Акафист и Канон святому преподобному Антонию Печерскому.

Преподобный Антоний Печерский
Акафист святому преподобному Антонию Печерскому
Автор: Андрей Федорович Ковалевский
Утвержден: решение Св. Синода 15/22 января 1888 года №84
Память: 23 июля (10 июля ст. ст.); 15 сентября (02 сентября ст. ст.)
Утвержден для общецерковного использования.


Кондак 1
Избранный угодниче Христов, иноков российских первоначальниче и великий чудотворче, преподобне отче наш Антоние, с любовию приносим ти сия хвалебныя песни, небесному предстателю нашему: ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, молися о спасении нас грешных, да зовем ти благодарно:

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Икос 1
Ангел во плоти был еси, преподобне отче Антоние, aще и на земли родился еси во граде Любечи, но вышний град, Иерусалим прекрасный, гражданина тя стяжа: обитаеши в нем со Ангелы и святыми, и чудес лучами озаряеши выну Отечествие твое земное, от нас же чтущих тя услыши похвальное пение сицевое:

Радуйся, родителей благочестивых сыне; радуйся, града Любеча святое прозябение.

Радуйся, рая Иисусова ветвь многоплодная; радуй делы благими Христу благоугодивый.

Радуйся, от младенчества Богом избранный; радуйся, от юности Бога всею душею возлюбивый.

Радуйся, вся заповеди Господни верно сохранивый; радуйся, в оправданиих Владычних непорочно ходивый.

Радуйся, чистое вместилище добродетелей; радуйся, красное селение Духа Святаго.

Радуйся, целомудрия рачителю; радуйся, смирения любителю.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 2
Видев Господь душу твою, отче Антоние, пламенем Божественныя любве объятую, в юношеском возрасте научи тя богоугождению истинному, Егоже промыслом наставляем, пещеру в Любечи ископал еси, и в ней в молитвах усердных пребывал еси, подвизаяся сокрушити главу адскаго змия, и победити вся его искушения, да возможеши достойно и праведно воспевати Триединому Богy ангельскую песнь: Аллилуия.

Икос 2
Разум небесный свыше тебе даровася, преподобне oтче Антоние, и в юных летех мудростию старческою процвел еси, вся тленная в уметы вменив, Единому же Бoгy благоугождати вожделев, чесому свидетель неложен пещера, в юности тобою ископанная в Любечи, для подвигов духовных, яже яко труба всем возвещает, каков подвижник был еси в юности твоей. О сем дивяшеся, вопием ти:

Радуйся, юноше, Богом возлюбленный: радуйся, отроче, десницею Всевышняго освященный.

Радуйся, пророка Божия Илии, в пещере жившаго, благий подражателю; радуйся, Крестителя Христова Иоанна, в пустыни обитавшаго, ревностный последователю.

Радуйся, пещерное подвижническое житие усердно возлюбивый, радуйся, многая благодатная дарования стяжавый.

Радуйся, закон Бога твоего на скрижалях сердца твоего написавый; радуйся, заповеди Евангелия Христова свет стезям твоим имевый.

Радуйся, Христа премного возлюбивый; радуйся, непорочно и свято на земли поживый.

Радуйся, мир и вся красная его презревый; радуйся, о горних благах выну помышлявый.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 3
Силою Божиею укрепляемый, Отечествие твое земное оставил еси, Антоние богомудре, и в жребий Богоматере, Святую Афонскую Гору удалился еси, да тамо обрящеши пристанище тихое ко спасению, и навыкнеши иноческому равноангельному житию, егоже возжелел еси, да сподобишися благоприятно славословити Творца всяческих Бога, и пети Ему: Аллилуия.

Икос 3
Имея помысл чист и непорочную душу, отче Антоние, яко овча кроткое, на пажить Богоматерню, во святую Афонскую Гору притекл еси, и к доброму пастырю иноческия обители обратился еси, прося его, да причтет тя к стаду словесных своих овец; тойже провидев в тебе coсуд избран Духу Святому, с любовию тя прия, и во иноческий чин облече. Мы же ублажаем тя звании сими:

Радуйся, иноче боголюбезный; радуйся, постниче нелицемерный.

Радуйся, воине духовный, не обязавыйся куплями житейскими; радуйся, куплю небесную совершивый.

Радуйся, Христа бисера драгаго обретый; радуйся, Его ради Отечествие земное оставивый.

Радуйся, Его ради странник и пришлец на земли чуждей бывый; радуйся, любовию крепкою с ним на веки соединивыйся.

Радуйся, Афонския Горы жителю добрый; радуйся, жребия Богоматерняго прозябение благодатное.

Радуйся, преподобных отец Афонских духовный учениче; радуйся, богоносных пустынножителей Святыя Горы неленостный сподвижниче.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 4
Бури страстей избежав, в пустыни Афонстей безстрастия благодатнаго достигл еси, преподобне отче Антоние, и духовно возрасл еси в мужа совершенна о Христе: темже безмолвия крайняго возжелев, с благословения игумена твоего, в горе, в пещере вселился еси, и в ней в молитве и посте безмолвно подвизался еси, вопия немолчно Богу: Аллилуия.

Икос 4
Слышав игумен твой глас небесный повелевающ ему, да послет тя, отче Антоние, в страну российскую на подвиги духовныя, призва тя и благослови, да идеши тамо, идеже рожден был еси, и устроиши обитель иноческую на месте, свыше Богом на то предъизбраннем. Сего ради тебе зовем:

Радуйся, светильниче Божия благодати на Афоне возженный, и Россию духовно просветивый; радуйся, яко свет добрых дел твоих немерцаемо светится присно.

Радуйся, заре невечерняя Солнца Правды Христа; радуйся, послушания рачителю, безпрекословно волю игумена твоего исполнивый.

Радуйся, святое благословение Афонския Горы в наследие российстей стране принесый; радуйся, в волю Божию всего себе предавый.

Радуйся, мудрый странниче, иский Отечествия горняго; радуйся, красныя нозе твои в путь спасительный ради многих направивый.

Радуйся, вся дольняя презревый, о горних же выну воздыхавый; радуйся, нищету духовную себе совершенно усвоивый.

Радуйся, смирения святаго преисполненный; радуйся, слезами молитвенными себе орошавый.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 5
Боготечней звезде подобен быв, отче Антоние, от Афона в Русь притекл еси, и во граде Киеве, в пещере варяжстей, вселился еси, обиталище разбойников в храм молитвы претворив, идеже день и нощь в молитве неутомимо подвизался еси, и благоумиленно воспевал еси Господу: Аллилуия.

Икос 5
Видевше тя людие киевстии, Антоние богоносне, яко Ангела Божия, всеми добродетельми украшена и равноангельное житие в пещере провождавшаго, прихождаху к тебе усердно, ови благословения и молитв от тебе ищуще, ови же подвизатися с тобою хотяше; ты же, по глаголу Христову, приходивших к тебе не отгонял еси, но спасению человеческому ревностно служил еси, и основание славней Лавре Печерстей положил еси, яже красуется тобою, яко краеугольным каменем своим, и воспевает ти песни таковыя:

Радуйся, подвижничество духовное в российстей стране насадивый; радуйся, слез твоих теченьми оное во сто крат уплодоносивый.

Радуйся, делателю добрый винограда Небеснаго; радуйся, управителю душеспасительный вверившихся твоему духовному руководству.

Радуйся, в подземных кровех пространство Царствия Небеснаго получивый; радуйся, к нему бодренно и неуклонно ученики твоя путеводивый.

Радуйся, правило веры истинныя; радуйся, образе кротости духовныя.

Радуйся, верховный отче иноков российских; радуйся, зерцало светлое всех добродетелей иноческих.

Радуйся, о немже радуются Ангелы на небеси; радуйся, о немже Бога славят человецы на земли.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 6
Проповедник смирения святаго был еси братии твоей пещерней, преподобне отче Антоние; смирения бо ради, от игуменства и священства уклонился еси, предпочитая поучати братию, не толико властию и словом, колико примером святоподвижнаго жития твоего, по глаголу Господню всем быв слугою. Темже ныне прославляешися со Ангелы, и сладце поеши Пресвятей Троице: Аллилуия.

Икос 6
Возсиял еси на горах Киевских яко столп утверждения верных, Антоние богомудре, и яко денница светлая, от мрака пещернаго востекл еси на гору Небесную, отнюдуже озаряеши Церковь православнорусскую, в нейже почитаешися по достоянию первоначальником иноческаго жития, и слышиши от верных чад ея пение сицевое:

Радуйся прославивый горы Печерския добродетельми твоими духовными; радуйся, претворивый пещерное жилище разбойников в храмы Господа Славы.

Радуйся, в подземных кровех главу глубиннаго змия крепко сокрушивый; радуйся, богомыслием непрестанным еще во плоти небесныя блага созерцавый.

Радуйся, утешения Божественного сподобленный; радуйся, умиления молитвеннаго преисполненный.

Радуйся, многих чад о Христе стяжавый; радуйся, подражатели жития твоего святаго отечески любивый.

Радуйся, яко семя твое духовное не оскуде в земли российстей; радуйся, яко веселишися со чады твоими в обителех райских.

Радуйся, яко плод благокрасный, предивнаго Феодосия духовно возрастил еси; радуйся, яко с ним вкупе во Славе Небесней пребывая, Бога выну о нас грешных умоляеши.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 7
Враг спасения человеческаго хотя скорбь тебе сотворити, преподобне отче наш Антоние, вооружи гневом на тя великаго князя Киевскаго Изяслава; ты же гневу его место уступая, в область Черниговскую удалился еси, и в горе Болдиней пещеру себе ископав, в ней люботрудно подвизался еси, и тем начало обители Свято-Ильинския тамо положил еси, яже благоговейно чествует ныне твою пещеру, чудесы многими прославленную, о нихже вернии прославляют Дивнаго во святых Своих Бога, зовуще: Аллилуия.

Икос 7
Новаго тя Антония Великаго дарова Господь стране российской, преподобне отче; якоже бо той древле всю Церковь вселенскую светом добродетелей и чудес своих просвети, первоначальник всех иноков явлься: тако и ты ныне всю Церковь Русскую подвиги твоими и чудесы духовно облистал еси, и по достоянию первоначальник иноков русских именуешися. Темже зовем ти:

Радуйся, во смирении твоем великих дарований Божиих удостоенный; радуйся, нищетою духовною богатство небесное стяжавый.

Радуйся, древним пророком Божиим равночестный; радуйся, прозорливости благодатныя преисполненный.

Радуйся, будущая яко настоящая созерцавый; радуйся, тайная помышления человеческая прозревавый.

Радуйся, вся искушения духов тмы победоносно отражавый: радуйся, великую власть на диавола от Господа получивый.

Радуйся, от мучительства демонскаго многия человеки молитвою твоею свободивый; радуйся, яко исцеления благодатныя от гроба твоего верным подаеши.

Радуйся, победивый враги невидимыя глубоким твоим смирением; радуйся, низложивый и посрамивый гордыню злобного велиара.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 8
Странное и вельми безмолвное житие провождал еси, богоносне отче, егда от Чернигова паки в Киев возвратился еси, и от дальния пещеры твоея в Ближнюю преселился еси, юже со ученики твоими ископав, яко рай красный удобрил еси ю подвиги твоими и чудесы, и в ней безмолвно пребывая, умиленно воспевал еси Царю Славы Христу: Аллилуия.

Икос 8
Весь в Бозе быв богомыслием непрестанным, преподобне отче Антоние, в светлем видении в Цареграде, во Влахернстей церкви, вкупе с преподобным Феодосием, таинственно виден был еси каменоздательми Великия печерския церкве, егда Пресвятая Владычица Богородица посылаше их в Киев сооружати ту церковь и вручаше им Божественную икону Своего Успения. Слышавше таковая превелия чудеса Божия, тебе чудотворцу преславному вопием:

Радуйся, изрядный слуго Преcвятыя Богородицы; радуйся, присный прославителю Ея милостей и чудес.

Радуйся, обитель славную во имя Ея святое, в России основавый; радуйся, икону Ея чудотворную от рук Ея дарованную, радостно приявый.

Радуйся, сим образом Ея Божественным обитель твою духовно обогативый; радуйся, с Нею вкупе молитися за ны ко Господу дерзновение получивый. Радуйся, верный исполнителю заповедей сына Ея и Бога; радуйся, преславный совершителю многих великих чудес.

Радуйся, пещерный жителю, всю Россию исполнивый славою твоих подвигов; радуйся, от темных мест подземных светивый миру равноангельным твоим житием.

Радуйся, безмолвниче дивный, вне житейских сует поживый; радуйся, затворниче благоумиленный молчаливая уста имевый.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 9
Всем сердцем Бога возлюбив, отче Антоние, Богом возлюблен был еси, иже послушаше благоутробно твоя молитвы и исполняше милостиво вся твоя прошения. В указание тебе места, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, просил еси, преподобне, у Господа: да будет по всей земли роса, а на месте том суша, и паки: да будет по всей земли суша, а на месте том роса; и бысть так по твоему прошению. Темже радостно воспел еси чудес Богу: Аллилуия.

Икос 9
Витий человеческих похвалы превосходит святоподвижническое житие твое, преподобне отче Антоние: кто бо достойно может восхвалити тя чудотворца преславнаго, огнь с небесе сведшаго молитвою твоею, якоже пророк Илия древле, и огнем тем все хврастие попалившаго на месте, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, в знамение того, яко велия Божия благодать в ней обитати будет. О сем дивящеся, смиренно глаголем:

Радуйся, одушевленная Церковь Бога Живаго бывый. Радуйся, в храме Триипостаснаго Господа душу твою освятивый.

Радуйся, огнедохновенныя дары Духа Святаго в сердце твое приемый; радуйся, духоносцем апостолом Христовым единонравный.

Радуйся, низводителю предивный огня с небесе; радуйся, удостоверителю чудотворный Божия благоволения к месту Великия печерския церкве.

Радуйся, адаманте блистающий дарами Божия благодати, и несокрушимый прилоги вражиими; радуйся, столпе непоколебимый святыя православныя веры.

Радуйся, чудотворче преславный и богоприятный; радуйся, молитвенниче сильный и скороуслышанный.

Радуйся, руце твои преподобнии со дерзновением многим горе воздевавый; радуйся, прошения твоя со слезами теплыми Господеви приносивый.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 10
Спасителя душ наших, Господа Иисуса Христа, видети сподобился еси в видении дивнем, преподобне отче Антоние, и обетования благая от уст Его Божественных услышал еси, яко верный Его раб и угодник. Молися убо Ему, преподобне да и нас убогих не отринет Он от сладкаго лицезрения Своего, но сподобит нас со святыми выну видеть Лице Его Пресветлое, и пети Ему: Аллилуия.

Икос 10
Царя Heбеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче преподобне, и сего ради чудотворения даром от Него обогатился еси. Мы же тебе целебника благодатнаго ведуще, усердно ныне приходим к святому твоему гробу, и от него цельбы безмездныя душам и телесем нашим приемлюще, благодарственно тебе глаголем:

Радуйся, величием подвигов твоих подобен бывый древним богоносным отцем; радуйся, глубиною смирения твоего превозшедый твоя сподвижники.

Радуйся, сети вражия, яко паучину, сокрушивый; радуйся, в Царствие Горнее, яко орел воспаривый.

Радуйся, во след себе многия ученики ко Христу приведый; радуйся, чада твоя духовная от искушений диавольских бодренно хранивый.

Радуйся, ленивыя подвигнувый ко исправлению Христоподражательным твоим житием; радуйся, грешныя к покаянию приведый твоими богомудрыми словесы.

Радуйся, показателю любвеобильный; радуйся, увещателю пресладкий.

Радуйся, отче, отцев красото; радуйся, пастырю добрый тобою собраннаго словеснаго стада.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 11
Пение всеумиленное Господеви приносил еси, преподобне отче Антоние, и возлежа на одре смертнем, молился еси усердно о обители твоей и ученицех; таже прощение и благословение твоей братии преподав, с миром почил еси, и приложился еси к лику святых и преподобных отец, с ними же ныне сладце поеши Христу Богу: Аллилуия.

Икос 11
Светоподательный светильник являешися по смерти, преподобне отче Антоние, из под спуда пещернаго поставленный на версех небесных, и отонуду светлостию чудес просвещаяй Церковь Христову. Просвети, угодниче Божий, и наша мрачныя души светом Христовым, и молитвами твоими помози нам тмы греховныя избежати, лучи благодати Божия в сердца наша приимати и неосужденно пети тебе:

Радуйся, благодатию сияющий светильниче; радуйся, зерцало пресветлое иноческаго жития.

Радуйся, вторый Моисее, мысленныя скрижали, добродетели твоя, нам от горы святыя принесый; радуйся, вертоград духовный на горах Печерских насадивый.

Радуйся, яко розги его от юга и до севера прострошася; радуйся, яко листвия его присно зеленеют.

Радуйся, оляденевшую в язычестве землю Русскую духовно оплодотворивый; радуйся, садоделатель добрый в ней бывый.

Радуйся, новосаждения богоугодныя в ней возрастивый; радуйся, от пещерных затворов в Рай Иисусов цветы многая пересадивый.

Радуйся, Ангеле земный; радуйся, человече небесный.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 12
Благодать Божия хранит священный твой гроб, Антоние, отче наш, огня исхождением и воды излиянием от него возбранив хотевшим обрести твоя мощи: ты бо смирен сый, и по смерти не восхотел еси явити мощей твоих миру, сим поучая нас благодатному смирению, да во умилении смиренномудренно поем Богу: Аллилуия.

Икос 12
Поюще святоподвижное и равноангельное житие твое, преподобне отче, хвалим, славим и величаем укрепившаго тя Господа, даровавшаго нам в тебе пример святый и достоподражательный навсегда. Приими убо, угодниче Христов, от нас смиренных, с любовию сердечною тя почитающих, сия нелестныя похвалы:

Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы благоволением увенчанный; радуйся, Пресвятыя Владычицы Богородицы милостьми ущедренный.

Радуйся, ангельских воинств содружества сподобленный; радуйся, блаженства святых удостоенный.

Радуйся, сонаследниче преподобных; радуйся, постников благодатное удобрение.

Радуйся, пещерножителей славо и похвало; радуйся, всея страны православно-российския крепкое ограждение.

Радуйся, святыя Лавры твоея непостыдное упование; радуйся, подвизающимся в ней спасения вечнаго ходатаю.

Радуйся, телеса наша безмездно врачуяй прикосновением к честному твоему гробу; радуйся, души наша возводяй к наследию блаженства райскаго святыми твоими молитвами.

Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 13
О великий первоначальниче иноков российских, и преславный чудотворче, преподобне отче наш Антоние! Мы чада твоя духовная, и овцы пажити твоея, сия малыя песни хвалебныя усердно тебе приносяще, молим тя: яви нам отеческую любовь твою, и умоли Господа Бога, избавити нас геенны, и удостоити Царствия Небеснаго, да поем Ему со святыми: Аллилуия.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Молитва
О добрый наш пастырю наставниче, приснопоминаемый иноков российских первоначальниче, преподобне и богоносне отче наш Антоние! Ты горе на небеси пребываеши, мы низу на земли, удалении суще от тебе не толико местом, колико греховною нечистотою нашею; обаче памятуя отеческую любовь твою к людем, ти сродным, припадаем и молимтися с умилением и верою: помози нам, грешным, покаянием очиститися и достойным быти помилования и прощения от Господа и Создателя нашего. Умоли Его благость даровати нам великия и богатыя милости: земли плодоносие, воздуха благорастворение, мир глубок, братолюбие искреннее, благочестие нелицемерное, житейских потреб довольство, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от щедротодательныя Его десницы, но во славу имени Его святаго и во спасение наше. Соблюди, чудотворче святый, благомощными твоими молитвами российския грады, обитель твою и всю страну православно­российскую невредимы от всякаго зла, и вся люди, жительствующия в обители твоей и на поклонение в ню приходящия, осени небесным твоим благословением, и в скорбех, бедах и болезнех утешение, избавление и исцеление им подаждь, да благодарно славим, хвалим и величаем прославльшаго тя Господа, чрез тебе дивно благодетельствующаго нам, Безначального Отца, Единороднаго Его Сына и Единосущнаго Его Духа, Троицу Живоначальную и Нераздельную, и твое святое заступление во веки веков. Аминь.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Канон святому преподобному Антонию Печерскому
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 23 июля (10 июля ст. ст.); 15 сентября (02 сентября ст. ст.)
Глас 4.


Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Зе́льным воздержа́нием, и труды́, о́тче Анто́ние, и всено́щным стоя́нием ду́шу твою́ царя́ над страстьми́ теле́сными поста́вил еси́. Те́мже, со святы́ми веселя́щеся, Христа́ пое́м, тебе́ такову́ побе́ду на стра́сти дарова́вшаго.

Приспе́ дне́сь всечестны́й де́нь успе́ния твоего́, о́тче Анто́ние, бога́тно веселя́ ча́да твоя́, всече́стне. Те́мже, помина́юще твое́ дре́внее житие́ и а́нгельскую жи́знь, све́тло пра́зднующе, тебе́ воспева́ем, о́тче.

От те́мных ме́ст восхи́тився, к превы́шним све́тлостем пресла́вно преше́л еси́, преподо́бне, и та́мо со святы́ми, я́ко победи́тель страсте́й, о́тче, венча́лся еси́.

Богоро́дичен: Лю́те погружа́емую ду́шу мою́ в пучи́не страсте́й бу́рею безме́рных обстоя́ний, спасе́ния просте́рши ми́ ру́ку, возведи́, Влады́чице, из глубины́ зо́л мои́х.

И́н. Гла́с 2-й.
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Еще́ от ма́лыя версты́, преподо́бне Анто́ние, вели́ку любо́вь стяжа́л еси́ к Бо́гу, и сего́ ра́ди плотска́я взыгра́ния и стра́сти до конца́ умертви́л еси́, и чистото́ю, я́коже кри́лы, впери́вся пресла́вно, к небесе́м возлете́л еси́, о́тче.

Влады́чнему любостра́нству, преподо́бне, подо́бяся, са́м стра́нствовати изво́лил еси́, Анто́ние, те́мже Всеви́дящее О́ко, ви́дя твое́ благо́е произволе́ние, да́ром чуде́с обогати́ тя, я́ко пресла́вна.

Душе́вную ти́хость и любо́вь, я́же к Бо́гу, нра́вы и обы́чаи благи́ми укра́шена тя́ ви́дев, тво́й духо́вный настоя́тель, преподо́бне, проро́чески все́м пропове́дует хотя́щая напосле́док тобо́ю бы́ти пресла́вная, Анто́ние.

Богоро́дичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цы расто́ргни, Твоего́ Сы́на и Бо́га моля́щи, и томя́щий мя́ гре́х, Присноде́во, низложи́, я́ко да воспева́ю Тя́, всегда́, Пренепоро́чная, Тобо́ю спаса́емь.

Пе́снь 3.
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Пропове́дует пресла́вно и па́че трубы́ вопие́т свяще́нная твоя́, о́тче, вели́кая Ла́вра, я́же тобо́ю нача́ло прие́мшая, до́м же Бо́жия Ма́тере, а́ще и не гла́сом, вещьми́ же хва́лится, глаго́ля: утверди́хся Тобо́ю, Го́споди.

Еди́наго Го́спода возлюби́л еси́ и, Сего́ Кре́ст на ра́мо взе́м, преподо́бне Анто́ние, странноле́пно пожи́л еси́, в посте́х, и бде́ниих, и моли́твах о́браз бы́в твои́м ученико́м. Те́мже и от Христа́ просла́вился еси́.

Плотска́го жела́ния, преподо́бне, отве́ргся, го́рдость возненави́дел еси́, смире́нием же и нището́ю обогати́вся, превысо́кая дости́гл еси́ святы́х жили́ща.

Богоро́дичен: Поми́луй, еди́на Богома́ти, поми́луй и уще́дри ду́шу мою́ окая́нную, потопля́емую бе́сы и страстьми́ лука́выми, и пре́жде вре́мене исхо́да моего́ сию́ очи́стити умилосе́рдися.

И́н.
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Прозре́в бу́дущая воздая́ния, зде́ маловре́менная, я́ко не су́щая, о́тче, оста́вил еси́ и сего́ ра́ди сугу́бая воздая́ния прия́л еси́, преподо́бне. Те́мже со а́нгелы непреста́нно пое́ши Влады́ку твоего́.

Моли́тися, о́тче, не преста́й о ста́де твое́м, е́же мно́гими по́ты и труды́ стяжа́л еси́, изба́вити все́х обстоя́ний, бе́д же и скорбе́й, да вси́ тебе́, я́ко чадолюби́ва отца́, воспева́ем.

Весе́лием, преподо́бне, с чи́нми святы́х Бо́гу предстои́ши, я́же та́мо весе́лия и ра́дости насыща́яся, сподо́би и на́с та́мошняя ра́дования получи́ти, да, веселя́щеся, тебе́ велича́ем, о́тче Анто́ние.

Богоро́дичен: Просте́рши ру́ку благоутро́бия, Богороди́тельнице, вся́каго мя́ изми́ осужде́ния, к Тебе́ прибега́ющаго, и Тебе́ припа́дающа, и призыва́юща Твою́ по́мощь.

Седа́лен, гла́с 4.
Удиви́ся тво́й духо́вный настоя́тель, в тебе́ вели́ко воздержа́ние зря́, и внима́ше мы́слию хотя́щая о тебе́ напосле́док бы́ти, Анто́ние, ви́дев бо по Бо́зе твое́ вели́кое житие́ и вра́жиими прило́ги ника́коже поколеби́ма. Те́мже и свиде́тельствует, я́ко оте́ц и храни́тель твоего́ жития́, отце́м Святы́я горы́ вопия́ше: се́й, и́же посреде́ на́с ви́дится ме́ньший, но последи́ в Росси́и вели́кий свети́льник бу́дет.

Богоро́дичен: Удиви́ся Ио́сиф, е́же па́че естества́ зря́ и внима́ше мы́слию, и́же на руно́ до́ждь, в безсе́менном зача́тии Твое́м, Богоро́дице, купину́, огне́м неопали́мую, же́зл Ааро́нов прозя́бший, и, свиде́тельствуя, обру́чник Тво́й и храни́тель свяще́нником взыва́ше: Де́ва ражда́ет и по Рождестве́ па́ки Де́ва пребыва́ет.

Пе́снь 4.
Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы, воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ме́сто, в не́мже лежи́т честно́е и свяще́нное те́ло твое́, преподо́бне Анто́ние о́тче, мно́га исцеле́ния отту́ду прие́млют ве́рнии, Христу́ от души́ вопию́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Не устраши́ тебе́, преподо́бне, долгота́ жесто́каго пути́, ниже́ та́мо разбо́йническое наше́ствие. Те́мже Святу́ю го́ру доше́д, с су́щими та́мо отцы́ воспева́л еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ви́дев Всеблаги́й Бо́г тве́рдое твое́ и до́брое изволе́ние, та́мо во святы́х ме́стех посреде́ оте́ц, сла́вна тя́ сотворя́ет, с ни́миже сподо́би взыва́ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Ко́рень из чре́сл Тя́ ца́рских, все́х Ца́рь, я́ко су́щу, вожделе́в и вы́шшу херуви́м и серафи́м соде́лав, Богоро́дице, всели́ся в Тя́.

И́н.
Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Про́мыслом Бо́жиим па́ки ко оте́честву твоему́, блаже́нне, посыла́емь быва́еши, я́ко да и та́мо мно́гих ко спаси́тельному пути́ наста́виши, Творцу́ воспева́ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Упова́нием бу́дущих бла́г, Анто́ние, укрепля́емь, плотско́е стремле́ние обузда́л еси́ и твое́й пло́ти вра́г неми́лостив, о́тче, бы́л еси́, сего́ ра́ди и по́мощь свы́ше стяжа́л еси́.

В целому́дрии жи́знь твою́ препроводи́в, преподо́бне, земна́я небе́сными измени́л еси́ и нетле́нная тле́нными искупи́л еси́. Те́мже Христу́ пое́ши: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: До́брых все́х обнажи́хся и лежу́ в зло́бе: оболки́й все́х, дре́вле па́дших, и ны́не мя́ пре́ждними украси́, и вторы́х изба́ви, Богоневе́сто.

Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Мона́шествующих о́браз, о́тче, и наказа́тель бы́л еси́, те́мже и си́льным запреща́еши на восхище́ние не жела́ти, но па́че маломо́щныя ми́ловати. И от сего́ просла́вился еси́, Анто́ние, и вели́к нарече́н учи́тель яви́лся еси́.

Вы́шше челове́ка, Анто́ние, стяжа́л еси́ житие́, равноа́нгельно бо пожи́в на земли́, те́мже ра́вну я́же а́нгелом по́честь сподо́бился еси́ получи́ти и пое́ши с ни́ми Влады́ку твоего́.

Богодарова́нныя твоя́ благода́ти, о́тче Анто́ние, вся́к слу́х челове́ческий удиви́ша и научи́ша, я́же зде́ мня́щаяся вели́кая, я́ко ма́ла и ху́да, презре́ти вся́ и после́довати стопа́м твои́м, отону́дуже моли́, преподо́бне, спасти́ся на́м.

Богоро́дичен: Упова́ние еси́ мое́, Пречи́стая, и спасе́ние, и похвала́. Те́мже прибега́ю к покро́ву Твоему́: не гнуша́йся мене́, грехи́ мно́гими, и боле́зньми, и скорбьми́ ны́не поглоще́ннаго, но, предвари́вши, спаси́ мя.

И́н.
Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.

Стра́нно твое́ житие́, преподо́бне, ку́пно же и смире́ние, е́же стяжа́л еси́, Анто́ние, я́ко ни сама́го све́та того́, и́же в ми́ре, ниже́ со́лнечнаго сия́ния, досто́йна тебе́ того́ вмени́л еси́ зре́ния, но в те́мне ме́сте еди́н тебе́ затвори́л еси́.

Це́рковь и до́м Пресвята́го Ду́ха, о́тче Анто́ние, бы́л еси́, разли́чными доброде́тельми укра́шен бы́в, смире́нием го́рнюю высоту́ насле́див, нището́ю небе́сное бога́тство прия́л еси́, преподо́бне.

Па́мять твою́ творя́щих свяще́нную от вся́ких спаси́ прегреше́ний, и печа́лей, и напа́стей, твое́ боже́ственное да́руй заступле́ние, все́х Царю́ предстоя́й, о́тче Анто́ние.

Богоро́дичен: Я́ко невече́рний Све́т, от чре́ва Твоего́ су́щий возсия́вший, отемне́нную ду́шу мою́ озари́, Влады́чице Чи́стая, и отжени́ вся́ку мглу́ се́рдца моего́.

Пе́снь 6.
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Всегда́шним к Бо́гу раче́нием вне́ пло́ти и ми́ра, о́тче Анто́ние, бы́л еси́. Те́мже и жили́ще досто́йно Ду́ха Пресвята́го показа́лся еси́, я́коже и Са́м Христо́с рече́: прише́д со Отце́м и Ду́хом, та́мо вселю́ся.

Я́ко пресла́дкий не́кий виногра́д, Свята́я гора́ тебе́, о́тче, израсти́вши, пресла́вно тобо́ю красу́ется и, ра́дующися, Христа́ прославля́ет, тебе́ си́м дарова́вшаго.

Но́щь, я́ко де́нь, и де́нь, я́ко но́щь, тебе́ вменя́шеся, Анто́ние: не да́л бо еси́, по проро́ку, сна́ очи́ма твои́ма, ни ве́ждома дрема́ния, ниже́ поко́я телеси́ твоему́, до́ндеже сие́ чи́сто с душе́ю Бо́гу предста́вил еси́.

Богоро́дичен: Твою́ пода́ждь ми́ по́мощь и изба́ви мя́ бе́д, и скорбе́й, и прегреше́ний мои́х, я́же все́х ро́ждшая при́сное Избавле́ние.

И́н.
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Я́ко свобожде́на бы́вши блаже́нная твоя́ душа́ от тя́жести плотски́я и от го́рькаго фарао́на мучи́теля, ми́ра сего́ изше́дши, в зе́млю обетова́ния ра́йскаго пре́йде немяте́жно, со святы́ми пребыва́ет, веселя́щися.

Ны́не свяще́нное те́ло твое́, преподо́бне, в пеще́ре лежа́щее, исцеле́ния мно́гая источа́ет ве́рою приходя́щим. Те́мже мо́лим тя́: и душе́вная здра́вия мольба́ми твои́ми пода́ждь тебе́ сла́вящим.

Светле́йши со́лнца возсия́ пречестна́я па́мять твоя́, Анто́ние, в ню́же соше́дшеся, прославля́ем твое́ успе́ние и труды́, я́же претерпе́л еси́ в жи́зни се́й, прося́ще от Христа́ тобо́ю прия́ти грехо́в оставле́ние.

Богоро́дичен: Красоты́ мя́ ви́дети сла́вы Твоея́ сподо́би, егда́ от пло́ти моея́ хощу́ разлучи́тися, я́ко утвержде́ние мое́ еси́, Влады́чице: да отсю́ду прииму́ избавле́ние.

Конда́к, гла́с 8.
Возложи́в себе́ Бо́гу, па́че все́х возлю́бленному от ю́ности, преподо́бне, Тому́ от всея́ души́ любо́вию после́довал еси́, ми́ра же тле́нная нивочто́же вмени́в, в земли́ пеще́ру соде́лал еси́ и, в не́й до́бре проти́ву неви́димаго врага́ ко́зней подвиза́вся, я́ко светоза́рное со́лнце, во вся́ концы́ земли́ возсия́л еси́, отону́дуже, веселя́ся, преше́л еси́ к небе́сным черто́гом. И ны́не со а́нгелы Влады́чню престо́лу предстоя́, помина́й на́с, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти́: ра́дуйся, Анто́ние, о́тче на́ш.

И́кос:
Присносу́щнаго немерца́ющаго све́та Святы́я Тро́ицы наслади́тися жела́я и сего́ ра́ди четыредесятоле́тное вре́мя в еди́ной пеще́ре те́мне тебе́ затвори́в, отту́ду неисхо́ден, о́тче, пребы́л еси́, до́ндеже те́ло твое́ чи́сто с душе́ю Бо́гу предста́вил еси́. Отону́дуже и по преставле́нии, я́ко жи́в, от Го́спода дарова́ния чуде́с прия́л еси́, исцеля́ти разли́чныя боле́зни зле́ стра́ждущих и бе́сы от челове́к приходя́щих изгони́ти. Те́мже мо́лим тя́: моли́ся, о́тче, сохрани́ти без вре́да оте́чество твое́, гра́д же и лю́ди, да зове́м ти́: ра́дуйся, Анто́ние, о́тче на́ш.

Пе́снь 7.
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Повеле́нием духо́внаго твоего́ настоя́теля, блаже́нне Анто́ние, па́ки ко оте́честву твоему́ посыла́емь быва́еши. Те́мже рече́нная тебе́ отце́м, я́ко от Бо́га повеле́нная, сотвори́л еси́, иде́же прише́д, о́тче, мно́гих ду́ши Го́споду приве́л еси́.

Святе́йшаго ме́ста, преподо́бне Анто́ние, я́ко дости́гл, мно́гих житие́м твои́м удиви́л еси́: вы́ше бо челове́ка восприе́м житие́, и́мже мно́гих мирска́я презира́ти сотвори́л еси́.

Архиепи́скопа Иларио́на пеще́ру я́ко обре́т, трудолю́бне в не́й пожи́л еси́, преподо́бне, в моли́твах и поще́ниих, до́ндеже и́ную пеще́ру себе́ соде́лал еси́, в не́йже сподо́бился еси́ го́рняго зва́ния.

Богоро́дичен: Челове́ческия напа́сти и сове́ты, Чи́стая, разори́ боже́ственными моли́твами Твои́ми и рабы́ Твоя́ изба́ви боле́зненных прегреше́ний, я́ко да Присноде́ву Тя́ ублажа́ем.

И́н.
Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Вели́каго трудополо́жника и ревни́теля твоему́ житию́, преподо́бне Анто́ние, Феодо́сия блаже́ннаго, стяжа́л еси́, а́нгельскому твоему́ житию́ после́дующа, с ни́мже в вы́шних водворя́яся, на́с помина́й.

Но́ваго тя́ Моисе́я, о́тче, позна́хом, страсте́й победи́теля: я́коже бо о́н, дре́вле Амали́ка победи́в, лю́ди изведе́, ты́ же, о́тче, мно́жество мона́шествующих в зе́млю обетова́ния ра́йскаго приве́л еси́.

Гра́да и оте́чества твоего́ пресе́льник, о́тче, бы́л еси́, но па́ки Бо́жиим промышле́нием ко оте́честву твоему́ сла́вно свиде́тельствован возвраща́ешися, иде́же благода́ть от Го́спода, о́тче, прия́л еси́.

Богоро́дичен: Пе́щь прообразова́ше Твое́ рождество́, Пренепоро́чная: о́троки бо не опали́, я́коже ни ложесна́ Твоя́ О́гнь нестерпи́мый. Те́мже мо́лим Тя́: огня́ ве́чнаго изба́ви рабы́ Твоя́.

Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Влады́ки твоего́ Христа́, преподо́бне Анто́ние, смире́нию поревнова́л еси́ и сего́ ра́ди смире́нное и жесто́кое житие́ возлюби́л еси́, земна́го пристра́стия отрева́яся. Те́мже по́чести святы́х сподо́бился еси́ и с ни́ми пое́ши Го́спода во ве́ки.

Твое́ пресла́вное успе́ние пра́зднующим, блаже́нне, моли́ся изба́витися все́м от разли́чных напа́стей, да вси́ тебе́ прославля́ем, Анто́ние, и превозно́сим Го́спода во ве́ки.

О на́с ми́лостивно о́ко, Анто́ние, простира́й ко Влады́це, чадолю́бное показу́я, и неотлу́чно от на́с ду́хом пребыва́й, преподо́бне, я́коже обеща́лся еси́, егда́ бы́л еси́ с на́ми, да вси́ с тобо́ю Христу́ воспое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: На моле́ние мое́ умилосе́рдися ны́не и ра́дость ми́ в печа́ли ме́сто да́руй, да пою́ Тя, Влады́чице, Сы́ну Твоему́ воспева́я: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́н.
Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Исцеле́ния оби́льна, преподо́бне, ве́рою приходя́щим ко хра́му твоему́ и су́щим в ско́рбех утеше́ние подава́й, да вси́ с тобо́ю Христу́ вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Благода́рное сие́ пе́ние принося́щия ти́, о́тче, свы́ше ми́лостивно назира́й и моли́ Христа́ Изба́вителя спасти́ все́х, вопию́щих Ему́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Принесе́ся да́р Вседержи́телю — тобо́ю мно́жество спаса́емых, твоему́ житию́ после́дующих, Анто́ние. Те́мже моли́ спасти́ся все́м, с тобо́ю Христу́ вопию́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Вели́кому та́инству рождества́ Твоего́ кто́ не удиви́тся, Богоро́дице? Или́ ки́й язы́к зе́мен или́ у́м безпло́тен изрещи́ возмо́жет? Па́че естества́ бо и смы́сла, Богоро́дице, Зижди́теля родила́ еси́.

Пе́снь 9.
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Анто́ния, дре́вле просия́вшаго, того́ житию́ вся́чески поревнова́ти потща́лся еси́: о́н бо в пусты́ню еди́н всели́ся, ты́ же в пеще́ре еди́наго себе́ затвори́л еси́ и мно́гими ле́ты, о́тче, неисхо́ден пребы́л еси́.

Пече́рскому житию́ первонача́льник и наста́вник, о́тче, бы́л еси́ и та́мо подвиза́лся еси́, я́ко безпло́тен. Те́мже и Христо́с дарова́нием чуде́с обогати́ тя, преподо́бне.

Мое́ю руку́ воздея́ние приими́, преподо́бне, Влады́чней подо́бяся бла́гости, презира́я прегреше́ния: ты́ бо ду́шу уязви́л еси́ Христо́вою любо́вию и Его́ Пречи́стыя Богома́тере, Ю́же умоли́ спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Руко́ю твое́ю, преподо́бне Анто́ние, е́же к Бо́гу воздея́нием, пресла́вно чудоде́йствовася: моли́твами бо твои́ми о́гнь с небесе́ сво́диши, во очище́ние ме́ста хра́ма Пречи́стыя, Ю́же вси́ с тобо́ю велича́ем.

И́н.
Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Пахо́мия Вели́каго, а́нгельскаго виде́ния сподо́бльшагося, житию́, о́тче, подража́в, равноа́нгельно в пеще́ре пожи́л еси́. Те́мже и равноа́нгельную по́честь сподо́бился еси́ прия́ти, Анто́ние.

И́же от Святы́я горы́ путе́м веду́щим, о́тче, ме́ста Ки́евскаго дости́гл еси́, иде́же бя́ше уго́дно Влады́чицы Ма́тере Бо́жия хра́му воздви́гнутися, и та́мо хра́м прече́стен в сла́ву Богома́тере, ку́пно со блаже́нным Феодо́сием, воздви́гл еси́. Те́мже тя́ вси́ с ни́м велича́ем.

Богоро́дичен: Светороди́тельнице Де́во, души́ моея́ о́блак отжени́ и дава́й чи́сто зре́ти, Влады́чице, спаси́тельную добро́ту, возсия́вшую неизглаго́ланно из Твоея́ пречи́стыя утро́бы, во све́т язы́ков, Препе́тая.

Свети́лен:
Жите́йское сладостра́стие умертви́л еси́, Анто́ние, сла́ву же маловре́менную позна́в, сея́ вско́ре отступи́л еси́, те́сным путе́м изво́лив ходи́ти, веду́щим к ра́йскому простра́нству. Те́мже моли́ся, Анто́ние, спасти́ся тебе́ почита́ющим.

Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя́ вои́стинну испове́дающе, Влады́чице, и́же Тобо́ю спаса́емии: Ты́ бо Бо́га родила́ еси́, разо́ршаго Кресто́м сме́рть и к Себе́ привле́кша преподо́бных собо́ры, с ни́миже Тя́ восхваля́ем, Де́во.

Комментарии

Комментарии не найдены ...
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2024, создание портала - Vinchi Group & MySites
ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU