7 июля; Рождество честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна)

ИН КОНДАК, ГЛАС 5

Предтечево славное усекновение смотрение бысть некое Божественное, да и сущим во аде Спасово проповесть пришествие; да рыдает убо Иродиа, беззаконное убийство испросивши: не закон бо Божий, ни живый век возлюби, но притворный, привременный. (29 августа/11 сентября; Усекновение главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна)




Комментарии (3)

Всего: 3 комментария
#1 | Лидия Новикова https://www.facebook.com/lassa80 »» | 19.01.2013 20:08
  
7

Акафист


Святому Пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну


Кондак 1

Избранный от лет древних быти Предтечею и Крестителем Спасителя мира Христа Бога, Иоанне богохвальне, прославляюще прославльшаго тя Господа, похвальная восписуем ти, яко большему всех рожденных женами, во плоти ангелу, покаяния проповеднику. Ты же, яко имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких бед свобождая и к покаянию воздвизай нас, любовию тебе зовущих: Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Икос 1

Архангел Гавриил, предстояй пред Богом послан бысть ко иерею Захарии, егда той служа по чину чреды своея, вниде покадити в церковь Господню, и, представ одесную алтаря кадильнаго, благовествоваше о твоем рождестве, великий Иоанне, возвещая Захарии радость и веселие и яко мнози о рождестве твоем возрадуются. Сего ради и мы, дивному о тебе Божию благоволению чудящеся и радующеся, со благоговением в похвалу тебе вопием:

Радуйся, Совета Божия неизреченного таинниче;

радуйся, дивнаго смотрения Его исполнение.

Радуйся, прежде лет многих пророчеством Исаии проявленный;

радуйся, вестниче пред лицем Господним, древне прореченный.

Радуйся, предназначенный быти великим пророком Вышняго;

радуйся, по обетованию Ангела рожденный.

Радуйся, еще во чреве матере твоея Духа Святаго исполненный;

радуйся, прежде рождества твоего на великое служение извещенный.

Радуйся, неплодства родителей разрешение;

радуйся, иерея Божия радость и веселие.

Радуйся, дщере Аароновы прозябение;

радуйся, плод молитвы Богодарованный.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 2

Видя Захария явльшагося ему Ангела, смутися, и страх нападе нань, и не верова словесем благовестия его о рождестве твоем: егда же за неверие немотою связан быстъ, удивляшеся преславному чудеси, всем сердцем вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум неуразумеваемый разумети ищуще людие, ждуще Захарию, чудяхуся, умедлившу ему в церкви; изшедшу же ему и не могущу глаголати к ним, но токмо помавающу, разумеша вси, яко видение виде в церкви. Мы же, прославляюще дивнаго Творца чудес, Бога, вопием тебе таковая:

Радуйся, благий виновниче безгласия отча;

радуйся, слез матере твоея пременение на радость.

Радуйся, тоя поношения в людех отъятие;

радуйся, великое рождшим тя утешение.

Радуйся, яко в шестый месяц о зачатии твоем Пресвятая Дева Мария в Назарете от Ангела известися;

радуйся, яко о рождестве твоем мнози возвеселишася.

Радуйся, яко имя благодатное от Ангела нареченное, получивый;

радуйся, яко именем твоим немотствование отца твоего Захарии разрешися.

Радуйся, яко Имя Божие о тебе отцем твоем благословися;

радуйся, яко о чуднем рождестве твоем страх и удивление в окрест живущих явися.

Радуйся, яко по всей стране Иудейстей о дивнем рождестве твоем возвестися;

радуйся, яко тобою спасение многим в мире сем явися.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 3

Сила Вышняго разреши неплодство заматоревшия во днех своих праведныя Елисаветы: зачат бо тя, славный Предтече Господень, и таяшеся месяц пять, глаголющи: яко тако мне сотвори Господь во дни, в няже призре отъяти поношение мое в человецех. Егда же прия Имущую во чреве Христа, исполнися Духа Свята и возопи гласом велиим: “Откуду мне сие, яко прииде Мати Господа моего ко мне!” С Неюже радующися, взываше Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй предъити пред Господем духом и силою Илииною, еще из чрева матере твоея исполнился еси Духа Святаго, отонудуже и Пророк дивный показался еси, егда во утробе матере твоея сый, взыгрался еси радощами пришествию Матере Господни. Бога бо познал еси носима в ложеснах Благодатный и Того матерниим гласом проповедал еси: подобаше бо Божественных вещей преславным быти началом. Сему убо благоговейно удивляющеся, с радостию тебе вопием:

Радуйся, еще во утробе матерней предпославшаго тя Господа чудным веселием предъявивый;

радуйся, яко тебе ради и матери твоей Елисавете воплощение Христово открыся.

Радуйся, яко и та исполнися Духа Свята;

радуйся, яко и она предивная пророчица явися.

Радуйся, яко от нея Пресвятая Дева Мария Блаженною в женах наречеся;

радуйся, яко тою Она и Материю Господа наименовася.

Радуйся, яко и безсеменный плод Тоя Благословенным пронаречеся;

радуйся, Премудросте Божественныя предъявление.

Радуйся, святаго супружества благословение;

радуйся, неплодных ложесн дивное прозябение.

Радуйся, рождением твоим удививый люди;

радуйся, светлый Слова гласе.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 4

Бурею сомнения смущенный, иерей Захария не можаше, по словеси ангельскому, проглаголати. Егда же по рождестве твоем Предтече Господень, написа благодатное имя твое, абие отверзошася уста и язык его, и глаголаше, благословя Бога, и пророчества, глаголя: Благословен Господь Бог Израилев, яко посети и сотвори избавление людем Своим, и ты, отроча, Пророк Вышняго наречешися, поя Тому: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша окрест живущии людие о преславном и чудном рождестве твоем, со удивлением глаголаху в себе: “Что убо отроча сие будет?” Мы же тя, преславный Предтече Господень, яко больша всех рожденных женами, достойно чтуще, ублажаем сице:

Радуйся, от зачатия твоего благодатных явлений исполненный;

радуйся, в рождестве твоем Богом прославленный.

Радуйся, во младенчестве твоем от отца твоего Пророком Вышняго нареченный;

радуйся, во отрочестве твоем Духом Святым просвещенный и укрепленный.

Радуйся, Бога воплотившегося сродник по плоти бывый;

радуйся, от Бога высокое звание Предтечи и Крестителя приемый.

Радуйся, заре, свет новый миру возвестившая;

радуйся, звездо, путь, ведущий ко Христу, осветившая.

Радуйся, деннице Солнца незаходимаго;

радуйся, светильниче Света неугасаемаго.

Радуйся, путь грядущему Христу уготовляяй;

радуйся, ангела и человека в себе являяй.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 5

Богопротивное веление беззаконнаго детоубийцы Ирода изгна тя из дому отча в непроходную пустыню, носима материю, Предтече Господень, идеже и пребывал еси до дне явления твоего ко Израилю, ядый акриды и мед дивий и Богу вопия: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще дивное Божие о тебе промышление, Иоанне богохвальне, яко от младенческих пелен постническаго жития любитель показался еси, отонюдуже волею Вышняго послан был еси проповедати людем грядущее во Христе спасение. Сего ради со удивлением и любовию тебе взываем:

Радуйся, яко, еще младенец сый, царя Ирода устрашил еси;

радуйся, от напраснаго убиения тем десницею Вышняго сохраненный.

Радуйся, пустыни шипок благовонный;

радуйся, высотою подвигов твоих всех удививый.

Радуйся, праваго пути верный указателю;

радуйся, чистоты и целомудрия предивный хранителю.

Радуйся, евангельскаго самоотвержения образе совершенный;

радуйся, монашествующих покрове и утверждение.

Радуйся, богословствующих умов просвещение;

радуйся, грешным милосердия Божия двери отверзаяй.

Радуйся, кающимся грешником от Господа прощение подаваяй;

радуйся, плоды достойны покаяния творити помогаяй.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 6

Проповедник славный ты, божественный Предтече, показался еси в пустыни Иорданстей во дни явления Христа Бога миру. Сего бо, Грядущаго к тебе, показал еси людем, глаголя: се, Агнец Божий, вземляй грехи мира; Егоже мы верою познавше, поем Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси свет истины, Иоанне богопросвещение, всем являяй Славы Отчия сияние, явльшееся плотски нас ради. Вопиял бо еси в пустыни людем: “Покайтеся, приближи бо ся Царствие Небесное: сотворите плоды достойны покаяния. Се бо грядет по мне, Иже крестит вы водою и духом”. Сего ради похвальная тебе вопием:

Радуйся, пришествия Мессии возвестителю;

радуйся, путей Господних уготователю.

Радуйся, ветхия и новыя благодати ходатаю;

радуйся, пророков пределе и начало апостолов.

Радуйся, гласе Слова благознаменитый;

радуйся, покаяния проповедниче велегласный.

Радуйся, многих сынов Израилевых ко Господу обративый;

радуйся, люди совершенны Господеви уготовавый.

Радуйся, фарисеев и саддукеев дерзновенно обличивый;

радуйся, плоды достойны покаяния творити научивый.

Радуйся, просвещения духовнаго указателю;

радуйся, ищущим предстательства твоего неусыпный заступниче.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 7

Хотящу от тебе креститися Господу Иисусу, Иоанне богоблаженне, глаголал еси: “Аз требую Тобою креститися”, обаче повинуяся, рекшу Тому: “Остави ныне”, воздвигл еси десницу твою на главу Его и, крестив не требующаго очищения, вопиял еси: Аллилуиа.

Икос 7

Новую подал благодать креститися изволивый от тебе Господь, сподоби тя Духа пришествие видети и глас Отческий с Небесе, свидетельствующий Его Сыновство, слышати. Отнюдуже в Триех Лицех Единому Богу покланятися нас научил еси, Егоже бренными прославляюще устнами, в похвалу сия; тебе приносим:

Радуйся, Троическаго Богоявления первый проповедниче;

радуйся, в Триех Лицех Единаго Бога истинный поклонниче.

Радуйся, Духа Святаго в виде голубине яснозрителю;

радуйся, снисхождения Его от Отца на Сына свидетелю.

Радуйся, гласа с Небесе от Бога Отца слышателю;

радуйся, явление любве Отчи к Сыну созерцателю.

Радуйся, Сына Божия избранный Крестителю;

радуйся, воли Его святыя исполнителю.

Радуйся, славнаго служения спасению рода человеческого ревностный рачителю;

радуйся, великаго Таинства Крещения первый совершителю.

Радуйся, Божественныя радосте вестниче;

радуйся, Новаго Завета первый учителю.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 8

Странное и неизреченное смирение воплотившагося Бога Слова видев, богоблаженне Крестителю, Божественную Свою главу приклонивша и рабское крещение приемша, ты и сам весь исполнился еси великаго смирения. Испроси убо боголюбезную добродетель сию и нам, одержимым гордостию, яко да от сердца смиренна вопием ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь благодатных дарований исполненный, течение временныя жизни скончавая, Иоанне богознамените, всех поучал еси исполнением Закона и покаянием благоугождати Господеви. Сего ради благодарственное хваление тебе, великому учителю истины, воспеваем:

Радуйся, Закона и оправданий Господних насадителю;

радуйся, Иродова беззакония обличителю.

Радуйся, о исправлении того рачителю;

радуйся, правды ради темничное заключение и узы претерпевый.

Радуйся, за истину во главу усеченный;

радуйся, яко тело твое от учеников твоих честне погребеся.

Радуйся, яко Божиим смотрением глава твоя нетленна соблюдеся;

радуйся, яко та на утешение, освящение и цельбы христианом дадеся.

Радуйся, яко и деснице твоей, крестившей Господа, вернии благочестне покланяются;

радуйся, яко от тебе многая чудеса теми доныне совершаются.

Радуйся, яко тобою вернии от страстей безчестия избавляются;

радуйся, яко тобою грешнии к покаянию воздвизаются.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 9

Все естество ангельское удивися высоте служения твоего, и Церковь благоговейно прославляет тя, яко друга Христа Бога, предшедшаго пред Ним духом и силою Илииною. Ревнуя бо по истине, дерзновенно обличал еси фарисеев и беззаконнаго Ирода, от него же и мученическую кончину приял еси. Покланяющеся убо честней главе твоей, молимся ти: избави нас от страстей безчестия, да чистым сердцем и усты поем: Аллилуиа.

Икос 9

Ветийство всякое земнородных не довлеет достойно восхвалити тя, Иоанне богохвальне: тебе бо уста Христова похвалиша, высша пророков и больша всех рожденных женами тя наименоваша. Отнюдуже достойную похвалу принести тебе недоумевающе, вопием ти сицевая:

Радуйся, Церкве Христовы великая славо;

радуйся. Ангелов предивное чудо.

Радуйся, праотцев радость и прославление;

радуйся, пророков высокая похвало.

Радуйся, апостолов богосветлый венче;

радуйся, святителей велелепая красото.

Радуйся, мучеников в новой благодати начало;

радуйся, преподобных совершение.

Радуйся, праведных удобрение;

радуйся, девственников и постников основание.

Радуйся, всех христиан великое утешение;

радуйся, яко от всех христианских родов имя твое прославляется.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 10

Спасти мир Пришедшаго во плоти Христа Бога благовестил еси и сущим во аде, якоже бо денница, предходящая солнцу, осветил еси во тьме и сени смертней седящих. Отнюдуже вскоре Господем изведен был еси со всеми от века праведными, поя Ему, яко Избавителю и Победителю смерти: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси и прибежище спасительное всем, молитвенно к тебе притекающим, божественный Иоанне. Сего ради песньми похвальными ублажаем тя сице:

Радуйся, мощный заступниче наш и верный от бед хранителю;

радуйся, злостраждущих от духов злобы скорый помощниче и избавителю.

Радуйся, неплодствующим благословение от Бога низпосылаяй;

радуйся, притекающих к тебе с верою от треволнения страстей избавляяй.

Радуйся, во вражде сущих скоро умиротворяяй;

радуйся, во всякой нужде и печали усердно притекающим к тебе скорую помощь подаваяй.

Радуйся, благотекущих от самообольщения и прелести изъимаяй;

радуйся, вручающим себе твоему ходатайству в час смертный помогаяй.

Радуйся, любящих тя от воздушных мытарств предстательством твоим свобождаяй;

радуйся, почитающих славную память твою вечныя жизни молитвами твоими сподобляяй.

Радуйся, нищих и вдовиц и сирот заступление;

радуйся, по Бозе и Богородице христианом прибежище и упование.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 11

Пение всякое не довлеет по достоянию доблестей твоих восхвалити тя, Крестителю Господень. Но мы, любовию понужедени, дерзаем воспевати величия твоя, еже милостивно приими от нас, первостоятелю у Престола Пресвятыя Троицы, и моли свободитися нам от всякия скверны греховныя, да чистым сердцем и устнами поем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светильника Света неприступнаго и всесветлых благодатных дарований всего исполнена тя, Иоанне богопросвещенне, ведуще, радостно приносим ти таковая:

Радуйся, самовидче озарившаго тя свыше Божественнаго Света;

радуйся, светом добродетелей твоих прославивый Бога.

Радуйся, Пресвятыя Троицы велелепую славу явивый;

радуйся, правый и дивный путь к Небеси показавый.

Радуйся, и сущим во аде Бога, явльшагося во плоти, благовестителю;

радуйся, душ праведных, от века в преисподней держимых, возвеселителю.

Радуйся, Владыки Христа Бога друже искренний;

радуйся, явивый миру Свет истинный.

Радуйся, светозарное света евангельского сияние;

радуйся, рода христианскаго прославление.

Радуйся, Совета Божия исполнение;

радуйся, яко от восток солнца даже до запад хвально имя твое.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 12

Благодати тезоименитый Крестителю Господень и тою обогатився, победоносец преславный показался еси: победил бо еси враги и всякую злобу и великое служение твое мученическим подвигом запечатлел еси. Ныне же, предстоя Престолу Царя царствующих, моли его даровати верным победы на враги и во всем благопоспешение, в добродетелех же благодатное укрепление, поющим ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Бога, дивно в тебе прославльшагося, хвалим тя, богоблаженне Крестителю, яко искренняго друга Христова, прославляем великия подвиги твоя, ублажаем мученическую кончину твою и сицевая радостно вопием ти:

Радуйся, вселенский апостоле и Новаго Завета первомучениче;

радуйся, явлением Христа на земли открывшагося Царствия Небеснаго первый проповедниче.

Радуйся, языков Божественное призвание предвозвестивый;

радуйся, безвестная и тайная премудрости Божия миру явивый.

Радуйся, божественными деянии плодоносен паче иных явивыйся;

радуйся, яко светом дел твоих прославися Отец Небесный.

Радуйся, яко о памяти твоей Церковь Христову веселиши неизреченно;

радуйся, яко ныне вечнаго наслаждаешися веселия изобильно.

Радуйся, божественными лучами Трисолнечнаго Света осияваемый;

радуйся, яко со безплотными Трисвятую песнь Богу немолчно вопиеши.

Радуйся, яко ныне, зерцалом разрешшимся, несредственне зриши Святую Троицу.

Радуйся, великий Иоанне, Пророче, Предтече и Крестителю Господень.

Кондак 13

О великий и преславный Предтече и Крестителю Господень Иоанне, приими от нас ныне приносимое тебе моление и твоими богоприятными к Богу молитвами избави нас от всякаго зла, и вечныя изми муки, и наследниками Царствия Небеснаго соделай, да во веки поем Богу: Аллилуиа.

Этот Кондак читается трижды. Затем читается Икос 1 и Кондак 1.

Молитвы Святому Пророку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну

Молитва первая

Крестителю Христов, честный Предтече, крайний пророче, первый мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов! Тя молю, и тебе прибегая не отрини мене от твоего заступления, не остави мя падшего многими грехи; обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением; очисти мя, грехи оскверненнаго, и понуди внити, иможе ничтоже скверно входит, в Царствие Небесное. Аминь.

Молитва вторая

Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вои Небесными, молися ко Владыце за мене, недостойнаго, унылаго, немощнаго и печальнаго, во многия беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума моего. Аз бо есмь вертеп злых дел, отнюдь не имеяй конца греховному обычаю, пригвожден бо есть ум мой земным вещем. Что сотворю? Не вем. И к кому прибегну, да спасена будет душа моя? Токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем по Богородице вем больша быти рожденных всех, ты бо сподобился еси коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия. Егоже моли за грешную мою душу, да поне отныне, в первый надесять час, понесу тяготу благую и прииму мзду с последними. Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний Пророче, первый во благодати мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов! Тя молю, к тебе прибегаю: не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя, низверженнаго многими грехи. Обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понеже обоего начальник еси: крещением омываяй прародительный грех, покаянием же очищаяй коегождо дело скверно. Очисти мя, грехами оскверненнаго, и понуди внити, аможе ничтоже скверно входит, в Царствие Небесное. Аминь.

Канон


Святому Иоанну Предтече
(от головной боли)



Глас 2 Песнь 1

Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь, славно бо прославися.

Припев: Святый великий Иоанне Предтече Господень, моли Бога о нас.

Крестителю и Предтече Христов, погружаемый всегда сластьми телесными ум мой управи и волны страстей укроти, яко да в тишине Божественней быв, песнословлю тя.

Недоуменным просветився просвещением, яко многосветлая звезда, мысленному Востоку предтекл еси, Имже озаритися сердцу моему, Крестителю, моли, омраченному всеми бесовскими приложении.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. В реце бездну иногда, Всемудре, погрузил еси, потоп содевающую благодатию всего преступления. Но молюся, потоки, блаженне, моих прегрешений изсуши, Божественным ходатайством твоим.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Чистыя, Девы, Бога воплотившия, сродник был еси, блаженне Предтече, с Нею же тя чтим и молим, иже в Божественнем храме твоем ныне живуще, храмы и нас сотвори Духа Святаго.

Песнь 3

На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.

Исцели струпы души моея и ум мой, омраченный небрежением, озари Божественным твоим ходатайством, Господень Предтече, и всякаго избави мя сопротивнаго обстояния, молюся.

Неплодствие разрешил еси рождшия, родився Божиим промышлением, премудре пророче; неплодное убо сердце мое плодоносно ныне соделай, Господень Предтече, ходатайством твоим, добродетелей приносити прозябения.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Любовию твоею созидающаго Божественный дом, вышняго жития улучити моли: и иже верою храму твоему служащия, храмы Духа Божественнаго сотвори, Крестителю и Предтече, ходатайствы твоими.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Веселяшеся Предтеча, в ложеснах носим матерних, и покланяшеся Господу, носиму в ложеснах Твоих, Благодатная, Егоже моли от веяния скорби избавити мя.

Седален, г.тс 2

Благоутробия ради милости, Блаже ти Твое создание, Христе, пришел еси, преклонь небеса схождением Твоим. Темже страшное смотрение Твое, поюще, вопием Ти: мольбами Предтечи Твоего очищение грехов подаждь нам, яко Един благоутробен.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен

Предстательнице теплая христианом, Сыну Твоему молися присно, Богородице, всякаго злодейства и огорчения избавити нас борца и дати нам прощение, в нихже согрешихом, за милосердие щедрот, Твоими молитвами, Мати Дево.

Песнь 4

Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам, Господи, воплощся и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Преклоншему небеса и человеком беседовавшу, главу преклонил еси десницею твоею, пребогате; еюже мя соблюди, во смирении сохраняя сердце мое.

Пустыня тебе гражданина непроходная имяше, блаженне Предтече, темже вопию ти: пусту всякаго Божественнаго деяния бывшу душу мою, плодоносну сотвори.

Закон Божественный управляя, беззаконно заклан был еси. Темже молюся тебе: беззаконнующа мя всегда и прельщаема бесовскими прелыщенми исправи.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Создав себе храм Владыце Царю, к Божественным селением ныне пришел еси, Предтече: яже получити моли, тебе пресвятый дом Воздвигшаго.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Призри на мя недугующаго, Всенепорочная, и разреши страсти моя лютыя и неудобоисцельныя, яко да величаю Тя, возвеличившую все человечество.

Песнь 5

Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим: иного бо разве Тебе Бога не знаю.

В течениих Иорданских струю нетления, Предтече, крестив Христа, моли, истекания страстей моих изсушити, и потоки сладостныя наследовати и праведных красная радования.

Уже рыдаю, и содрогаюся страхом, и недоумением всегда содержимь есмь, помышляя моя соделанная и будущий суд ужасный: Благоутробне Господи, пощади мн Твоего Крестителя мольбами.

Законополагаяй людем спасение, Предтече, в раскаянии прегрешений бывшее, посреде закона и благодати стал еси. Сего ради молим тя, образми покаяния нас просвети.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Даждь ми время покаяния, унынно прешедшее все иждившему, Благодетелю, имея на сие молящаго Тя, Слове, Иоанна великаго, Предтечу и покаяния всемирнаго проповедника.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Наветы и ловлении льстиваго умертвихся, Владычице Всенепорочная, оживи мя, яже рождшая Живот всех, Богородице, ипостасный, да и Тя пою благочестно Всенепорочную.

Песнь 6

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Глас Слова проповедывай, всех гласы восприем, проси грехов прощение даровати верою поющим тя.

Сокрушение души моея исцели, и грехов бремя разреши, и паче надежды спаси мя молитвами твоими, блаженне Предтече.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Иисуса, Егоже рукою твоею крестил еси, Предтече, моли, руки греха избавити мя, взимающа к Нему руце присно, всеславне.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Дреманием леностным одержимь есмь, сон греховный тяготит сердце мое: Твоим, Пречистая, бденным ходатайством, воздвигни и спаси мя.

Кондак, глас 3

Прежде неплоды днесь Христова Предтечу рождает, и той есть исполнение всякаго пророчества: Егоже бо пророцы проповедаша, на Сего во Иордане руку положив, явися Божия Слова пророк, проповедник, вкупе и Предтеча.

Икос

Восхвалим ныне Господня Предтечу, егоже священнику Елисавет роди из ложесн неплодных, но не без семене: Христос бо един вместилище пройде непроходимо без семене. Иоанна неплоды роди, без мужа же сего не роди: Иисуса же, осенением Отца и Духа Божия, Дева роди Чистая. Но безсеменному явися от неплодове пророк, проповедник, вкупе и Предтеча.

Песнь 7

Богопротивное веление, беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть; Христос же простре богочестивым отроком росу духовную, сый благословен и препрославлен.

Из корене секирою твоего покаяния исторг язвы страстнаго сердца моего, всади, Предтече, Божественное безстрастие и страх чистейший Божий, всякия злобы отчуждающий мя.

Во струях Иорданских яко крестил еси покрывающаго водами превыспренняя Господа, Того моли воду даровати Божественнаго умиления присно очима моима, славный Предтече.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Иже миру вземлющаго грех, Агнца Божия, Предтече, проповедав, Того моли от козлищ части явити мя чужда, и десным Его овцам и мене сочетати, славне.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Неплодная утроба носяше Тя, Дево, во чреве носившую Слово воплощенно: Егоже Божественными взыгрании великий Предтеча, неплодныя всесвятый плод, позна радуяся и поклонися.

Песнь 8

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделите, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Даждь десницу мне, на земли лежащему, Предтече, иже десницу простер, омыл еси водами Несквернаго: и избави мя скверны телесныя, всего мя очищая покаянием, и спаси мя.

Имущи, душе, время покаятися, лености тяжчайший сон оттряси и спешно побди, вопиющи Владыце твоему: Милосерде, ущедри мя, Крестителя Твоего мольбами.

Потоцы страстей и воды злобы до души моея внидоша: блаженне Предтече, потщися скоро изъяти мя, иже речными струями измыл еси безстрастия тишайшую пучину.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Увы мне, многа зла сотворшему! увы мне, единому прогневавшему Бога Преблагаго! Крестителю Христов, помози ми, и подажь прегрешений моих разрешение, и долгов моих отсечение ходатайствы твоими.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Вышняго Бога плотию рождшая, от гноя мя возстави страстей, оскорбляющих мя: и люте всего обнищавша, Божественными обогати, Пречистая, добродетельми, яко да воспою Тя спасаемь.

Песнь 9

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу величаем.

Кала мя избави греховнаго, Господи Безгрешне Едине и Многомилостиве, Крестителя мольбами, иже Тебе проповеда всему миру Агнца Божия, вземлющаго человеков грехи.

Яко шипок благовонен, яко благоуханный кипарис, яко неувядаемый крин, яко миро честно имеяй тя, Господень Предтече, моих дел злосмрадия избавляюся молитвами твоими, притекая к покрову твоему.

Неплодствовати мя неплодными делы, всеблаженне, сотвори, добродетелей благоплодие присно приносяща, чадо мя Господне творя, и причастника Божественному Царствию, и святых собору купножителя.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Нам любящим тя, любовию почитающим, и в Божественнем храме твоем ликующим, даждь с небесе разрешение лютых, Предтече Господень, и жития исправление, и прегрешений избавление.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Носиму во утробе Богоматерни, вся носящему манием, поклонился еси, пророче: с Неюже моли смиренней спастися души моей, во многая впадающей по вся дни согрешения.

Молитва ко святому Иоанну Предтече


Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вой небесными, молися ко Владыце за мене недостойнаго, унылаго, немощнаго и печальнаго, во многия беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума моего: аз бо есмь вертеп злых дел, отнюдь не имени конца греховному обычаю; пригвожден бо есть ум мой земным вещем: что сотворю, не вем. И к кому прибегну, да спасена будет душа моя? токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем по Богородице вем больша быти рожденных всех, ибо ты сподобился еси коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия: Егоже моли за грешную мою душу, да поне от ныне, в первыйнадесять час, понесу тяготу благую и прииму мзду с последними. Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний пророче, первый (во благодати) мучение, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов, тя молю к тебе прибегаю: не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя падшагося многими грехи; обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понеже обоего начальник еси: крещением омываяй прародительный грех, покаянием же очищаяй коегождо дело скверно; очисти мя грехами оскверненнаго и понуди внити, аможе ничтоже скверно входит, во Царстве Небесное, Аминь.
#2 | Лидия Новикова https://www.facebook.com/lassa80 »» | 19.01.2013 20:11
  
6
Закон Божий. Проповедь Иоанна Предтечи

#3 | Лидия Новикова https://www.facebook.com/lassa80 »» | 06.07.2013 15:15
  
2
7 июля Рождество Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна!Святый Пророче и Предтече Господень Иоанне моли Бога о нас!
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2019, создание портала - Vinchi Group & MySites