В день памяти святых мучениц Веры, Надежды, Любови и матери их Софии в Эшо под Страсбургом впервые будет совершен крестный ход.

Святые мученицы Вера, Надежда, Любовь и София римские. День памяти: Сентябрь 17 (30 - нового стиля)

30 сентября 2012 года в день памяти святых мучениц Веры, Надежды, Любови и матери их Софии в Эшо под Страсбургом впервые будет совершен крестный ход с частицей Креста Господня и частицей мощей мученицы Софии, которые хранятся в церкви этого города, сообщает Представительство Русской Православной Церкви в Страсбурге.

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла и Блаженнейшего митрополита Киевского и всея Украины Владимира всенощное бдение и литургию в эти дни возглавит архиепископ Бориспольский Антоний, управляющий делами Украинской Православной Церкви. Ожидается,что сослужить ему будет архиепископ Берлинский и Германский Феофан, а также сонм духовенства из разных европейских стран. Для участия в торжествах вместе с владыкой Антонием из Киева 27 сентября в Старсбург прибыла делегация, в состав которой входят заместитель председателя Отдела внешних церковных связей Украинской Православной Церкви протоиерей Николай Данилевич и глава административного аппарата Киевской митрополии протоирей Владмир Коцаба.

За богослужением будет петь мужской хор «Благозвонница» Заиконоспасского мужского монастыря города Москвы и хор из Киевской духовной академии. Организатором праздничной службы выступает Представительство Московского Патриархата в Страсбурге.

Храм святого Трофима в городе Эшо под Страсбургом.

Церковь святого Трофима.

30 сентября в храме святого Трофима в городе Эшо под Страсбургом будет совершена божественная литургия, после которой состоится крестный ход с частицей Креста Господня и частицей мощей мученицы Софии. Накануне, 29 сентября, всенощное бдение в память святых мучениц также впервые пройдет у раки святых мучениц, мощи которых почивали в храме святого Трофима с777 года до Французской революции.

Церковь святого Трофима. Мощи святых Веры, Надежды, Любови и Софии доставили сюда из Рима в 777 г.

Мощи святой мученицы Софии в Эшо под Страсбургом.

К этим святыням христианского мира верующие Русской Православной Церкви регулярно приезжают для поклонения, а Представительство Московского Патриархата в Страсбурге организовывает совершение божественных литургий и молебнов.

В 2012 году исполняется 1875 лет со дня мученической кончины святых Веры, Надежды, Любови и матери их Софии,произошедшей около 137 года. В этот день ожидается прибытие в Эшо многочисленных групп паломников из России, Украины, Франции, Германии,Швейцарии и других европейских стран. Уже на протяжении нескольких лет в этот день праздничное богослужение объединяет русскую православную диаспору Западной Европы и верующих из православных стран. Кроме того, на богослужении традиционно присутствуют местные жители, которые имеют возможность познакомиться с живой православной традицией. Это способствует укреплению взаимодоверия и уважения между народами Европы, а также открывает перспективы для совместных проектов, служит развитию культурных и деловых связей.

Память святых мучениц Веры, Надежды,Любови и матери их Софии с древних времен почитают христиане из разных стран,особенно в Русской Православной Церкви. Имена этих святых носят многие православные женщины. Традиция давать эти имена напоминает о важнейших христианских добродетелях - вере, надежде, любви и мудрости. Святым мученицам молятся о воспитании детей, о мире и согласии между супругами, родителями и детьми.

Мощи святых мучениц с 777 года находились в женском монастыре в местечке Эшо, собирая к молитве многочисленных верующих. По просьбе епископа Страсбурга Ремигия они были перенесены из Рима для укрепления христианства на эльзаских землях. Во время революционных событий во Франции в конце 18 века мощи исчезли. Предположительно, они до сих пор пребывают сокрытыми где-то в пределах Эшо. В настоящее время в храме святого Трофима находится исторический саркофаг, в котором хранились мощи на протяжении 400 лет, и частица мощей святой мученицы Софии. Здесь же находится другая христианская святыня - частица Животворящего Креста Господня. Удивительно, что эти две святыне пребывают вместе, так как память святых мучениц всегда совпадает с попраздненством Воздвижения Креста Господня. Поэтому за богослужением неотделимо друг от друга звучат песнопения Животворящему Кресту и римским мученицам.

http://www.pravoslavie.ru/news/56374.htm

Вечером 30 сентября в кафедральном соборе Нотр-Дам г. Страсбурга мужской хор «Благозвонница» Заиконоспасского мужского монастыря города Москвы исполнит православные духовные песнопения.

Католическая церковь святого Трофима – это большой каменный храм, из теплого бежевого кирпича.

Жители эльзасской деревни Эшо («Ясеневый остров»), расположенной на востоке Франции, привыкли к многочисленным православным паломникам, прибывающим в католическую церковь во имя святого Трофима, чтобы поклониться мощам мученицы Софии — матери Веры, Надежды и Любови, пострадавших в Риме при императоре Адриане.

Эта церковь когда-то была центром аббатства святой Софии, основанном Страсбургским епископом Ремигием, доставившим сюда в 777 году из Рима мощи мучениц Веры, Надежды, Любови и их матери. Они находились в Эшо до Великой французской революции, во время которой монастырь был разрушен. Мощи исчезли, и где они сейчас – неизвестно.
В 1898 году остатки монастырской церкви святого Трофима объявили «историческим памятником», и началось ее восстановление.

В 1938 году католический епископ Шарль Руш привез в Эшо из Рима две частицы мощей святой Софии. Одну из них положили в саркофаге из песчаника, а другую — в реликварий, помещенный в раку с другими святынями…

Католическая церковь святого Трофима – это большой каменный храм, из теплого бежевого кирпича. В левом приделе на постаменте – сундучок.

***
Фидэс, Спес, Каритас – так в начале II века по Рождеству Христовом святая София назвала своих трех дочерей.

Она воспитывала их одна. Материальных трудностей не испытывала, так как была знатных кровей.
Воспитывала хорошо – девочки были красавицами и умницами. Про Веру, Надежду и Любовь стали говорить все – от соседа к соседу восхищение добралось до императора Адриана.
Он быстро смекнул, что девочки необычные. Хоть прекрасны и умны, но они христианки.

В тот вечер София была дома с дочерьми. Когда раздался глухой стук в дверь, все подумали об одном, но никто не подал вида.
София спокойно попросила несколько минут на сборы. О чем молиться? «Господи, защити? Не меня, но их?» Или бежать? И кто бы осудил Софию за это?

Но ее молитва была другой: «Чтобы не испугались мы страшных мучений и не пришли в ужас от смерти, Господи». Потом она взяла дочерей за руки и повела их к царю. Она знала, что это последний путь… Она повела их умирать.

Наверное, сначала царь Адриан не хотел мучить девочек. 12, 10 и 9 лет — что могут еще они понимать? Надо сломать мать. Что проще? Одинокого человека сломать непросто, а когда у тебя дети, ты уязвим не втройне, а в три тысячи раз…

София вошла во дворец со словами: «Помоги нам, Боже, Спаситель наш, прославления ради Твоего святого Имени». А девочкам сквозь сердечную боль сказала: «Дочери, не жалейте вашей юной плоти; не жалейте вашей красоты и молодости. Он пребудет с вами во всех ваших муках».

— Я назову вас своими дочерьми, – сказал Адриан

Адриан не просил их отрекаться от Христа, хулить Его имя или публично признаваться в своих «неверных взглядах». Не перед таким эпохальным выбором стояли мать и три девочки. Перед ними на подносе держали щепотку ладана – совсем крохотную. Надо просто взять кусочек и положить на постамент. И уйти, и все – ты свободен. Ты можешь быть и дальше христианином, хорошим человеком, помогать людям. Просто вот этот маленький кусочек положи на постамент. И снова – твоя весна, весь этот мир, все солнце – все с тобой! Ты – дочь императора, скольким ты сможешь помочь! Вот этот маленький кусочек – и твой кошмар закончился. И никто тебя не осудит, у тебя же трое малышей. Только один кусочек.
Адриан быстро понял, что в этой битве он слабее. Что сила за 10-летними девчонками. Что они смотрят насквозь и прямо ему в душу. «Значит, я покажу вам, за кем сила», – подумал он.
Веру раздели. Принесли меч. Она стала первой.
И снова все повторилось. И снова внесли меч.

Но самое страшное мучение ждало Софию. С ней не сделали ничего, ее не тронули и пальцем.
Ее просто оставили в огромном зале с растерзанными телами трех дочерей.

Ей предстояло собрать головы и тела тех, кто еще утром были самыми ласковыми, самыми лучшими дочерьми.

Она прожила после похорон три дня.

P.S.
Есть ли еще русские святые с такими ясными, полностью переведенными именами? Есть ли более радостные женские православные праздники, когда храмы переполнены благодарными именинницами? И в то же время: есть ли более страшная история мученичества?
Путешествие к святыням, хранящимся в Европе – это паломничество от мученичества к мученичеству, от казни к крови, от славы к славе.

http://orthodoxy.org.ua/content/vera-nadezhda-lyubov-i-sofiya-razmyshleniya-u-grobnitsy-svyatykh-muchenits-56685

Материал предоставлен православным туристическо-паломническим журналом «Путь Пилигрима».


Святые мученицы Вера, Надежда, Любовь и матерь их София.

Акафист святым мученицам Вере, Надежде и Любови, и матери их Софии

Кондак 1

Избранным рабам Господа Вседержителя, Вере, Надежде и Любви, и мудрей матери Софии, похвальная вам пения умиленно возносим. Вы же, яко дерзновение ко Христу Богу имуще, молитеся за ны, во еже избавитися нам грехов и скорбей, да благодарственно вопием вам: Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Икос 1

Ангелы на Небеси радовахуся, добродетельное житие ваше зряще, еже провождасте в чтении Писаний Божественных, в трудех, посте, молитве и милостыни, материю вашею непрестанно суща поучаеми, да явитеся образи живии триех богословских добродетелей, ихже именами наречены бысте. Мы же, таковей мудрости матере вашея и совершенному благоразумию вашему дивящеся, благоговейно рцем вам: Радуйтеся, единомысленныя сестры, трием добродетелем тезоименитыя; радуйтеся, в повиновении богомудрей матери вашей на степени совершенствования вшедшия. Радуйся, аки три райския ветви, в зловернем Риме возрасшия; радуйся, Софие, дщерем твоим имена добродетелей нарекшая, яже вещию исполняти научила еси. Радуйся, Веро, верою невидимое, яко видимое, зрети нам помогающая; радуйся, в нетление облеченная. Радуйся, Надеждо, надеждою страдания наша во юдоли скорби ослабляющая и в горняя десницею указующая; радуйся, Царствие Небесное унаследовавшая. Радуйся, Любы, любовию Божественною блаженство безсмертныя жизни нам открывающая; радуйся, благодатию Духа Святаго осиянная. Радуйся, Софие, си есть премудрость, премудре дщери твоя воспитавшая; радуйся, в добродетелех веры, надежды и любве нас утверждающая. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 2

Видящи мудрая София слуги, пришедша звати ю со дщерьми ко царю Адриану, и познавши вину призвания своего, ста со чады своими на молитву, помощи Бога просящи: по молитве же, емшеся за руче, якоже венец уплетенный, идяху вкупе, поюще Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум несумненный имели есте, святыя, егда бо в палаты царския введены бысте, цареви Адриану предстасте с лицем светлым, очесы веселыми и сердцем мужественным. Царь же, зря честная лица ваша неустрашенна и мудрость Софии уведев, отложи на ино время суд свой и отсла вы к некоей благородней жене, у неяже пребысте три дни, матери вашей премудрей Богодухновенными словесы день и нощь вас поучающей. Темже ублажающе вас, взываем сице: Радуйтеся, три непорочныя агницы Христовы, венец добродетелей в себе совокупившия; радуйтеся, три добродетельныя сестры, твердую веру, несумненную надежду и нелицемерную любовь ко Господу Богу явившия. Радуйтеся, не пощадевшия красоты и младости вашея, Краснейшаго ради добротою паче сынов человеческих; радуйся, Софие, чада твоя возлюбленная на подвиг мученическ за Христа наставлявшая. Радуйся, Веро, мучением за Христа веру твою исповедавшая; радуйся, сестры твоя крепкою верою воздвизавшая. Радуйся, Надеждо, твердое надеяние на Христа возлагавшая; радуйся, сестры твоя неослабною надеждою укреплявшая. Радуйся, Любы, муками за Христа любовь твою действенную показавшая; радуйся, сестры твоя огнем любве ограждавшая. Радуйся, Софие, сладкая чада твоя увещававшая презрети славу и богатство и всю сладость мира сего тленнаго; радуйся, добрыя дщери твоя до крове стати за Господа и умрети за Него усердно учившая. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 3

Силою Божественною осенени бяху мученицы, яже добродетели имен своих явиша делом в подвизех мученических, воспевающе Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще в себе святыя мученицы столп веры, криле надежды и огнь любве, в сладость послушающия от словес матеpe своея, едина другую в долготерпении утверждаху и радостно идяху, желающе честнаго мученичества, еже за Христа. Тому покланяющеся, яко Богy нашему, сицевыми вас воззваньми почитаем: Радуйтеся, ни мало не поскорбевшия о лишении временнаго сего живота вечныя ради жизни; радуйтеся, чести ради Христовы плоть на муки предавшии. Радуйтеся, три многоценныя сосуды веры, надежды и любве Богу в дар принесшия; радуйся, Софие, яко, любве ради презельныя ко дщери твоим, всем сердцем возжелела еси, да Царствие Божие наследуют. Радуйся, Веро, души наша верою озаряющая; радуйся, к тихому пристанищу нас возносящая. Радуйся, Надеждо, сердца наша сладостию надежды оживляющая; радуйся, из пучины отчаяния нас извлекающая. Радуйся, Любы, страдания и скорби наша в радость прелагающая; радуйся, окамененная сердца наша во умиление преводящая. Радуйся, Софие, мудростию на благое нас наставляющая; радуйся, потемненное око душ наших просвещающая. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 4

Буря ярости мучителевы нападе на тя, святая Веро, но нe поколеба тя: кто бо возможет веру неодолимую подвигнути, адаманта крепчайшую, яже верных научила есть пети с тобою Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышащи мудрая мати дщери своя пред царем небоязненно Христа исповедающия, и глаголющия, яко тою единаго желают, еже бы страдати и терпети горкия муки Сладкаго ради Иисуса Христа, радовашеся вельми и моляще Бога, да укрепит я в предлежащих муках. Сие убо изволение похваляюще, первейшей дщери мудрыя матере тако воспоем: Радуйся, Веро, немилосердая биения Сладчайшаго ради Иисуса сладце приемшая; радуйся, урезанная сосца твоя, аки два крина чистоты, в жертву Господу принесшая. Радуйся, яко от язвы твоея вместо крове млеко истече; радуйся, яко на раскаленное железо положена была ecи. Радуйся, яко в коноб кипящ ввержена сущи, ни мало не опалилася еси, ниже вредилася еси; радуйся, страстей наших небесною прохладою утишающая. Радуйся, огнь мучений наших в болезнех угашающая; радуйся, знамением веры посреде напастей нас знаменующая. Радуйся, щитом веры во брани со врагом нас покрывающая; радуйся, честную главу твою за Главу Церкве, Христа Бога, под меч радостно преклоншая. Радуйся, яко обагрением крове твоея, аки червленицею, одеяна, явилася еси очесем Безсмертнаго Жениха твоего: радуйся, к желанному краю пришедшая и любимаго Спаса и Господа узревшая.

Кондак 5

Богоданным звездам уподобилися есте, Веpo, Надеждо и Любы, всем бо сердцем прилепившася ко единому вечному животу и красоте неизреченней, Иисусу Христу, скоро шествовасте, во еже умрети за Него и насладитися Божественнаго Его видения, поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше добропобедныя сестры святую Веру радостно за Христа пострадавшу, и сами хотяху души своя за Него положити: царь же Надежду святую начат испытовати, и видев ю с сестрою единомысленну сущу, на муки вдаде ю, обачс ничтоже успе. Мы же, Надежду святую о сицевом ея мудровании ублажающе, воспоим и прославим ю: Радуйся, Надеждо, жестоко биенная, обаче пресветлую надежду на Господа нe потерявшая; радуйся, муки твоя безропотно в молчании терпевшая. Радуйся, и нам крепкое терпение подающая; радуйся, яко в разжженней пещи неопаляема бывши, хвалу Богу возсылала еси. Радуйся, яко и нас во страданиих хвалити Бога науча-еши; радуйся, яко ноггьми железными строгана была еси. Радуйся, нас, сущих в скорбех, лучами надежды осиявающая; радуйся, яко чудное некое благоухание от язв твоих исхождаше. Радуйся, непоколебимое упование на Господа Иисуса неизменно сохраншая; радуйся, безнадежность и безсилие в сердцах наших истребляющая. Радуйся, мечное посечение за Христа радостно приимшая; радуйся, ясная деннице, нам, печальми земными угнетенным, мир вечный раскрывающая. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 6

Проповедником и Апостолом Богоносным подобны бысте, богомудрыя сестры: добродетельми бо вашими проповедасте всем верным веру, надежду и любовь ко Господу, Владыце всех,. Тому поюще: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла еси, аки солнце, Любы святая, кто бо сице за возлюблен-наго Господа своего можаше стати, якоже Любы, понеже писано есть: крепка яко смерть любы, вода многа не может угасити любве, и реки не потопят ея. Молим ти ся ныне, Любы святая, серафимским пламенем любве ко Господу горящая, обнови окамененная и изсохшая сердца наша, возжги в нас, оскудевших любовию, свет любве, да возлюбльше Господа и вся ближняя наша, тебе яко молитвенницу нашу, восхвалим сице: Радуйся, Любы, яко любве твоея ко Христу води многи прелестей мирских не угасиша; радуйся, яко вся ласкания и дары царевы отвергши, душу твою за Господа положила еси. Радуйся, яко любве твоея реки бед и страданий не потопиша; радуйся, за Господа Иисуса на колеси протягнутая, жезлием биенная, свердлами прободенная и в пещь огненную вверженная. Радуйся, яко в лютых муках твоих силою Божиею укрепляема была еси; радуйся, кровию твоею, любве ради Безсмертному Жениху твоему Христу излиянною, в хладных сердцах наших любовь возбуждающая. Радуйся, яве показавшая нам, яко любве ради вся мучения сладце претерпеваются; радуйся, явившая нам, яко любы Божественная приводит к животу вечному. Радуйся, самою вещию уверившая, яко любы Божественная откровение есть безсмертия; радуйся, яко никояже мучительства возмогоша разлучити Любовь от любве Христовы. Радуйся, в муках апостольски вещавшая, яко не разлучит тя от любве Божия ни скорбь, ни теснота, ни гонение, ни глад, ни нагота, ни беда, ни меч; радуйся, любве ради Христовы мечем во главу усеченная. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 7

Хотяще скорее от тела разлучитися и со Христом быти святыя девы, егда на мечное посечение идяху, едина другую и матерь свою Софию объемлюще лобызахуся, дружескому нас люблению поучающе, да вси купно поем Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудо показа Господь, егда помощь свою посла страдавшим за исповедание имене Его толико юным девам: верою бо, надеждою и любовию укрепляеми и возносими бывше, доблественне подвиги своя скончаша. Мы же в единомыслии и единодушии до конца живота пребывших молим вас, да и нам низпослете единомыслие в совершении добрых дел, умиленно величающим вас: Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, единем путем мучений до врат небесных шедшия; радуйтеся, в пресветлый чертог прелюбезнаго Жениха вашего во гласе радования вшедшия. Радуйтеся, яко Иисус Христос просвети, якоже звезды на небеси, раны на телесех ваших; радуйся, Софие, доблественне на муки чад твоих взиравшая. Радуйтеся, яко небесною красотою, еяже око не виде, украси Господь доброту вашу, муками отъятую; радуйтеся, венцы воздаяния приемшия. Радуйтеся, аки три звезды, Солнцем правды озаренныя; радуйся, Софие, в мужественнем исповедании дщерьми твоими имене Христова утешение велие oбpeтшая. Радуйтеся, мглу сомнений наших разсеявающия; радуйтеся, нас удрученных страданьми душевными и телесными, подкрепляющия. Радуйтеся, красотою любве сердца наша украшающия; радуйся, Софие, крепосте и утешение изнемогающих в бедах и нуждах. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 8

Странное и непонятное нам немощным, в мирских сластех погрязнувшим, зрим дело, яко София святая возлюбленных чад своих видящи лютыя и горькия муки и смерти, ни мало не поскорбе, но возрадовася зело духом, поющи Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся бе в вышних мудрая София, егда дщери своя сладкими словесы и мудрыми увещаньми на мучения подвизаше. Аще же от естества к слезам преклоняшеся абие, от любве Христовы прелагашеся на радость, печаль бо сердечную болезнь о чадех матернюю победи в ней любы Божия. Велиею убо любовию дщери своя любящи, паче всею тем Царствия Небеснаго желаше. Сею ради, чудящеся мудрости и велицей любви твоей ко дщерем и славяще тя, взываем: Радуйся, Софие, яко возвеселися душа твоя о блаженней кончине дщерей твоих, святое имя Господа дерзновенно исповедавших; радуйся, в мученичестем венчании чад твоих честь и славу приявшая. Радуйся, участия мученическаго и спребывания со дщерьми в небесней славе Христа Бога сподобльшаяся; радуйся, честная телеса дщерей твоих с радостными слезами погребшая. Радуйся, три дни гробу их приседевшая и сном смерти о Господе почившая; радуйся, аще и не плотию, обаче сердцем за Христа страдавшая. Радуйся, яко три добродетельныя дщери, сими веру, надежду, любовь к Богу явивши, в дар Пресвятой Троице принесла еси; радуйся, яко чадородия ради спаслася еси. Радуйся, дивная мати, благия памяти достойная; радуйся, дщери твоя, да кровь твою за Христа пролиют, молившая. Радуйся, умудряющая ны, да блюдем непреложно добродетели веры, надежды и любве; радуйся, Животворящей Троице за ны молящаяся. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 9

Вси Ангели дивляхуся о страданиих ваших, святыя мученицы, и победу вашу над диаволом торжествующе, души же ваша к небеси провождающе, воспеваху Христу Богy: Аллилуиа.

Икос 9

Витии велеречивии вся страдания ваша за Христа не возмогyт изрещи, дивящеся же толиким подвигом, во младых летех подъятым, немотствуют. Мы же о честней кончине вашей Бога прославляюще, величаем вас сице: Радуйся, Веро, Надеждо и Любы, поющия xвалу Богу, на небо небесе возшедшему; радуйтеся, щите веры, броне надежды и светильниче любве. Радуйтеся, зрением пресветлаго лица Божия наслаждающияся; радуйся, Софие, блaгoчecтивыя матери на мудрое воспитание чад их наставляющая. Радуйтеся, поучающии ны, да взыщем Господа, и жива будет душа наша; радуйтеся, с верою, надеждою и любовию прибегающих к вам теплыя молитвенницы. Радуйтеся, вразумляющия ны, яко вся сладость и прелесть мира сего яко дым изчезает, яко прах от ветра paзметается и в персть обращается; радуйся, Софие, по сердцем Господа Бога возлюбльшая. Радуйтеся, аки трие светлии ключи, ко единому источнику жизни притекшии; радуйтеся, аки трие благовоннии цвети, на единей благоплодней ветви прозябшии. Радуйтеся, аки три зерцала, безпредельную красоту Божию в себе отражающая; радуйся, Софие, аки маслина, три ветви, отягченныя изобильными плоды даров Божиих, произрастшая. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 10

Спасти хотяще души своя святыя мученицы, любве ради Христовы ласкания царева и богатства мира сего тленнаго презреша и радостно кончину мученическую за Христа прияша, поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стенами веры, надежды и любве являются святыя мученицы всем, прибегающим к ним с теплою и усердною молитвою, и сице в печалех и напастех к ним взывающим: Радуйтеся, язв греховных добрыя целительницы; радуйтеся, во тме печали нашея светом упования ны озаряющия. Радуйтеся, посреде напастей и скорбей дивный покой нам посылающия; радуйся, Софие, о нас, в злостраданиях поверженных, мудрое попечение являющая. Радуйся, Веро, крест спасения пред нами воздвизающая, радуйся, немощи наша по молитвам к тебе исцеляющая. Радуйся, Надеждо, якорь избавления нам подающая; радуйся, уныние сердец наших благостно отьемлющая. Радуйся, Любы, твоим ко Господу ходатайством в злей напасти от нечаянныя смерти ны ограждающая; радуйся, изнемогающия силы наша на бодрость возставляющая. Радуйся, Софие, прилежная о нас к Богу молитвеннице; радуйся, в добрых делех наших мудрая наставнице. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 11

Пение сие похвальное, аще бы и тмочисленное приношахом вам святыя мученицы, не бы довлело ко прославлению добродетелей и подвигов ваших: обаче хвалу Богу возсылающе за вся, яже во святых Своих нам являет, Тому поем: Аллилуиа.

Икос 11

Светом небесным пред Господем горящим свещам подобны Вера, Надежда и Любы, купно с материею их Софиею, к нимже припадаем, моляще, да просветят ны, омраченныя печальми и из глубины сердец зовущия: Радуйтеся, ризы ваша в крови Агнчи на земли убелившия; радуйтеся, живота вечнаго нам ходатаицы. Радуйтеся, душ, ищущих покоя в милосердии Божии, утверждение и хранение; радуйся, Софие, от суеты мирския ны ограждающая. Радуйся, Веро, доброценная кадильнице, фимиам хвалы Богу возносящая; радуйся, нас грешных верою просвещающая. Радуйся, Надеждо, в скорби утешение и прибежище наше; радуйся, в печалех наших лучезарная вестнице избавления. Радуйся, Любы, незлобие и кротость в сердца наша вливающая; радуйся, таинственная звездо, от тесноты земныя горе ны возносящая. Радуйся, Софие, мудрая и пречестная детоводительнице; радуйся, богомудраго жития молящимся ти устроительнице. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 12

Благодать Божию прияти сподобившияся молите о нас, святыя мученицы, Пречистаго Владыку Христа, да милостив будет к нам грешным, с верою, надеждою и любовию к Нему Единому, Господу и Спасу нашему, смиренно поющим: Аллилуиа.

Икос 12

Поем ваша крепкия подвиги, верою, надеждою и любовию проникновенныя, почитаем страдания ваша презельная, хвалим дивное терпение ваше, ублажаем кончину, за Христа вами радостно подъятую, величаем необоримое мужество ваше, святые мученицы Веро, Надеждо и Любы, и мудрая мати Софие, и прославляюще вас, взываем сице: Радуйтеся, аки три струи молниины, от восток даже до запад добродетельми своими просиявшия; радуйтеся, фиали веры, надежды и любве, животворным питием души наша напаяющии. Радуйтеся, трие светозарнии путие, ко престолу славы Господни нас ведущии; радуйся, Софие, чад ради твоих от лика святых похваленная. Радуйся, Веро, цвете веры, паче снега белейший; радуйся, услаждение страждущих. Радуйся, Надеждо, угнетенных сердец возношение; радуйся, аки поток цельбоносный, жажду скорбящих утоляющая. Радуйся, Любы, венче из мира, радования и благости соплетенный; радуйся, умная зарнице вечности. Радуйся, Софие, жезле силы, кротце и мудре чада нaказуяй; радуйся, Боговедения пресветлая луче, душам нашим возсиявающая. Радуйтеся, Веро, Надеждо и Любы, купно с Софиею, материю вашею премудрою!

Кондак 13

О святыя и достохвальныя мученицы, Веро, Надеждо и Любы, и мудрая мати Софие, ныне приемше малое сие моление наше, от всяких ны бед, болезней и скорбей молитвами вашими избавите, да сподобившеся во Царствии Небесном зрети безсмертнаго Господа Иисуса, с вами вкупе воспоем Ему: Аллилуиа.
(Этот Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1)

http://www.molitvoslov.com/content/akaf-v-n-l-s

Комментарии (4)

Всего: 4 комментария
#1 | Анна Гор. »» | 29.09.2012 16:57
  
5
Святые мученицы Вера, Надежда, Любовь и мать их София

#2 | Лидия Новикова »» | 30.09.2012 12:52
  
3

Вера, Надежда, Любовь — храм с высоты детского роста (ФОТО)


В Москве на Юго-Западе — новый храм изумительный красоты, кажется, так сегодня и не строят. Это храм в честь святых мучениц Веры, Надежды и Любови на территории Федерального научно-клинического центра детской гематологии, онкологии и иммунологии. Сюда приходят за надеждой — дети и родители. 2 сентября храм освятил Святейший Патриарх Кирилл. Накануне дня памяти святых мучениц Веры, Надежды и Любови Андрей Анисимов, главный архитектор Товарищества реставраторов «Мастерские Андрея Анисимова», выполнившего все работы по строительству храма, рассказал Правмиру о строительстве этого храма:

читать дальше
#3 | Лидия Новикова »» | 30.09.2012 12:55
  
4



Вера, Надежда, Любовь, София: любящих Христа не сломить


Страдание мучениц Веры, Надежды, Любови и матери их Софии известны, главным образом, по двум ярким особенностям. Это то, что их мучили поочередно, начиная со старшей до младшей (а лет им было – 12, 10 и 9). И то, что происходило все это на глазах у матери, которую не мучили, как дочерей, справедливо решив, что само зрелище страданий ее детей превзойдет все прочие мучения.

Мучителям всех времен главным образом необходимо деморализовать, испугать, сломить дух своих истязаемых противников. Все прекрасно понимают, что убить – не значит победить. Убитый, но не сломленный, человек в духе оказывается победителем. Отсюда все жестокости и изощренности, на которые способен человек-мучитель, и которыми наполнены исторические хроники, и романы, и архивы спецслужб, и жития.

Итак, зрелище страдания старшей сестры должно было, как стенобитное орудие, пробить брешь в душах младших сестер и матери, и расслабить их страхом и жалостью. Если этого не произойдет, то муки второй сестры должны были достичь цели в отношении матери и самой маленькой из девочек.

Наконец самая младшая, более других склонная по возрасту к истерике, обмороку, паническому ужасу, должна была наверняка заставить дрогнуть материнское сердце.

Но произошло совсем иначе. Все трое умерли терпеливо, не отворачивая глаз от зрелища смерти своих сестер. И мать стояла как статуя, не проявляя ожидаемых эмоций, лишь только страдая внутри сердца, от чего она и умерла вскоре, не проронив ни слова.

Христос и Его Царство, очевидно, не были для мучениц чем-то лишь впереди ожидаемым. Они уже вступили в иную реальность, и только телом принадлежали земле. Христос уже жил в них, и они более жили Христом, нежели привычными человеческими чувствами и понятиями. Иначе страдание сломило бы их.

Оно бы всех сломило, в ком Христа нет. В этом отношении способ казни был выбран безошибочно. И кого только не ломали в минувшем 20-м веке, от кого только не добивались любых (!) признаний, лишь намекая о возможности взятия под стражу родных и близких, не говоря уже о муках на глазах родни!

В церковном году у нас есть память святых, как бы приоткрывающих завесу над страданиями Софии и ее дочерей. Это – мученики Маккавеи. Там тоже семерых братьев, по нисходящей от старшего до младших, на глазах у матери подвергли жутким мучениям. Дадим место цитатам:

«Лишенного всех членов, но еще дышащего, (царь) велел отнести к костру и жечь на сковороде; когда же от сковороды распространилось сильное испарение, они вместе с матерью увещевали друг друга мужественно перетерпеть смерть, говоря: Господь Бог видит и по истине умилосердится над нами, как Моисей возвестил в своей песни перед лицем народа: «и над рабами Своими умилосердится». Когда умер первый, вывели на поругание второго» (2 Макк. 7:5-8).

Третий, «на требование дать язык – тотчас выставил его, неустрашимо протянув и руки, и мужественно сказал: от неба я получил их и за законы Его не жалею их, и от Него надеюсь получить их. Сам царь и бывшие с ним изумлены были таким мужеством отрока, как он ни во что вменял страдания. Когда же скончался и этот, таким же образом терзали и мучили четвертого».

«Наиболее же достойна удивления мать, которая видя, как семь ее сыновей умерщвлены в течение одного дня, благодушно переносила это в надежде на Господа. Она поощряла каждого из них на отечественном языке и говорила им: Я не знаю, как вы явились во чреве моем; не я дала вам дыхание и жизнь; не мною образовался состав каждого. Итак Творец мира, Который образовал природу человека и устроил происхождение всех, опять даст вам дыхание и жизнь с милостью, так как вы теперь не щадите самих себя за Его законы» (2 Макк. 7: 20-23).

Так говорила она вплоть до последнего, самого юного. И ему, последнему из сыновей, она сказала: «Сын! Сжалься надо мной, которая девять месяцев носила тебя во чреве, три года питала тебя молоком, вскормила и вырастила и воспитала тебя. Умоляю тебя, дитя мое, посмотри на небо и землю и, видя все, что на них, познай, что все сотворил Бог из ничего и что так произошел и род человеческий. Не страшись этого убийцы, но будь достойным братьев твоих и прими смерть, чтобы я по милости Божией опять приобрела тебя с братьями твоими».

Когда скончался последний из братьев, сказано, что «после сыновей скончалась и мать». То есть, не нужно более мук для матери после всего увиденного и пережитого. Вслед за детьми уходит в иную жизнь и она.

Мы можем читать и пространно цитировать эту историю сегодня, поскольку она объясняет нам внутреннее страдание Софии и терпение ее дочерей.

Церковь непобедима именно мужеством и терпением подобных избранных сосудов, людей, носящих в смертной плоти переизбыточествующую благодать Божию. И мы укрепляемся в вере, почитая их, и приходим в познание своей немощи, сравнивая их изобильную благодать со своей скудостью.

Среди болей рожденные в жизнь временную, и болями мучений вместе с родительницей вошедшие в вечную жизнь, да помянут и нас ныне святые мученицы перед Престолом воскресшего Христа, давшего им не только в Него веровать, но и за Него страдать (см. Фил. 1:29).

http://www.pravmir.ru/vera-nadezhda-lyubov-sofiya-lyubyashhix-xrista-ne-slomit/
#4 | Анна Гор. »» | 01.10.2012 16:30
  
1
Смиренье Пречистая Дева, ты радость скорбящих,
и верность рабов.
Защита бессильных,
Здоровье болящих,
Убогих и сирых Покров.
Владычица Дева, Царица Вселенной,
Покинув Престол в небесах,
Спешишь ты на помощь
К земле нашей бедной,
К тому, кто в тоске и в слезах.
Сама ты отведала горе стенаний,
Ты знаешь, как тяжко страдать,
И вот удали же
Ты скорби все наши, как самая нежная мать.

***

Вот, вот и в новый Божий дом
Они войдут смиренно.
И слезы радости не смогут удержать:
Такое встретит их благословение,
Такая встретит Божья Благодать.
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2024, создание портала - Vinchi Group & MySites
ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU