19 мая - день рождения Царя-Мученика Николая II


"Голос крови брата твоего вопиет ко Мне от земли; и ныне проклят ты от земли, которая отверзла уста свои принять кровь брата твоего от руки твоей” (Быт. 4:10-11).

Так изрек Бог Каину после убийства им Авеля. Незлобивый, кроткий Авель бездыханный и безгласный лежал на земле. Но кровь его вопияла к небу. О чем вопияла она?

Вопила земля, вопила природа, взывая к Богу о правосудии. Вопила, ибо не могла молчать, потрясенная совершившимся преступлением. Есть события, которые потрясают даже бездушные стихии.

Сам Господь творит тогда суд над ними. Таково было первое убийство Каинова. Таковы многие другие тягчайшие преступления. К ним относится страшное цареубийство в Екатеринбурге. За что был преследуем, оклеветан и убит Царь Николай 2-ой?

За то, что он был Царь, Царь Милостью Божией. Он был носителем и воплощением православного мировоззрения, что Царь есть слуга Божий, Помазанник Божий, Ему должный дать отчет за судьбы вверенного ему народа, за все свои деяния и поступки, не только личные, но и как Правителя.

Так верил православный русский народ, так учила Православная Церковь, так сознавал и ощущал Царь Николай. Он был весь проникнут этим сознанием. Он смотрел на свое несение Царского венца, как на служение Богу.

Он это помнил при всех своих важных решениях, при всех возникавших ответственных вопросах. Вот почему он так тверд и непоколебим был в тех вопросах, в которых он был убежден, что такова воля Божия, твердо стоял за то, что представлялось ему нужным для блага возглавляемого им Царства.

А когда он увидел, что поставлен в невозможность совершать по совести свое царское служение, то сложил с себя царский венец, подобно св. князю Борису, не желая стать причиной раздоров и кровопролития на Руси.

Самопожертвование Царя, не принесшее России пользы, а наоборот, давшее еще большую возможность безнаказанно совершать преступления, принесло невыразимую скорбь и страдания.

Но в них он проявил величие духа, уподобившее его праведному Иову. Злоба врагов не унималась. Он был и тогда опасен, ибо он был носитель сознания, что Верховная власть должна быть Богу покорна, от Него получать освящение и укрепление, Божиим заповедям следовать. Он был живым воплощением веры в Промысл Божий, действующий в судьбах царств и народов и направляющий верных Богу правителей на благие и полезные деяния.

Посему он был нетерпим для врагов веры и для тех, кто стремится человеческий разум и силы поставить выше всего... Царь Николай Александрович был слуга Божий по внутреннему своему миросозерцанию, по убеждениям, по своим действиям, и таким он был в глазах всего Православного русского народа.

Борьба против него была тесно соединена с борьбой против Бога и веры. По существу он сделался мучеником, оставшись верным Царю царствующих, и принял смерть так, как принимали ее мученики.

Праведный Иов-Многострадальный был первым прообразом великого Страдальца за наши грехи, Спасителя мира. Подобно Иову, обладавшему большими богатствами и ставшему нищим, Сын Божий, оставя Свой небесный Престол, “обнищал,” не имея где преклонить главу.

Как Иов терпел укоризны от своих друзей, так и Христос претерпел поношения и клеветы от Своих соплеменников и предательство Иуды. Но как после страданий св. Иов вновь увенчался славой и богатством, так и Сын Божий воскрес из мертвых и взошел на Свой небесный Престол, воспеваемый ангелами и приемлющий поклонение от всего мира.

Живым напоминанием о страданиях Христовых явился Царь Николай во дни своих испытаний. Почти все приближенные его оставили и как друзья Иова обвиняли его в несовершенных преступлениях. Толпы, еще недавно его приветствовавшие, теперь поносили его. Распни его, слышалось всюду. А друзья молчали "страха ради иудейского.”


Царь сохранял крепость духа и все переносил с беззлобием и всепрощением. Этим он прославился на весь мир еще больше, чем славными деяниями своего царствования. Отличаясь с детства благочестием, Государь старался в жизни подражать святым Иову и святителю Николаю.

“Я родился в день Иова многострадального и мне предназначено страдать,” говорил он еще задолго до скорбных дней. Государь до дна выпил чашу своих страданий. Но кто с Христом страдает, с ним и прославится. На Государе сияет венец Страстотерпца, последовавшего с крестом своим за Сыном Божиим.


За согрешившую страждущую ныне Русь
нужна и сильная ныне молитва Царя-мученика


Слово Святителя Иоанна Сан-Францисского
на убиение Царя-Мученика Николая II

Комментарии участника: Лидия Новикова (1)

Всего: 1 комментарийвсе комментарии ( 19 )
#1 | Лидия Новикова | 19.05.2012 01:14
  
10
О святый страстотерпче царю мучениче Николае! Моли Господа Бога о нас!

Акафист святому страстотерпцу царю Николаю


Кондак 1


Избранный от рождения страстотерпче и Христовой любви воплощение, воспеваем ти Похвальная, яко паче всего Отечество свое возлюбившему, ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, просвети омраченныя умы и сердца наша, да зовем ти: Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Икос 1


Ангелов Творец посла тя земле Российстей яко ангела незлобия и вразумления к народу твоему, тя бо избра по образу Сына Своего Единороднаго в жертву искупления за грех народа Российскаго, мы же, дивящеся таковому о тебе промышлению Вседержителя, с умилением вопием ти: Радуйся, Христу уподобление; радуйся, жертво всесожжения. Радуйся, российских царей украшение; радуйся, незлобия и всепрощения образ подавый. Радуйся, обидимых неложное упование; радуйся, веры нерушимое основание. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 2


Видящи всеблагая Богомати во уделе Своем страну нашу мерзостию растления оскверняему, избра тя от рождения, яко чистейшаго, Руси бо во очищение, да вси надгробное рыдание тебе творим песнь: Аллилуиа.


Икос 2


Разум Предвечный предуведе тя ко спасению и житию твоему прообразование Иова многострадальнаго, рождение твое и память праведника сочетавая. Мы же, грехи и беззакония наша поминающе, с трепетом сердечным и сокрушением душевным вопием ти сице: Радуйся, хулы и напасти от народа твоего претерпевый; радуйся, веру до конца сохранивый. Радуйся, образе кротости; радуйся, светильниче правды. Радуйся, блюстителю богопочтения; радуйся, правило смирения. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 3


Сила Вышняго осени тя, Боговенчанне Николае, лжемудрствующу западу вразумление противоратное соделавшаго, да мир Богу возопиет: Аллилуиа.


Икос 3


Имея тщание о вразумлении заблудших, поревновал еси, благоверный царю, храмов созиданию, мощей святых угодников Божиих прославлению, просвещения христианскаго насаждению и обездоленных от насилия ограждению, да мир христианский вопиет ти таковая: Радуйся, святителю Николаю на земли соименитый; радуйся, преподобного Серафима на небеси сомолитвенниче. Радуйся, православия насадителю, радуйся, света Христова носителю. Радуйся, терпения христианскаго учителю; радуйся, православным христианом заступниче. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 4


Бури безумия и злоречия не убоялся еси, страстотерпче Николае, егда согласие со враги на палубу Отечества отвергл еси, злохуления, заточение и умерщвление претерпел еси, вопия Богу Вседержителю: Аллилуиа.


Икос 4


Слышаще державы Российския нестроение и видяще христиан разорение, молился еси, не преставая, да спасет Всеблагая Русь православную. Сего ради вопием ти: Радуйся, молитвы кадило благовонное; радуйся, лампадо веры неугасимая. Радуйся, буйствующих кротостию вразумление; радуйся, неутешных в скорбех утешение. Радуйся, небесных благ любителю; радуйся, правды ревнителю. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 5


Боготечная звездо людем российстим в разсеянии сущим явился еси, царю Николае, о имени твоем во едино их собирая и путь Христов к возрождению земли Российстей показуя, да поют ангели песнь о кающихся грешницех: Аллилуиа.


Икос 5


Видя, яко кротость и смирение твое ничтоже успевают, все упование на Пречистую возложил еси и в руце Вседержителя всего себе предал еси, да и безумный вразумит во еже пети тебе: Радуйся, гордыни победителю; радуйся, венца небеснаго носителю. Радуйся, немощных стено необоримая; радуйся, гордых вразумителю. Радуйся, к людем своим любовь преизобильная; радуйся, за Русскую землю жертво усердная. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 6


Проповедуют концы вселенныя славу твою, во всю землю изыде словеса твоя, яко нестъ тоя жертвы, юже не принесл бых за благо Отечества своего, научая тем люди твоя благодарственно пети Богу: Аллилуиа.


Икос 6


Возсиял еси паче солнца земли Российстей, царю Николае, православному народу заступление даже до смерти явивый, да вси ко Христу обращаются и к тебе прибегают, сего ради воспеваем ти таковая: Радуйся, свете от востока изшедый; радуйся, образе царем православным. Радуйся, правды сияние неистощимое; радуйся, кротости светило незаходимое. Радуйся, грешников отчее вразумление; радуйся, праведников усердное прославление. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 7


Хотяй веру православную на земли утвердити, подвигл еси все царство твое на заступление обидимыя страны Сербския, да вси вопиют Богу: Аллилуиа.


Икос 7


Новаго тя Ноя, строителя спасения народу русскому яви Господь, да вси труды твоя поминающе, непрестанно воспеваем ти сицевая: Радуйся, Российскаго корабля водителю; радуйся, славян в бедах утешителю. Радуйся, Сербстей страны заступление; радуйся, людий русских окормление. Радуйся, миролюбия возвестителю; радуйся, христианских добродетелей насадителю. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 8


Странное чудо видим на тебе, Николае, десницею Всевышняго многажды спасаеме, со чады же и сродники мученическим венцем венчаеме, да Богу Промыслителю всяческих вопием: Аллилуиа.


Икос 8


Весь еси всем христианом заступник явился еси, Богоизбранне Николае, сугубое заступление народом славянским показуеши, на похвалу подвизая пети тебе: Радуйся, защите обидимых; радуйся, вразумление обидящих. Радуйся, скорбных прибежище; радуйся, гонимых заступниче. Радуйся, в житии твоем миротворче; радуйся, по убиении твоем Христианом поборниче, Радую, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 9


Всякими чудесы яви Господь благоволение Свое Российским людем, дондеже преогорчиша Господа зело, но тобою к покаянию призываемы, купно воспоим Богу: Аллилуиа.


Икос 9


Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя, не возмогут возрещи высоту твоего терпения, мы же глубину падения нашего созерцающе, в сокрушении духа взываем: Радуйся, терпение необоримое; радуйся, верносте христиан непоколебимая. Радуйся, гордыни сокрушение; радуйся, безумных умудрение. Радуйся, образ верным в житии и мученичестей кончине давый; радуйся, за грех земли своей пострадавый. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 10


Спастися хотяй всем человеком, иже на крови мучеников Своих Церковь основавый, Сердцеведец Христос, положи тя, страстотерпче Николае, во основание новыя храмины державы Российския, да вси в ней сущия вопиют Богу: Аллилуиа.


Икос 10


Стена еси всем к тебе с верою прибегающим и необоримое ограждение миру православному еси, научат вся верныя славити тя сице: Радуйся, на земли небесных явление; радуйся, оскудевающих добродетельми восполнение. Радуйся, заре в земли Российстей возсиявшая; радуйся, реко, все пределы ея напитавшая. Радуйся, смиренномудрия учителю; радуйся, веры и любви насадителю. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 11


Пение Пресвятей Троице даже до смерти приносяще, течение скончал еси и веру соблюл еси, еюже вся православныя христианы подвизаеши пети: Аллилуиа.


Икос 11


Светодателем послан быв земли нашей, яко агнец непорочный, полагаешися во искупление грех наших, да вси непрестанно тя славим: Радуйся, боголюбезная жертво; радуйся, любвеобилие неистощимое. Радуйся, верности Христовы похвало; радуйся, веяние Духа незримое. Радуйся, зерцало премудрости; радуйся, ненадеющихся надеждо. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 12


Божественная благодать немощная врачующая предуведе тя, яко врачевство неистощимое владомым твоим, вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 12


Поюще страдания твоя, страстотерпче Николае, покланяемся терпению твоему, яко силе Всемощныя Троицы явльшейся на тебе, да вси согласно вопием: Радуйся, возлюбленное чадо Христово; радуйся, непорочная чада твоя и верныя слуги ко Христу приведый. Радуйся, царице праведною и мученицею быти поспособствовавый; радуйся, народ твой во истине наставивый. Радуйся, Отечества чести не посрамивый; радуйся, Царство Небесное стяжавый. Радуйся, Николае, Боговенчанный царю и великий страстотерпче!


Кондак 13


О пречудный и преславный страстотерпче Николае, призри на царство твое земное и люди твоя, всякаго бо ответа о гресех наших недоумеем, и умоли Вседержителя, да не внидет в суд с нами, но сподобит ны непрестанно воспевати: Аллилуиа.


(Этот кондак читается трижды, а затем икос 1 и кондак 1)


Молитва святому царю мученику Николаю


О святый страстотерпче царю мучениче Николае, Помазаника Своего тя Господь избра, во еже милостивно и право судити людем твоим и хранителю царства православнаго быти. Царское служение сие и о душах попечение со страхом Божиим совершил еси. Испытуя же тя, яко злато в горниле, скорби горькия Господь ти попусти, якоже Иову многострадальному последи же престола царскаго лишение и мученическую смерть посла ти. Вся сия кротко претерпевый, яко истинный раб Христов, наслаждаешися ныне вьшния славы у престола всех Царя, купно со святыми мученики: святою царицею Александрою, святым отроком царевичем Алексием, царевнами Ольгою, Татианою, Мариею и Анастасиею и с верными слуги твоими, также со святой мученицею княгинею Елисаветою и со всеми царственными мученики и святою мученицею Варварою. Но яко имея дерзновение велие у Христа Царя, Его же ради вси пострадаша, моли с ними, да отпустит Господь грех народа, не возбранившаго убиение твое, царя и Помазанника Божия, да избавит Господь страждущую страну Российскую от лютых безбожник, за грехи наша и отступление от Бога попущенных, и возставит престол православных царей, нам же подаст грехов прощение, и на всякую добродетель наставит нас, да стяжим смирение, кротость и любовь, яже сии мученицы явиша, да сподобимся Небеснаго Царствия, идеже купно с тобою и всеми святыми новомученики и исповедники Российскими прославим Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Императору Николаю II и Его Августейшей Семье
Андрей Шабельников

Простите меня, страстотерпцы святые -
Пусть руки от царственной крови чисты,
Рождённый в безбожную смуту России,
Я верил невольно словам клеветы.

О праведной жизни не ведал нимало -
Был подвиг лихою годиной сокрыт,
Час вещий пробил - ваше время настало,
И лик Государя с иконы глядит.

Провидя паденье Руси Православной
В дни смуты, грядущей за Царством Твоим,
Прославил Тебя и Тобою прославлен
Саровский подвижник - святой Серафим.

Кругом - только трусость, обман и измена,
И верных в строю не осталось друзей,
Постыдные месяцы горького плена -
Путь крестный Семьи Августейшей Твоей.

Нет больше Царя над великой страною -
Прервать отступление не было сил,
Как Лазарь, оставил Ты Царство земное,
Корону венец страстотерпца сменил.

В руках изуверов сверкнули кинжалы,
Кровь жертв обагрила Ипатьевский дом,
Но властно ли острое смертное жало
Одиннадцать душ разлучить со Христом?

Напрасно в ту ночь ликовали убийцы -
В лице Твоём Русь обезглавить смогли,
Но род их за царскую кровь истребится
И память погибнет навек от земли.

Не канут в забвенье года роковые -
Где пролита кровь, там Господень алтарь,
Молитесь о нас, страстотерпцы святые,
Молись об отчизне земной, Государь!



Примечания

1. "пусть руки от царственной крови чисты" и "я верил невольно словам клеветы" - означает, что по церковным канонам принести покаяние мы можем не за соучастие в убийстве Царя, а только за то, что верили клевете на Государя и одобрительно отзывались об этом убийстве.

2. "о праведной жизни не ведал нимало"

Мученическая кончина - значимый факт, но сама по себе она не делает святым. Иначе бы можно было причислять к лику святых всех, кто умер насильственной смертью. Прежде всего Богоугодная жизнь Государя и Его Семьи стала достойным примером для подражания.

3. "Провидя паденье Руси Православной"

Подразумевается грехопадение всей страны, но ни в коем случае не гибель Святой Руси.
"Россия погибла, но Святая Русь жива" - слова преподобномученицы Великой Княгини Елизаветы Фёдоровны. Есть похожие высказывания и у митрополита Антония Храповицкого.

4. "Кругом только трусость, обман и измена" - перефразировка известных слов из дневника Государя "Кругом измена, трусость и обман."

5. "И верных в строю не осталось друзей" - подразумевается, что на важных государственных и военных должностях не осталось людей, верных Государю.

6. "Как Лазарь, оставил Ты Царство земное" - по преданию, сербскому князю Лазарю перед битвой на Косовом поле явился ангел и предложил выбор между победой над турками и царством земным или Царством Небесным.

7. "В руках изуверов сверкнули кинжалы" - согласно версии Петра Мультатули и некоторых других исследователей, ритуальное убийство Государя совершалось холодным оружием. Возможно, трёхгранными кинжалами, похожими на штыки русской армии.

8. "Одиннадцать душ" - Государь и Его Семья, а также четверо верных слуг.

9. "В лице Твоём Русь обезглавить смогли" - смысл каббалистической надписи на стене Ипатьевского дома расшифровывался по толкованию Энеля (псевдоним русского учёного Михаила Скарятина) так:"Здесь мы принесли в жертву Царя для разрушения государства. Об этом извещаются все народы."

10. Оптинский старец Анатолий (Потапов) предупреждал своих чад: "Судьба Царя - судьба России. Радоваться будет Царь, радоваться будет и Россия. Заплачет Царь, заплачет и Россия, а... не будет Царя, не будет и России... Как человек с отрезанной головою уже не человек, а смердящий труп, так и Россия без Царя будет трупом смердящим" (Н.Д. Жевахов, Воспоминания, Мюн., 1923, стр. 161).

11. "Но род их за царскую кровь истребится". Из цареубийц мы в лучшем случае знаем имя Якова Юровского.
"Мне отмщение, и Аз воздам".
Потомки Якова Юровского по прямой линии - внуки - погибли при различных обстоятельствах, это были несчастные случаи, а не насильственная смерть. Дочь Ревекка - секретарь местной комсомольской организации, занимавшаяся разрушением православных храмов - расстреляна, причём отец и пальцем не пошевельнул для её освобождения. Об этом давал интервью агентству "Интерфакс" двоюродный праправнук Юровского Владимир.

http://www.interfax-religion.ru/?act=news&div=26007

http://www.diveevo.ru/649/
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2020, создание портала - Vinchi Group & MySites