Акафист святому преподобному Антонию Печерскому Автор: Андрей Федорович Ковалевский
Утвержден: решение Св. Синода 15/22 января 1888 года №84
Память: 23 июля (10 июля ст. ст.); 15 сентября (02 сентября ст. ст.)
Утвержден для общецерковного использования.
Кондак 1
Избранный угодниче Христов, иноков российских первоначальниче и великий чудотворче, преподобне отче наш Антоние, с любовию приносим ти сия хвалебныя песни, небесному предстателю нашему: ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, молися о спасении нас грешных, да зовем ти благодарно:
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Икос 1
Ангел во плоти был еси, преподобне отче Антоние, aще и на земли родился еси во граде Любечи, но вышний град, Иерусалим прекрасный, гражданина тя стяжа: обитаеши в нем со Ангелы и святыми, и чудес лучами озаряеши выну Отечествие твое земное, от нас же чтущих тя услыши похвальное пение сицевое:
Радуйся, родителей благочестивых сыне; радуйся, града Любеча святое прозябение.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 2
Видев Господь душу твою, отче Антоние, пламенем Божественныя любве объятую, в юношеском возрасте научи тя богоугождению истинному, Егоже промыслом наставляем, пещеру в Любечи ископал еси, и в ней в молитвах усердных пребывал еси, подвизаяся сокрушити главу адскаго змия, и победити вся его искушения, да возможеши достойно и праведно воспевати Триединому Богy ангельскую песнь: Аллилуия.
Икос 2
Разум небесный свыше тебе даровася, преподобне oтче Антоние, и в юных летех мудростию старческою процвел еси, вся тленная в уметы вменив, Единому же Бoгy благоугождати вожделев, чесому свидетель неложен пещера, в юности тобою ископанная в Любечи, для подвигов духовных, яже яко труба всем возвещает, каков подвижник был еси в юности твоей. О сем дивяшеся, вопием ти:
Радуйся, закон Бога твоего на скрижалях сердца твоего написавый; радуйся, заповеди Евангелия Христова свет стезям твоим имевый.
Радуйся, Христа премного возлюбивый; радуйся, непорочно и свято на земли поживый.
Радуйся, мир и вся красная его презревый; радуйся, о горних благах выну помышлявый.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 3
Силою Божиею укрепляемый, Отечествие твое земное оставил еси, Антоние богомудре, и в жребий Богоматере, Святую Афонскую Гору удалился еси, да тамо обрящеши пристанище тихое ко спасению, и навыкнеши иноческому равноангельному житию, егоже возжелел еси, да сподобишися благоприятно славословити Творца всяческих Бога, и пети Ему: Аллилуия.
Икос 3
Имея помысл чист и непорочную душу, отче Антоние, яко овча кроткое, на пажить Богоматерню, во святую Афонскую Гору притекл еси, и к доброму пастырю иноческия обители обратился еси, прося его, да причтет тя к стаду словесных своих овец; тойже провидев в тебе coсуд избран Духу Святому, с любовию тя прия, и во иноческий чин облече. Мы же ублажаем тя звании сими:
Радуйся, Христа бисера драгаго обретый; радуйся, Его ради Отечествие земное оставивый.
Радуйся, Его ради странник и пришлец на земли чуждей бывый; радуйся, любовию крепкою с ним на веки соединивыйся.
Радуйся, Афонския Горы жителю добрый; радуйся, жребия Богоматерняго прозябение благодатное.
Радуйся, преподобных отец Афонских духовный учениче; радуйся, богоносных пустынножителей Святыя Горы неленостный сподвижниче.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 4
Бури страстей избежав, в пустыни Афонстей безстрастия благодатнаго достигл еси, преподобне отче Антоние, и духовно возрасл еси в мужа совершенна о Христе: темже безмолвия крайняго возжелев, с благословения игумена твоего, в горе, в пещере вселился еси, и в ней в молитве и посте безмолвно подвизался еси, вопия немолчно Богу: Аллилуия.
Икос 4
Слышав игумен твой глас небесный повелевающ ему, да послет тя, отче Антоние, в страну российскую на подвиги духовныя, призва тя и благослови, да идеши тамо, идеже рожден был еси, и устроиши обитель иноческую на месте, свыше Богом на то предъизбраннем. Сего ради тебе зовем:
Радуйся, светильниче Божия благодати на Афоне возженный, и Россию духовно просветивый; радуйся, яко свет добрых дел твоих немерцаемо светится присно.
Радуйся, святое благословение Афонския Горы в наследие российстей стране принесый; радуйся, в волю Божию всего себе предавый.
Радуйся, мудрый странниче, иский Отечествия горняго; радуйся, красныя нозе твои в путь спасительный ради многих направивый.
Радуйся, вся дольняя презревый, о горних же выну воздыхавый; радуйся, нищету духовную себе совершенно усвоивый.
Радуйся, смирения святаго преисполненный; радуйся, слезами молитвенными себе орошавый.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 5
Боготечней звезде подобен быв, отче Антоние, от Афона в Русь притекл еси, и во граде Киеве, в пещере варяжстей, вселился еси, обиталище разбойников в храм молитвы претворив, идеже день и нощь в молитве неутомимо подвизался еси, и благоумиленно воспевал еси Господу: Аллилуия.
Икос 5
Видевше тя людие киевстии, Антоние богоносне, яко Ангела Божия, всеми добродетельми украшена и равноангельное житие в пещере провождавшаго, прихождаху к тебе усердно, ови благословения и молитв от тебе ищуще, ови же подвизатися с тобою хотяше; ты же, по глаголу Христову, приходивших к тебе не отгонял еси, но спасению человеческому ревностно служил еси, и основание славней Лавре Печерстей положил еси, яже красуется тобою, яко краеугольным каменем своим, и воспевает ти песни таковыя:
Радуйся, подвижничество духовное в российстей стране насадивый; радуйся, слез твоих теченьми оное во сто крат уплодоносивый.
Радуйся, о немже радуются Ангелы на небеси; радуйся, о немже Бога славят человецы на земли.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 6
Проповедник смирения святаго был еси братии твоей пещерней, преподобне отче Антоние; смирения бо ради, от игуменства и священства уклонился еси, предпочитая поучати братию, не толико властию и словом, колико примером святоподвижнаго жития твоего, по глаголу Господню всем быв слугою. Темже ныне прославляешися со Ангелы, и сладце поеши Пресвятей Троице: Аллилуия.
Икос 6
Возсиял еси на горах Киевских яко столп утверждения верных, Антоние богомудре, и яко денница светлая, от мрака пещернаго востекл еси на гору Небесную, отнюдуже озаряеши Церковь православнорусскую, в нейже почитаешися по достоянию первоначальником иноческаго жития, и слышиши от верных чад ея пение сицевое:
Радуйся прославивый горы Печерския добродетельми твоими духовными; радуйся, претворивый пещерное жилище разбойников в храмы Господа Славы.
Радуйся, в подземных кровех главу глубиннаго змия крепко сокрушивый; радуйся, богомыслием непрестанным еще во плоти небесныя блага созерцавый.
Радуйся, многих чад о Христе стяжавый; радуйся, подражатели жития твоего святаго отечески любивый.
Радуйся, яко семя твое духовное не оскуде в земли российстей; радуйся, яко веселишися со чады твоими в обителех райских.
Радуйся, яко плод благокрасный, предивнаго Феодосия духовно возрастил еси; радуйся, яко с ним вкупе во Славе Небесней пребывая, Бога выну о нас грешных умоляеши.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 7
Враг спасения человеческаго хотя скорбь тебе сотворити, преподобне отче наш Антоние, вооружи гневом на тя великаго князя Киевскаго Изяслава; ты же гневу его место уступая, в область Черниговскую удалился еси, и в горе Болдиней пещеру себе ископав, в ней люботрудно подвизался еси, и тем начало обители Свято-Ильинския тамо положил еси, яже благоговейно чествует ныне твою пещеру, чудесы многими прославленную, о нихже вернии прославляют Дивнаго во святых Своих Бога, зовуще: Аллилуия.
Икос 7
Новаго тя Антония Великаго дарова Господь стране российской, преподобне отче; якоже бо той древле всю Церковь вселенскую светом добродетелей и чудес своих просвети, первоначальник всех иноков явлься: тако и ты ныне всю Церковь Русскую подвиги твоими и чудесы духовно облистал еси, и по достоянию первоначальник иноков русских именуешися. Темже зовем ти:
Радуйся, во смирении твоем великих дарований Божиих удостоенный; радуйся, нищетою духовною богатство небесное стяжавый.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 8
Странное и вельми безмолвное житие провождал еси, богоносне отче, егда от Чернигова паки в Киев возвратился еси, и от дальния пещеры твоея в Ближнюю преселился еси, юже со ученики твоими ископав, яко рай красный удобрил еси ю подвиги твоими и чудесы, и в ней безмолвно пребывая, умиленно воспевал еси Царю Славы Христу: Аллилуия.
Икос 8
Весь в Бозе быв богомыслием непрестанным, преподобне отче Антоние, в светлем видении в Цареграде, во Влахернстей церкви, вкупе с преподобным Феодосием, таинственно виден был еси каменоздательми Великия печерския церкве, егда Пресвятая Владычица Богородица посылаше их в Киев сооружати ту церковь и вручаше им Божественную икону Своего Успения. Слышавше таковая превелия чудеса Божия, тебе чудотворцу преславному вопием:
Радуйся, обитель славную во имя Ея святое, в России основавый; радуйся, икону Ея чудотворную от рук Ея дарованную, радостно приявый.
Радуйся, сим образом Ея Божественным обитель твою духовно обогативый; радуйся, с Нею вкупе молитися за ны ко Господу дерзновение получивый. Радуйся, верный исполнителю заповедей сына Ея и Бога; радуйся, преславный совершителю многих великих чудес.
Радуйся, пещерный жителю, всю Россию исполнивый славою твоих подвигов; радуйся, от темных мест подземных светивый миру равноангельным твоим житием.
Радуйся, безмолвниче дивный, вне житейских сует поживый; радуйся, затворниче благоумиленный молчаливая уста имевый.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 9
Всем сердцем Бога возлюбив, отче Антоние, Богом возлюблен был еси, иже послушаше благоутробно твоя молитвы и исполняше милостиво вся твоя прошения. В указание тебе места, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, просил еси, преподобне, у Господа: да будет по всей земли роса, а на месте том суша, и паки: да будет по всей земли суша, а на месте том роса; и бысть так по твоему прошению. Темже радостно воспел еси чудес Богу: Аллилуия.
Икос 9
Витий человеческих похвалы превосходит святоподвижническое житие твое, преподобне отче Антоние: кто бо достойно может восхвалити тя чудотворца преславнаго, огнь с небесе сведшаго молитвою твоею, якоже пророк Илия древле, и огнем тем все хврастие попалившаго на месте, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, в знамение того, яко велия Божия благодать в ней обитати будет. О сем дивящеся, смиренно глаголем:
Радуйся, одушевленная Церковь Бога Живаго бывый. Радуйся, в храме Триипостаснаго Господа душу твою освятивый.
Радуйся, чудотворче преславный и богоприятный; радуйся, молитвенниче сильный и скороуслышанный.
Радуйся, руце твои преподобнии со дерзновением многим горе воздевавый; радуйся, прошения твоя со слезами теплыми Господеви приносивый.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 10
Спасителя душ наших, Господа Иисуса Христа, видети сподобился еси в видении дивнем, преподобне отче Антоние, и обетования благая от уст Его Божественных услышал еси, яко верный Его раб и угодник. Молися убо Ему, преподобне да и нас убогих не отринет Он от сладкаго лицезрения Своего, но сподобит нас со святыми выну видеть Лице Его Пресветлое, и пети Ему: Аллилуия.
Икос 10
Царя Heбеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче преподобне, и сего ради чудотворения даром от Него обогатился еси. Мы же тебе целебника благодатнаго ведуще, усердно ныне приходим к святому твоему гробу, и от него цельбы безмездныя душам и телесем нашим приемлюще, благодарственно тебе глаголем:
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 11
Пение всеумиленное Господеви приносил еси, преподобне отче Антоние, и возлежа на одре смертнем, молился еси усердно о обители твоей и ученицех; таже прощение и благословение твоей братии преподав, с миром почил еси, и приложился еси к лику святых и преподобных отец, с ними же ныне сладце поеши Христу Богу: Аллилуия.
Икос 11
Светоподательный светильник являешися по смерти, преподобне отче Антоние, из под спуда пещернаго поставленный на версех небесных, и отонуду светлостию чудес просвещаяй Церковь Христову. Просвети, угодниче Божий, и наша мрачныя души светом Христовым, и молитвами твоими помози нам тмы греховныя избежати, лучи благодати Божия в сердца наша приимати и неосужденно пети тебе:
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 12
Благодать Божия хранит священный твой гроб, Антоние, отче наш, огня исхождением и воды излиянием от него возбранив хотевшим обрести твоя мощи: ты бо смирен сый, и по смерти не восхотел еси явити мощей твоих миру, сим поучая нас благодатному смирению, да во умилении смиренномудренно поем Богу: Аллилуия.
Икос 12
Поюще святоподвижное и равноангельное житие твое, преподобне отче, хвалим, славим и величаем укрепившаго тя Господа, даровавшаго нам в тебе пример святый и достоподражательный навсегда. Приими убо, угодниче Христов, от нас смиренных, с любовию сердечною тя почитающих, сия нелестныя похвалы:
Радуйся, пещерножителей славо и похвало; радуйся, всея страны православно-российския крепкое ограждение.
Радуйся, святыя Лавры твоея непостыдное упование; радуйся, подвизающимся в ней спасения вечнаго ходатаю.
Радуйся, телеса наша безмездно врачуяй прикосновением к честному твоему гробу; радуйся, души наша возводяй к наследию блаженства райскаго святыми твоими молитвами.
Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.
Кондак 13
О великий первоначальниче иноков российских, и преславный чудотворче, преподобне отче наш Антоние! Мы чада твоя духовная, и овцы пажити твоея, сия малыя песни хвалебныя усердно тебе приносяще, молим тя: яви нам отеческую любовь твою, и умоли Господа Бога, избавити нас геенны, и удостоити Царствия Небеснаго, да поем Ему со святыми: Аллилуия.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1
Молитва
О добрый наш пастырю наставниче, приснопоминаемый иноков российских первоначальниче, преподобне и богоносне отче наш Антоние! Ты горе на небеси пребываеши, мы низу на земли, удалении суще от тебе не толико местом, колико греховною нечистотою нашею; обаче памятуя отеческую любовь твою к людем, ти сродным, припадаем и молимтися с умилением и верою: помози нам, грешным, покаянием очиститися и достойным быти помилования и прощения от Господа и Создателя нашего. Умоли Его благость даровати нам великия и богатыя милости: земли плодоносие, воздуха благорастворение, мир глубок, братолюбие искреннее, благочестие нелицемерное, житейских потреб довольство, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от щедротодательныя Его десницы, но во славу имени Его святаго и во спасение наше. Соблюди, чудотворче святый, благомощными твоими молитвами российския грады, обитель твою и всю страну православнороссийскую невредимы от всякаго зла, и вся люди, жительствующия в обители твоей и на поклонение в ню приходящия, осени небесным твоим благословением, и в скорбех, бедах и болезнех утешение, избавление и исцеление им подаждь, да благодарно славим, хвалим и величаем прославльшаго тя Господа, чрез тебе дивно благодетельствующаго нам, Безначального Отца, Единороднаго Его Сына и Единосущнаго Его Духа, Троицу Живоначальную и Нераздельную, и твое святое заступление во веки веков. Аминь.
Канон святому преподобному Антонию Печерскому Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 23 июля (10 июля ст. ст.); 15 сентября (02 сентября ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Зе́льным воздержа́нием, и труды́, о́тче Анто́ние, и всено́щным стоя́нием ду́шу твою́ царя́ над страстьми́ теле́сными поста́вил еси́. Те́мже, со святы́ми веселя́щеся, Христа́ пое́м, тебе́ такову́ побе́ду на стра́сти дарова́вшаго.
И́н. Гла́с 2-й.
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.
Еще́ от ма́лыя версты́, преподо́бне Анто́ние, вели́ку любо́вь стяжа́л еси́ к Бо́гу, и сего́ ра́ди плотска́я взыгра́ния и стра́сти до конца́ умертви́л еси́, и чистото́ю, я́коже кри́лы, впери́вся пресла́вно, к небесе́м возлете́л еси́, о́тче.
Пропове́дует пресла́вно и па́че трубы́ вопие́т свяще́нная твоя́, о́тче, вели́кая Ла́вра, я́же тобо́ю нача́ло прие́мшая, до́м же Бо́жия Ма́тере, а́ще и не гла́сом, вещьми́ же хва́лится, глаго́ля: утверди́хся Тобо́ю, Го́споди.
Еди́наго Го́спода возлюби́л еси́ и, Сего́ Кре́ст на ра́мо взе́м, преподо́бне Анто́ние, странноле́пно пожи́л еси́, в посте́х, и бде́ниих, и моли́твах о́браз бы́в твои́м ученико́м. Те́мже и от Христа́ просла́вился еси́.
Плотска́го жела́ния, преподо́бне, отве́ргся, го́рдость возненави́дел еси́, смире́нием же и нището́ю обогати́вся, превысо́кая дости́гл еси́ святы́х жили́ща.
Богоро́дичен: Поми́луй, еди́на Богома́ти, поми́луй и уще́дри ду́шу мою́ окая́нную, потопля́емую бе́сы и страстьми́ лука́выми, и пре́жде вре́мене исхо́да моего́ сию́ очи́стити умилосе́рдися.
И́н.
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Прозре́в бу́дущая воздая́ния, зде́ маловре́менная, я́ко не су́щая, о́тче, оста́вил еси́ и сего́ ра́ди сугу́бая воздая́ния прия́л еси́, преподо́бне. Те́мже со а́нгелы непреста́нно пое́ши Влады́ку твоего́.
Моли́тися, о́тче, не преста́й о ста́де твое́м, е́же мно́гими по́ты и труды́ стяжа́л еси́, изба́вити все́х обстоя́ний, бе́д же и скорбе́й, да вси́ тебе́, я́ко чадолюби́ва отца́, воспева́ем.
Весе́лием, преподо́бне, с чи́нми святы́х Бо́гу предстои́ши, я́же та́мо весе́лия и ра́дости насыща́яся, сподо́би и на́с та́мошняя ра́дования получи́ти, да, веселя́щеся, тебе́ велича́ем, о́тче Анто́ние.
Богоро́дичен: Просте́рши ру́ку благоутро́бия, Богороди́тельнице, вся́каго мя́ изми́ осужде́ния, к Тебе́ прибега́ющаго, и Тебе́ припа́дающа, и призыва́юща Твою́ по́мощь.
Седа́лен, гла́с 4.
Удиви́ся тво́й духо́вный настоя́тель, в тебе́ вели́ко воздержа́ние зря́, и внима́ше мы́слию хотя́щая о тебе́ напосле́док бы́ти, Анто́ние, ви́дев бо по Бо́зе твое́ вели́кое житие́ и вра́жиими прило́ги ника́коже поколеби́ма. Те́мже и свиде́тельствует, я́ко оте́ц и храни́тель твоего́ жития́, отце́м Святы́я горы́ вопия́ше: се́й, и́же посреде́ на́с ви́дится ме́ньший, но последи́ в Росси́и вели́кий свети́льник бу́дет.
Богоро́дичен: Удиви́ся Ио́сиф, е́же па́че естества́ зря́ и внима́ше мы́слию, и́же на руно́ до́ждь, в безсе́менном зача́тии Твое́м, Богоро́дице, купину́, огне́м неопали́мую, же́зл Ааро́нов прозя́бший, и, свиде́тельствуя, обру́чник Тво́й и храни́тель свяще́нником взыва́ше: Де́ва ражда́ет и по Рождестве́ па́ки Де́ва пребыва́ет.
Богоро́дичен: До́брых все́х обнажи́хся и лежу́ в зло́бе: оболки́й все́х, дре́вле па́дших, и ны́не мя́ пре́ждними украси́, и вторы́х изба́ви, Богоневе́сто.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.
Мона́шествующих о́браз, о́тче, и наказа́тель бы́л еси́, те́мже и си́льным запреща́еши на восхище́ние не жела́ти, но па́че маломо́щныя ми́ловати. И от сего́ просла́вился еси́, Анто́ние, и вели́к нарече́н учи́тель яви́лся еси́.
Вы́шше челове́ка, Анто́ние, стяжа́л еси́ житие́, равноа́нгельно бо пожи́в на земли́, те́мже ра́вну я́же а́нгелом по́честь сподо́бился еси́ получи́ти и пое́ши с ни́ми Влады́ку твоего́.
Богодарова́нныя твоя́ благода́ти, о́тче Анто́ние, вся́к слу́х челове́ческий удиви́ша и научи́ша, я́же зде́ мня́щаяся вели́кая, я́ко ма́ла и ху́да, презре́ти вся́ и после́довати стопа́м твои́м, отону́дуже моли́, преподо́бне, спасти́ся на́м.
Богоро́дичен: Упова́ние еси́ мое́, Пречи́стая, и спасе́ние, и похвала́. Те́мже прибега́ю к покро́ву Твоему́: не гнуша́йся мене́, грехи́ мно́гими, и боле́зньми, и скорбьми́ ны́не поглоще́ннаго, но, предвари́вши, спаси́ мя.
И́н.
Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.
Стра́нно твое́ житие́, преподо́бне, ку́пно же и смире́ние, е́же стяжа́л еси́, Анто́ние, я́ко ни сама́го све́та того́, и́же в ми́ре, ниже́ со́лнечнаго сия́ния, досто́йна тебе́ того́ вмени́л еси́ зре́ния, но в те́мне ме́сте еди́н тебе́ затвори́л еси́.
Вели́каго трудополо́жника и ревни́теля твоему́ житию́, преподо́бне Анто́ние, Феодо́сия блаже́ннаго, стяжа́л еси́, а́нгельскому твоему́ житию́ после́дующа, с ни́мже в вы́шних водворя́яся, на́с помина́й.
Но́ваго тя́ Моисе́я, о́тче, позна́хом, страсте́й победи́теля: я́коже бо о́н, дре́вле Амали́ка победи́в, лю́ди изведе́, ты́ же, о́тче, мно́жество мона́шествующих в зе́млю обетова́ния ра́йскаго приве́л еси́.
Гра́да и оте́чества твоего́ пресе́льник, о́тче, бы́л еси́, но па́ки Бо́жиим промышле́нием ко оте́честву твоему́ сла́вно свиде́тельствован возвраща́ешися, иде́же благода́ть от Го́спода, о́тче, прия́л еси́.
Богоро́дичен: Пе́щь прообразова́ше Твое́ рождество́, Пренепоро́чная: о́троки бо не опали́, я́коже ни ложесна́ Твоя́ О́гнь нестерпи́мый. Те́мже мо́лим Тя́: огня́ ве́чнаго изба́ви рабы́ Твоя́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Влады́ки твоего́ Христа́, преподо́бне Анто́ние, смире́нию поревнова́л еси́ и сего́ ра́ди смире́нное и жесто́кое житие́ возлюби́л еси́, земна́го пристра́стия отрева́яся. Те́мже по́чести святы́х сподо́бился еси́ и с ни́ми пое́ши Го́спода во ве́ки.
Твое́ пресла́вное успе́ние пра́зднующим, блаже́нне, моли́ся изба́витися все́м от разли́чных напа́стей, да вси́ тебе́ прославля́ем, Анто́ние, и превозно́сим Го́спода во ве́ки.
О на́с ми́лостивно о́ко, Анто́ние, простира́й ко Влады́це, чадолю́бное показу́я, и неотлу́чно от на́с ду́хом пребыва́й, преподо́бне, я́коже обеща́лся еси́, егда́ бы́л еси́ с на́ми, да вси́ с тобо́ю Христу́ воспое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: На моле́ние мое́ умилосе́рдися ны́не и ра́дость ми́ в печа́ли ме́сто да́руй, да пою́ Тя, Влады́чице, Сы́ну Твоему́ воспева́я: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Исцеле́ния оби́льна, преподо́бне, ве́рою приходя́щим ко хра́му твоему́ и су́щим в ско́рбех утеше́ние подава́й, да вси́ с тобо́ю Христу́ вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.