Избра́нный от ле́т дре́вних бы́ти Предте́чею и Крести́телем Спаси́теля ми́ра Христа́ Бо́га, Иоа́нне богохва́льне, прославля́юще просла́вльшаго тя́ Го́спода, похва́льная воспису́ем ти́, я́ко бо́льшему все́х рожде́нных жена́ми, во пло́ти А́нгелу, покая́ния пропове́днику; ты́ же, я́ко име́яй ве́лие дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких бе́д свобожда́й и к покая́нию воздвиза́й на́с, любо́вию тебе́ зову́щих:
Ра́дуйся, вели́кий Иоа́нне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
И́кос 1.
Арха́нгел Гаврии́л, предстоя́й пред Бо́гом, по́слан бы́сть ко иере́ю Заха́рии, егда́ то́й, служа́ по чи́ну чреды́ своея́, вни́де покади́ти в це́рковь Госпо́дню; и, предста́в одесну́ю олтаря́ кади́льнаго, благовествова́ше о твое́м рождестве́, вели́кий Иоа́нне, возвеща́я Заха́рии ра́дость и весе́лие, и я́ко мно́зи о рождестве́ твое́м возра́дуются. Сего́ ра́ди и мы́, ди́вному о тебе́ Бо́жию благоволе́нию чудя́щеся и ра́дующеся, со благогове́нием в похвалу́ тебе́ вопие́м:
Ра́дуйся, вели́кий Иоа́нне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Конда́к 2.
Ви́дя Заха́рия я́вльшагося ему́ А́нгела, смути́ся, и стра́х нападе́ на́нь, и не ве́рова словесе́м благове́стия его́ о рождестве́ твое́м; егда́ же за неве́рие немото́ю свя́зан бы́сть, удивля́шеся пресла́вному чудеси́, все́м се́рдцем вопия́ Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 2.
Ра́зум неуразумева́емый разуме́ти и́щуще лю́дие, жду́ще Заха́рию, и чудя́хуся, уме́длившу ему́ в це́ркви; изше́дшу же ему́ и не могу́щу глаго́лати к ни́м, но то́кмо помава́ющу, разуме́ша вси́, я́ко виде́ние ви́де в це́ркви. Мы́ же, прославля́юще ди́внаго Творца́ чуде́с, Бо́га, вопие́м тебе́ такова́я:
Ра́дуйся, я́ко в шесты́й ме́сяц о зача́тии твое́м Пресвята́я Де́ва Мари́я в Назаре́те от А́нгела извести́ся; ра́дуйся, я́ко о рождестве́ твое́м мно́зи возвесели́шася.
Ра́дуйся, вели́кий Иоа́нне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Конда́к 4.
Бу́рею сомне́ния смуще́нный, иере́й Заха́рия не можа́ше, по словеси́ а́нгельскому, проглаго́лати. Егда́ же по рождестве́ твое́м, Предте́че Госпо́день, написа́ благода́тное и́мя твое́, а́бие отверзо́шася уста́ и язы́к его́, и глаго́лаше, благословя́ Бо́га, и проро́чествова, глаго́ля: благослове́н Госпо́дь Бо́г Изра́илев, я́ко посети́ и сотвори́ избавле́ние лю́дем Свои́м, и ты́, отроча́, Проро́к Вы́шняго нарече́шися, поя́ Тому́: Аллилу́иа.
И́кос 4.
Слы́шаша о́крест живу́щии лю́дие о пресла́внем и чу́днем рождестве́ твое́м, со удивле́нием глаго́лаху в себе́: «Что́ у́бо отроча́ сие́ бу́дет?» Мы́ же тя́, пресла́вный Предте́че Госпо́день, я́ко бо́льша все́х рожде́нных жена́ми, досто́йно чту́ще, ублажа́ем си́це:
Ра́дуйся, от зача́тия твоего́ благода́тных явле́ний испо́лненный; ра́дуйся, в рождестве́ твое́м Бо́гом просла́вленный.
Ра́дуйся, во младе́нчестве твое́м от отца́ твоего́ Проро́ком Вы́шняго нарече́нный; ра́дуйся, во о́трочестве твое́м Ду́хом Святы́м просвеще́нный и укрепле́нный.
Ра́дуйся, Бо́га воплоти́вшагося сро́дник по пло́ти бы́вый; ра́дуйся, от Бо́га высо́кое зва́ние Предте́чи и Крести́теля прие́мый.
Ра́дуйся, вели́кий Иоа́нне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Конда́к 10.
Спасти́ ми́р прише́дшаго во пло́ти Христа́ Бо́га благовести́л еси́ и су́щим во а́де: я́коже бо денни́ца, предходя́щая со́лнцу, освети́л еси́ во тьме́ и се́ни сме́ртней седя́щих. Отону́дуже вско́ре Го́сподем изведе́н бы́л еси́ со все́ми от ве́ка пра́ведными, поя́ Ему́, я́ко Изба́вителю и Победи́телю сме́рти: Аллилу́иа.
И́кос 10.
Стена́ и прибе́жище спаси́тельное все́м, моли́твенно к тебе́ притека́ющим, боже́ственный Иоа́нне: сего́ ра́ди пе́сньми похва́льными ублажа́ем тя́ си́це:
Ра́дуйся, мо́щный засту́пниче на́ш и ве́рный от бе́д храни́телю; ра́дуйся, злостра́ждущих от духо́в зло́бы ско́рый помо́щниче и изба́вителю.
Ра́дуйся, непло́дствующим благослове́ние от Бо́га низпосыла́яй; ра́дуйся, притека́ющих к тебе́ с ве́рою от треволне́ния страсте́й избавля́яй.
Ра́дуйся, во вражде́ су́щих ско́ро умиротворя́яй; ра́дуйся, во вся́кой нужде́ и печа́ли усе́рдно притека́ющим к тебе́ ско́рую по́мощь подава́яй.
Ра́дуйся, благотеку́щих от самообольще́ния и пре́лести изыма́яй; ра́дуйся, вруча́ющим себе́ твоему́ хода́тайству в ча́с сме́ртный помога́яй.
Ра́дуйся, Пресвяты́я Тро́ицы велеле́пую сла́ву яви́вый; ра́дуйся, пра́вый и ди́вный пу́ть к Небеси́ показа́вый.
Ра́дуйся, и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося во пло́ти, благовести́телю; ра́дуйся, ду́ш пра́ведных, от ве́ка в преиспо́дней держи́мых, возвесели́телю.
Ра́дуйся, вели́кий Иоа́нне, Проро́че, Предте́че и Крести́телю Госпо́день.
Конда́к 13.
О вели́кий и пресла́вный Предте́че и Крести́телю Госпо́день Иоа́нне, приими́ от на́с ны́не приноси́мое тебе́ моле́ние и твои́ми богоприя́тными к Бо́гу моли́твами изба́ви на́с от вся́каго зла́, и ве́чныя изми́ му́ки, и насле́дниками Ца́рствия Небе́снаго соде́лай, да во ве́ки пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Этот конда́к читается трижды, затем 1-й и́кос «Арха́нгел Гаврии́л...» и 1-й конда́к «Избра́нный от ле́т...».
Моли́тва.
Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но, совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́, недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия беды́ впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́. А́з бо е́смь верте́п злы́х де́л, отню́д не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю: пригвожде́н бо е́сть у́м мо́й земны́м веще́м. Что́ сотворю́, не ве́м, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́, то́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя́ пред Го́сподем, по Богоро́дице, ве́м бо́льша бы́ти рожде́нных все́х: ты́ бо сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ отны́не, в первыйна́десять ча́с, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду́ с после́дними. Е́й, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя́ молю́, к тебе́ прибега́ю, не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя́, па́дшагося мно́гими грехи́: обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́: креще́нием омыва́яй гре́х, покая́ние же пропове́дуяй во очище́ние кого́ждо де́л скве́рных: очи́сти у́бо мя́, грехми́ оскверне́ннаго и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит в Ца́рствие Небе́сное. Ами́нь.
Припев: Святы́й вели́кий Иоа́нне, Предте́че и Крести́телю Госпо́день, моли́ Бо́га о на́с.
Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́ души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.
Богоро́дичен: Тя́, Бо́жие вмести́лище и мы́сленную ле́ствицу, е́юже сни́де Бо́г и, вообра́жся, на́ше у́бо существо́ на Небеса́ возведе́, вси́ я́ко спасе́нию Хода́таицу восхваля́ем.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, о́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Влады́чне у́бо от Де́вы соверша́ется рожде́ние, но раба́ любе́зна от ста́рицы и непло́дныя ма́тере: в ле́поту предти́чет у́бо чу́до чудеси́.
Служи́ти, я́ко ра́б Влады́це, роди́хся: на се́ бо приидо́х, Сего́ возвести́ти прише́ствие, я́ко да Де́вы Рождество́ предуве́рит, пресла́вно непло́дствующая ста́рица прозя́бши.
Богоро́дичен: Свята́я Богоро́дица, в Ню́же всели́тися благоизво́ли, я́ко во благово́нен до́м, Сло́во О́тчее Пребоже́ственное, не растле́ся утро́бою, ни поболе́, и́бо роди́ Емману́ила, Бо́га и Челове́ка.
И́н.
Ирмо́с: Услы́шах сла́вное смотре́ние Твое́, Христе́ Бо́же, я́ко роди́лся еси́ от Де́вы, да от ле́сти изба́виши зову́щия: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Покая́ние отве́рзеся твои́м рождество́м, Предте́че и пропове́дниче. Ты́ бо еди́н пропове́дал еси́, взыва́я: пока́йтеся, Ца́рство Небе́сное прибли́жися.
Де́вство утвержда́ется и целому́дрие торжеству́ет, пусты́ня весели́тся и ми́р пра́зднует рождество́м твои́м, Предте́че.
Елисаве́ть ра́дуется, и Заха́рия веща́ет па́ки: о́ба у́бо обновля́ются по ста́рости Иоа́нновым а́бие гла́сом и просвеща́ются.
Богоро́дичен: Неопали́мую купину́ Тя законополо́жник зря́ще дре́вле, Дании́л же го́ру святу́ю смотря́ше, еди́на Ма́ти Де́во, Влады́чице.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бо́г, ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́.
Земля́ израсти́ всеи́стинна пропове́дника, гла́са, все́м пропове́дающа язы́ком Ду́ха, Де́вы Сы́на, Пра́вду, с Небесе́ на на́с прини́чущую ве́щию теле́сною.
Богоро́дичен: От Тебе́ ражда́ется от Отца́ Сы́й, с Тобо́ю при́сно, Сло́во присносу́щное и неразде́льное, я́ко Сы́н Единоро́дный, и напосле́док от Де́вы То́йже от Свята́го воплоща́ется Ду́ха.
И́н.
Ирмо́с: Возсия́й ми́, Го́споди, све́т повеле́ний Твои́х, я́ко к Тебе́ ду́х мо́й у́треннюет и пое́т Тя́: Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, и к Тебе́ прибега́ю, Царю́ ми́ра.
Звезду́ проугото́вал еси́, Пра́вды Со́лнце, Крести́теля Твоего́ Иоа́нна, от обеща́ния рожде́ннаго дне́сь и ро́ждшаго разре́шша гла́с.
Не веща́й, не сопроти́в глаго́ли, ста́рче освяще́нне, Гаврии́л бо глаго́лет ти́, пе́рвый во Арха́нгелех, Бо́жия та́инства и е́же к на́м Того́ сни́тие сказу́я.
Ста́рче, не неве́руй, Бо́г бо обещава́ет, я́ко в ста́рости роди́ши сы́на, его́же о рождестве́ мно́зи возра́дуются, то́й бо прии́дет си́лою Илиино́ю.
Проро́че, пропове́дниче, Предте́че, е́же от непло́ды прозябе́ние, возвести́телю покая́ния, пусты́нное овча́, Све́та свети́льниче, о все́х моли́, чту́щих тя́ ве́рно.
Богоро́дичен: Я́ко две́рь непроходи́му, и купину́ неопали́му, и несеко́му го́ру, от нея́же ка́мень усече́ся, И́же из Тебе́ воплоща́емый, воспева́ем, Влады́чице, Ма́ти все́х Творца́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но, я́ко Бо́г, из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Бо́га Сло́ва позна́л еси́, я́ко проро́к, в ма́терней утро́бе, и, сея́ язы́ка употреби́в, богосло́виши в те́мне черто́зе, обожа́емь Све́том Непристу́пным.
Богоро́дичен: Непристу́пнаго Божества́ селе́ние, Чи́стая, Твоя́ утро́ба яви́ся, о Богоро́дице, на ню́же без боя́зни Небе́снии чи́нове взира́ти не мо́гут.
И́н.
Ирмо́с: Бу́ря мя́ помышле́ний, пости́гши, во глубину́ низвлачи́т мя́ безме́рных грехо́в, но Ты́, Упра́вителю Благи́й, предвари́в, упра́ви, я́ко проро́ка, и спаси́ мя.
Дне́сь пусты́нный граждани́н Иоа́нн ражда́ется, покая́ния пропове́дник и благода́ти свиде́тель и́стинен, Предте́ча Сло́ва и Све́ту предсия́ющая звезда́.
Дне́сь секи́ра, искова́вшися, посече́ние предлага́ет душа́м непло́дия, и насажда́ет плоды́ доброде́тельныя, преды́дет тве́рдо в рождестве́ твое́м, Предте́че.
Возра́довася Иорда́н пресла́вно и игра́ет, науча́яся, Иоа́нна слы́ша, от непло́дна рожде́на чре́ва, мо́ре же лику́ет водны́ми игра́нии.
Пре́жде непло́ды дне́сь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, и то́й е́сть исполне́ние вся́каго проро́чества: Его́же бо проро́цы пропове́даша, на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.
И́кос:
Восхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, его́же свяще́ннику Елисаве́ть роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́, Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. Но Безсе́менному яви́ся от непло́дныя проро́к и пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Ю́ноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Бя́ше пе́рвее во мра́це вся́ко земноро́дных естество́, о Предте́че, но у́тро, вопия́, яви́лся еси́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Я́ко ве́тхаго и но́ваго хода́тая тя́, Предте́че, и стези́ исправля́юща Христо́вы, очища́ющаго согреше́ний гумно́ духо́вною лопа́тою, почита́ем, Иоа́нне.
И́же пред Со́лнцем те́кшаго, Христо́м Бо́гом на́шим, Иоа́нна сла́внаго, я́ко звезду́, Предте́чу и покая́ния пропове́дника воспое́м вси́, от непло́дныя проше́дшаго.
Богоро́дичен: Во чре́во Твое́, Де́во, безсе́менно все́льшася, и ро́ждшася за неизрече́нное и коне́чное смире́ние, и на́с ра́ди Обнища́вшаго о все́х моли́ти не преста́й, Богоро́дице.
Подо́бяся дне́сь Иоа́нну, Иорда́н мо́крыми быстрина́ми игра́ше пресла́вно, слы́ша ражда́ема равноа́нгельнаго житие́м от ста́рицы непло́дны, исправля́ющаго пути́ и стези́ Госпо́дни и ми́р крести́вшаго.
Начерта́ дне́сь Заха́рия на дсце́ и́мя богонарече́нное проро́ка и Предте́чи, молча́ же воззва́: Иоа́нн да нарече́тся рожде́йся мне́ на ста́рость. Подо́бно е́сть от обеща́ния ро́ждшемуся стра́нное зва́ние.
Богоро́дичен: Кре́пко утеше́ние и непосты́дну наде́жду, сте́ну необори́му и Боже́ственно предста́тельство лю́дие Твои́ и́мут Тя́, и́же Тя́ сла́вят, Де́во, и, спаса́еми, зову́т приле́жно: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Сокрове́нное Бо́жие неизрече́нное в Тебе́ соверша́ется я́вственное та́инство, Де́во Пречи́стая, и́бо Бо́г из Тебе́ воплоти́ся за милосе́рдие. Те́мже Тя́ я́ко Богоро́дицу велича́ем.
Се́ гла́с Предте́чи непло́дным и пусты́м предста́ сердца́м вопию́щь: пу́ть Христо́в ны́не угото́вите я́ко во сла́ве гряде́т, ему́же повину́ющеся велича́ем.