Икона Божией Матери «Знамение» Курская-Коренная

Икона Божией Матери «Знамение» Курская-Коренная
Курская икона Знамение Божией Матери - одна из древнейших икон Русской Церкви.

Икона Божией Матери, именуемая «Знамение» изображает Пресвятую Богородицу, сидящую и молитвенно подъемлющую руки Свои; на груди ее, на фоне круглого щита (или сферы) благословляющий Божественный Младенец — Спас-Эммануил. Такое изображение Богоматери относится к числу самых первых Ее иконописных образов.

Иконы Божией Матери, известные под именем «Знамение,» появились на Руси в ХI-ХII веках, а называться так стали после чудесного знамения от Новгородской иконы, случившегося в 1170 году.

Другая, подобная икона, явилась около г. Курска в 1295 году, носит название Курско-Кореная.
Во время нашествия на Россию хана Батыя город Курск был настолько разорён, что зарос лесом, в котором часто охотились жители соседнего городка Рыльска. Однажды, 8 сентября 1295 года, в день Рождества Пресвятой Богородицы, один охотник увидел у корня дерева обращённую ликом к земле икону. Он поднял образ, и оказалось, что это была икона Пресвятой Богородицы «ЗНАМЕНИЕ». В ту же минуту на том месте, где она лежала, из земли забил источник родниковой воды.

Когда князю Рыльскому Василию Шемяке сообщили о явлении иконы, он приказал принести её в город. Народ встретил икону Богоматери с торжеством, но сам князь не принял участия в этой встрече, за что и был немедленно наказан слепотою. Когда же после покаяния он получил прозрение, то в благодарность за исцеление воздвиг храм в честь Рождества Пресвятой Богородицы, куда после окончания строительства и была поставлена чудотворная икона. Тогда же был установлен праздник в день её явления. Икону Богородицы от места явления при корне дерева стали называть Коренною.

Но икона Божией матери пробыла в храме недолго: чудесным образом она исчезла и была обнаружена на том месте, где была обретена охотником. Жители Рыльска неоднократно брали её и относили в город, но икона Божией матери каждый раз исчезала из храма, и её вновь находили на месте явления при корне дерева. Тогда все поняли, что Божия Матерь благоволит к месту явления Её образа, и на этом месте была построена часовня.

В 1383 году напавшие на Курскую область татары взяли в плен служившего при часовне священника, зажгли часовню, икону рассекли пополам, одну половину бросили в огонь, а другую – в сторону. Священник был отведён в Крым, где провёл в плену несколько лет, выполняя тяжёлые работы. Однажды московские послы, проезжая мимо татарского стана, услышали русские песнопения ко Пресвятой Богородице. Узнав о пленном священнике, послы выкупили его из рабства, и он вернулся на место под Курском, где когда-то стояла часовня с чудотворной иконой.

На месте сгоревшей часовни священник нашёл одну половину, а другую после поисков обнаружил в стороне в траве. С верою сложил он две половины вместе, и они чудесно срослись. С того времени икона Богородицы оставалась на своём месте во вновь отстроенной часовне, и все время от неё не прекращались чудотворения. Впоследствии на месте часовни был устроен монастырь – Коренная пустынь. Известно, что преподобный Серафим Саровский в детстве излечился перед этим образом.

В 1898 году злоумышленники пытались уничтожить русскую святыню. Взрыв от подложенной бомбы был настолько силён, что разрушился храм, но икона Божией Матери осталась невредимой. Ко всеобщему изумлению, осталось целым даже стекло на киоте. В память о чудесном сохранении иконы при взрыве был установлен ещё один день празднования Курской-Коренной иконе Божией Матери «Знамение» – 8 марта (21 марта по новому стилю).

После октябрьского переворота икона 12 апреля 1918 года была похищена из Знаменского собора среди бела дня. Розыски не дали результатов. Святыню обнаружили через несколько дней, около 10 часов утра. Одна женщина, возвращаясь домой, проходила мимо колодца (по преданию выкопанного в юности самим преподобным Феодосием Печерским). Здесь, на обрубке колодца, она увидела завернутый в мешок сверток. В нем оказалась икона, но была она уже без великолепных риз, очевидно, подброшенная похитителями.

В XX веке Курская Коренная икона, разделив судьбу России, стала спутницей русских людей за границей. В конце октября 1919 года чудотворный образ покинул пределы курского края. Из Афонского подворья икону перенесли в Константинополь, потом в греческий город Салоники, затем в древнюю столицу Сербии город Ниш, в пригород Белграда – Земун. Так начался крестный путь иконы за пределами Отечества. В настоящее время икона находится в США. Святыня посещает приходы США и других стран, где живут русские люди. Она поистине считается Одигитрией Русской Православной Церкви Заграницей.

Память 8 марта празднуется в память спасения иконы от революционеров-безбожников, пытавшихся взорвать икону в Курском соборе в 1898 году, 11 июня и 8 сентября - в день обретения, 27 ноября - в день празднования иконы "Знамение", в 9-ю пятницу по Пасхе.
Описание иконы

На верхней части иконы - изображение Господа Саваофа с исходящим из недр Его Св. Духом, на остальных сторонах — изображения ветхозаветных пророков в различных одеждах, по различию происхождения и звания, со свитками в руках.

Лики пророков обращены к изображению Богородицы, имеющей в недрах Своих Эммануила. На правой стороне иконы изображен царь и пророк Соломон; в правой руке его свиток с изречением: «Премудрость созда себе дом,» а за ним книзу следует пророк Даниил; в левой руке него свиток с изречением: «Аз видех гору каменную». За сим — пророк Иеремия со свитком в левой руке, на котором изречение: «Се, дние грядут, глаголет Господь». Внизу — пророк Илия со свитком в обеих руках, на котором изречение: «Ревнуя поревновах о Господе». На левой стороне вверху царь и пророк Давид со свитком в левой руке, на котором изречение: «Воскресни Господи в покой Твой». Ниже — пророк Моисей со свитком в обеих руках, на нем изречение: «Аз видех купину огни….». За ним — пророк Исаия со свитком в правой руке с изречением: «Се дева во чреве приимет». За сим — пророк Гедеон со свитком в левой руке, на котором изречение: «Сниде яко дождь на руно». На нижней части иконы изображен пророк Аввакум со свитком в обеих руках, содержащим изречение: «Бог от юга приидет».

Изображение именно этих пророков имеет прямое отношение к изображению Пресвятой Богородицы, которое называется «Знамением». На иконе изображено зачатие Сына Божия, Эммануила, во чреве Пресвятой Девы Богородицы; а это величайшее чудо, по пророчеству св. Исаии, было знамением царскому дому Давида, что он не прекратится до воплощения Сына Божия. Но о том же чуде воплощения Сына Божия предвозвестили и другие ветхозаветные пророки; поэтому изображения и этих пророков со свитками, в которых содержатся их пророческие изречения, также помещены на иконе «Знамения» Пресвятой Богородицы как их общее согласное свидетельство об истинности чудесного знамения, данного Богом чрез пророка Исаию.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Знамение» Курская-Коренная молятся об избавлении от междоусобной брани, во время бедствия и нашествия врагов, об исцелении от слепоты и болезней глаз, холеры, об охране и благословении наших соотечественников, вынужденных скитаться по свету, об умирении враждующих.

Источник: Храм Живоначальной Троицы на Воробьёвых горах

Комментарии (3)

Всего: 3 комментария
  
#1 | Андрей Бузик »» | 21.03.2015 05:48
  
7
Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Знамение» Курская-Коренная
Царице наша Преблагая, надеждо наша, Богородице, Приятелище сирых и странных Предстательнице, скорбящих Радосте, обидимых Покровительнице, зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; помози нам, яко немощным, окорми нас, яко странных, обиду нашу веси, разреши ту, яко волиши, избави отечество наше, страждущую землю Российскую, от лютаго безбожников обстояния, спаси и сохрани рабы Твоя (имя рек) и всех нас, зде предстоящих и молящихся, и покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором, яко не имамы иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши нас и покрыеши во веки веков. Аминь.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой Ее, именуемой «ЗНАМЕНИЕ» (Курская-Коренная)

Тропарь, глас 4
Яко необоримую стену и источник чудес стяжавше Тя раби Твои, Богородице пречистая, сопротивных ополчения низлагаем. Темже молим Тя: мир граду Твоему даруй и душам нашим велию милость.

Кондак, глас 4
Честнаго образа Твоего знамение празднующе, людие Твои, Богородительнице, имже дивную победу на сопротивныя граду Твоему даровала еси. Темже Тебе верою взываем: Радуйся, Дево, христиан похвало.

Кондак 1
Взбранной Воеводе и благой Одигитрии, путеводящей нас к Небесному Граду, приидите, припадем вси, града зде пребывающего не имущии, Тоя всесильнаго заступления просяще, чудеса же, от лет древних даже доныне от иконы Ея бываемыя, поминающе, велегласно возопиим:
Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Икос 1
Ангели удивишася, зряще Тя, Владычице, иконою Твоею, яко столпом огненным, нам предходящую в великом исходе нашем из земли, беззаконники порабощенныя. Не Моисея бо, но Самую Тя имамы Путеводительницу в скорбном странствовании нашем, темже Ти благодарне зовем:
Радуйся, благословенная Одигитрие;

Радуйся, истиннаго Пути Мати.

Радуйся, сквозь пустыню мира сего нас провождающая;

Радуйся, Амалика мысленнаго преславно побеждающая.

Радуйся, источники благодати от иконы Твоея источающая;

Радуйся, закон Сына Твоего, Христа Бога нашего, на скрижалех сердец наших написующая.

Радуйся, зноем страстей палимых благодатное окропление;

Радуйся, изнемогающих всемощное укрепление.

Радуйся, сердец смятенных тишайшая усладо;

Радуйся, странных и сирых Божественная отрадо.

Радуйся, землю обетованную нам приуготовляющая;

Радуйся, небеснаго Иерусалима врата нам отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 2

Видехом, видехом выну чудеса и знамения Твоя, Владычице, исповедуем милость, не таим благодеяний Твоих, обаче велегласно вопием: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божий кто постиже и тайну судеб Его кто повесть? Возводит бо и низводит, смиряет и возносит, поражает и исцеляет, и кто бысть советник Ему? Темже и нас, грех наших ради, смири и царство наше низложи, сыны наша по всему лицу земли разсеяв. К кому убо прибегнем в скорби нашей, к кому руце прострем, аще не к Тебе, Всеблагая. Обаче сердцем сокрушенным вопием Ти таковая:

Радуйся, Сына Твоего за нас умоляющая;

Радуйся, праведный гнев Божий утоляющая.

Радуйся, беззаконий наших очищение;

Радуйся, грешным Ходатаице прощения.

Радуйся, светильник упования немеркнущий нам возжегшая;

Радуйся, во исходе и странствовании нашем иконою Твоею нам предтекшая.

Радуйся, вся разсеянныя воедино собирающая;

Радуйся, омофором Твоим светообразным вся покрывающая.

Радуйся, раздоры и нестроения умиряющая;

Радуйся, советы нечестивых разоряющая.

Радуйся, плавающих в житейском море окормляющая;

Радуйся, попечением Твоим ни единаго же оставляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 3

Силы Тобою деются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всеблагая, идеже тьма огустевает и скорби приумножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоей к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице:

Радуйся, чудес море;

Радуйся, милости пучино.

Радуйся, благодати приснотекущий источниче;

Радуйся, исцелений кладезю неисчерпаемый.

Радуйся, естества уставы победшая;

Радуйся, законы естественныя пременившая.

Радуйся, скорби наша на радость прелагающая;

Радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая.

Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая;

Радуйся, враги наша преславно смиряющая.

Радуйся, чаяния врагов посрамляющая;

Радуйся, поющия Тя возвеселяющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 4

Бури искушений, на нас находящей, скорбям же и болезням, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистыя Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: “Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего”, узрев же икону Твою, Владычице, при корене древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней:

Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший;

Радуйся, вертограде Божественный, древо Церкви прозябший.

Радуйся, Цвете благовонный, мир весь облагоухаяй;

Радуйся, крине непорочный, вселенную украшаяй.

Радуйся, лозо благоплодная, вином умиления всех напоившая;

Радуйся, розго освященная, плоды сладостными род человеческий напитавшая.

Радуйся, кореню домостроительства Божия;

Радуйся, спасения нашего верх и главизно.

Радуйся, злыя наши страсти из корене посекающая;

Радуйся, добродетелей сад насаждающая.

Радуйся, добрые обычаи в нас вкореняющая;

Радуйся, причастники райския жизни быти нас сподобляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 5

Боготочней звезде подобящеся, икона Твоя честная, Госпоже, землю Русскую и грады ея обтекаше, царие сей благоговейно поклоняхуся, царицы любовию ту благоукрашаху, архиереи страхом сретаху, верных же множества, духовно торжествующе, вопияху: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще безбожников безумный совет икону Твою, Пречистая, разорити, от Тебе, Дево, посрамленный, и обретше образ Твой святый, от всякаго действа сокрушительна невредим, монаси и мирстии страхом и любовию возопиша Ти сицевая:

Радуйся, крепосте несокрушимая;

Радуйся, стено нерушимая.

Радуйся, лютых безбожников совет посрамившая;

Радуйся, чаяния врагов осуетившая.

Радуйся, хулителей уста заградившая;

Радуйся, икону Твою святую невредимо сохраншая.

Радуйся, от руки злодейской сия соблюдшая;

Радуйся, очи Твои от скверных дел человеческих обращающая.

Радуйся, лица Твоего Пречистаго от нас, убогих, не отвращающая;

Радуйся, из руки диаволи грешныя исхищающая.

Радуйся, прощение кающимся возсиявающая;

Радуйся, двери милосердия Божия ходатайством Твоим отверзающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 6

Проповедует мир весь милости, от иконы Твоея изливаемыя, Всецарице! Отнелиже бо изшла еси тою из земли Русския, несть град, ниже весь, в них же не бе являема сила Твоя. Тем же от всех язык спасении и Тобою вопиют благодарно Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияй нам паки свет упования, Богородице Пречистая, зарю спасения миру возвестившая во Твоем рождестве. Не предаждь нас до конца в руце врагов наших и советы нечестивых и лютых отступников скоро разори. Да будет и страна наша Российская, якоже древле дом Твой, да процветет в ней благочестие, святыя обители и храмы да благоукрасятся, людие же, от лютых безбожников избавльшеся, да торжествуют с веселием, славяще Твое заступление и зовуще Ти таковая:

Радуйся, любовию Твоею всему миру возсиявшая;

Радуйся, из уст Божественных Сына Твоего всыновление рода человеческаго приявшая.

Радуйся, Мати Божия и Мати христианом;

Радуйся, недугов отъятие и Целительнице раном.

Радуйся, в темницах сущих незаходимый Свете;

Радуйся, узников отрадо и пространство клетей.

Радуйся, за правду гонимых дерзновение;

Радуйся, за веру страждущих тернение.

Радуйся, мучеников венчание;

Радуйся, мучителей грозное воздаяние.

Радуйся, связнем узы разрешающая;

Радуйся, телом и душою плененных свобождающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 7

Хотящу праведному Судии и Богу человеки, Того забывающия, вразумити, попусти бранем велиим на земли воздвигнутися. Языцы бо смятошася и царства поколебашася. Смерть и ужас по лицу земли пройдоша, плач и стенание воздух огласи. Тогда убо вси, иже на Тя упование возложиша, Богородице, ко образу Твоему усердно притекаху и, от Тебе единыя спасения чающе, Богу, давшему Тя людем Заступницу, вопияху: Аллилуиа.

Икос 7

Новые знамения и чудеса велия явила еси от иконы Твоея честныя, Богомати, егда услышахом глас брани. Градом бо горящим и земли трясущейся, чертогом разрушаемым и пругом воздух исполняющим, соблюла еси церковь, в ней же образ Твой, Всецарице, пребываше, невредиму: вси же в ней молящиися, чудо видяще, едиными усты возопиша Ти таковая:

Радуйся, Державная Воеводо;

Радуйся, на Нюже уповают вси народи.

Радуйся, Церкве Столп и Утверждение;

Радуйся, всякия святыни защито и ограждение.

Радуйся, победо, мир побеждающая;

Радуйся, и не имущия упования спасающая.

Радуйся, благая Послушательнице молений прилежных;

Радуйся, безпомощных помоще и надеждо ненадежных.

Радуйся, сатану под нозе наша сокрушающая;

Радуйся, огню и стихиям повелевающая.

Радуйся, иконою Твоею нас остеняющая;

Радуйся, Покровом Твоим нас осеняющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 8

Странное и страшное знамение явила еси, Всесвятая, егда домом разрушаемым, храмину малую, юже освятила еси прежде иконы Твоея пребыванием, сохранила еси невредиму, старицу же и сына ея, в той крыющихся, целых представила еси. Тем же вси, зрящии и слышащии сия, ужасахуся ужасом, страхом вопиюще: Аллилуиа.

Икос 8

Весь мир любовию Твоею Богоподобною объемлеши, Приснодево, ближняя и дальняя посещающи и всю поднебесную во иконе Твоей приснопоклоняемей обтекающи. Тем же от восток даже до запад шествие Твое бысть, да вси невозбранно к той припадают, Тебе же Первообразней припевают сицевая:

Радуйся, всех радостей Радосте;

Радуйся, Чаше неупиваемая сладости.

Радуйся, нынешняго века скорбнаго утешение;

Радуйся, будущия жизни наслаждение.

Радуйся, веселящихся на небеси нас ради оставляющая;

Радуйся, к земли многоскорбней и многобедствующей приникающая.

Радуйся, со иконою Твоею благодатными стопы невидимо в домы наша входящая;

Радуйся, благословение и радование тем приносящая.

Радуйся, келлии монашеския образом Твоим честным освящающая;

Радуйся, клети убогия паче палат царских тем украшающая.

Радуйся, храмы Божии Ликом Твоим Пресвятым облистающая;

Радуйся, в жилищах чтущих Тя незримо пребывающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 9

Всяк возраст и всяк чин притекает к Тебе, Богоневесто Владычице, всем бо простерты суть Богоноснеи Твои руце, всем вся подаеши независтно, вся светлиши и утешаеши, Всецарице. Темже, о Тебе веселящеся, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя увядоша и ритори благоглаголивии изнемогоша, по долгу Тя прославити хотящии, Марие Богородице, недоумеет бо всяк ум благохвалити Тя по достоянию, обаче аще мы умолкнем – камение возопиют. Темже, аще и недостойнии суще, бренными усты дерзаем взывати Ти таковая:

Радуйся, пророков огнедохновенный глагол;

Радуйся, апостолов проповедь неумолкаемая.

Радуйся, преподобных сердечное пение;

Радуйся, исповедников крепосте и дерзновение.

Радуйся, молчальников тайнолепная беседо;

Радуйся, риторов и Богопроповедников Златыя уста.

Радуйся, на страсти подвизающихся превознесенная наградо;

Радуйся, всех праведников Божественная отрадо.

Радуйся, матерей славо и девства похвало;

Радуйся, старцев покой и юных Водительнице.

Радуйся, Адама смертнаго дщи, Богу же Родительнице;

Радуйся, славою неизреченною близ Бога сияющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 10

Спастися миру тепле помолися, Богородице, помощи бо Твоея требует, сетям лукаваго, по всему лицу земли распростертым, языком же шатающимся, и бурям напастей, на Церковь Божию воздвизаемым; тем же, яко же в Кане Галилейстей иногда, рцы слово к Сыну Твоему и Богу, да воду искушений же и скорбей в вино умиления и веселия Божественнаго претворит, да поем Ему выну: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необорима нам буди, Всенепорочная, сопротив ополчений видимых и невидимых враг, державно по нас поборающи, любовию вопиющих Ти таковая:

Радуйся, Богоноснеи руце Твои о нас к Богу присно воздвизающая;

Радуйся, духов злобы под нозе наша покоряющая.

Радуйся, князя тьмы хитросплетенные советы посрамляющая;

Радуйся, тучи помыслов Духом Божиим развевающая.

Радуйся, уныние от нас отгоняющая;

Радуйся, треволнения житейския смиряющая.

Радуйся, бурем напастей повелевающая;

Радуйся, обуреваемым благодатно окормляющая.

Радуйся, из глубины зол извлачающая;

Радуйся, погибающим длани милостивно простирающая.

Радуйся, нози наша на пути спасения наставляющая;

Радуйся, руце наша во бранех укрепляющая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 11

Пения наша, якоже Сын Твой вдовичу лепту, приими, Всесвятая, и подаждь нам всегда Тебе сия приносити, живот наш в мире управляющи и грехом прощение дарующи, яко да в небесныя обители вшедше, воскликнем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светообразный омофор Твой, Всеблагая, над землею нашею невидимо простри, нечестия безлунную ночь прогоняющи, зарю же пакибытия возсиявающи, да в радости немолчно зовем:

Радуйся, воистину в Солнце облеченная;

Радуйся, венцем от звезд увязенная.

Радуйся, рясны златыми преиспещренная;

Радуйся, красото неизреченная.

Радуйся, Светлосте, денницы светлейшая;

Радуйся, теплото, солнца любезнейшая.

Радуйся, зарнице будущаго века;

Радуйся, Свете невечерний ангелов и человеков.

Радуйся, темныя демонския полки далече отгоняющая;

Радуйся, неверия тьму просвещающая.

Радуйся, во оружия света нас облекающая;

Радуйся, Святыне, цветы всех добродетелей благоухающая.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 12

Благодать возблагодать от иконы Твоея прияхом, Богородице Пречистая. Никтоже бо притекаяй к той с верою тощь отходит, но кийждо по потребе своей дар Божественный приемлет и радостию венчается, вопия к Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поем Тя, величаем Тя, поклоняем Ти ся, Госпоже Пречистая, сытости похвал Твоих отнюдь не знающе, и припадающи пред честным Твоим образом, умильно взываем Ти сице:

Радуйся, душ наших сладчайшая весно;

Радуйся, сердец наших светлейшее утро.

Радуйся, высото недомышляемая;

Радуйся, славо неувядаемая.

Радуйся, блаженство нескончаемое;

Радуйся, благосте неизсякаемая.

Радуйся, веселие неизреченное;

Радуйся, воистину едина Преблагословенная.

Радуйся, превыше всей твари Превознесенная;

Радуйся, в житии сем нас заступающая.

Радуйся, в час смертный верныя сретающая;

Радуйся, яко и на Страшном Судищи спасаеши на Тя уповающия.

Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати и Мати всем Христианом, Сына Твоего и Бога любовию подражающи, вопиеши к нам милостивно: не бойся, малое стадо, Аз есмь с нами и никтоже на вы! Темже Ти любовию припадающе и со слезами благодаряще, велегласно зовем: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.
#2 | Анна. »» | 21.03.2015 22:19
  
3
«Знамение» Курская-Коренная икона Божией Матери. Яко необоримую стену и источник чудес стяжавше Тя раби Твои, Богородице пречистая, сопротивных ополчения низлагаем. Темже молим Тя: мир граду Твоему даруй и душам нашим велию милость.
#3 | Вера »» | 22.03.2015 04:12
  
1
НУЖНО ЛИ МОЛИТЬСЯ СВЯТЫМ?

Кто из нас в трудную минуту не ощущал потребности попросить о помощи? В зависимости от причины беспокойства, мы, скорее всего, захотим обратиться к сочувствующему другу, у которого есть опыт в решении такого рода проблем. Сочетание опыта и отзывчивости делает этого друга поистине бесценным.

То же самое некоторые могут чувствовать в отношении молитв. Вместо того чтобы обращаться к Богу, которого они, возможно, считают слишком далеким и неприступным, им легче направить свои просьбы одному из святых. Им кажется, что святые могут проявить больше сочувствия, поскольку они претерпели испытания и трудности, с которыми сталкиваются люди на земле. Например, отправляясь в путь или оказавшись в крайне тяжелой ситуации, некоторые обращаются к Николаю Угоднику. Об избавлении от недугов часто молятся Пантелеимону-целителю, а Сергия Радонежского просят о помощи в учебе.

Но что говорится в Библии? Правильно ли молиться святым? Поскольку молитва — это обращение к Богу, нам важно знать: слышит ли он наши молитвы? И самое главное, как Бог относится к тому, что кто-то молится святым?

МОЛИТВЫ СВЯТЫМ. ТОЧКА ЗРЕНИЯ БИБЛИИ

Обычай молиться святым основан на учении о заступничестве святых. Суть этого учения можно выразить так: «Они [святые люди], живя на земле, угодили Богу своею праведною жизнью. А теперь, пребывая на небе с Богом, они молятся о нас Богу, помогая нам, живущим на земле» (Закон Божий). Таким образом, молясь святым, верующие надеются обрести особую благосклонность, поскольку эти святые находятся ближе к Богу.

Поддерживает ли Библия такую точку зрения? Некоторые утверждают, что основание для молитв святым можно найти в письмах апостола Павла. Например, христианам в Риме он писал: «Увещаю же вас, братья, нашим Господом Иисусом Христом и любовью духа, усердствовать со мной в молитвах к Богу за меня» (Римлянам 15:30). Просил ли Павел своих братьев быть его заступниками перед Богом? Нет. Этими словами Павел просто показал, что христианин может просить соверующих молиться за него Богу. Но молитьсякому-то, кто, как считается, находится на небесах, чтобы он передал нашу просьбу Богу,— это уже совсем другое дело. Почему?

Согласно Евангелию от Иоанна, Иисус сказал: «Я — путь, истина и жизнь. Никто не приходит к Отцу иначе, как только через меня» (Иоанна 14:6). Он также пообещал: «Отец даст вам все, о чем бы вы ни попросили Его во имя Мое» (Иоанна 15:16, Смысловой перевод). Иисус не говорил, что надо направлять свои молитвы ему, а он потом будет просить за нас Бога. Смысл его слов в том, что молиться нужно Богу и только через Иисуса Христа, а не через кого-то другого.

Когда последователи Иисуса попросили его научить их молиться, он сказал: «Когда молитесь, говорите: „Отец, пусть святится твое имя“» (Луки 11:2). Это значит, что всякий раз, когда мы молимся, мы должны обращаться не к Иисусу или к кому-нибудь еще, а к самому Богу. Разве все эти слова Иисуса не показывают, что молитвы нужно направлять только Богу через Иисуса Христа, а не каким-либо заступникам или «святым»?

Молитва — очень важная часть нашего поклонения, а поклоняться кому-то, кроме Бога, противоречит библейским учениям (Иоанна 4:23, 24; Откровение 19:9, 10). Вот почему направлять свои молитвы следует только Богу.

СТОИТ ЛИ БОЯТЬСЯ ОБРАЩАТЬСЯ К БОГУ В МОЛИТВЕ?

В Нагорной проповеди Иисус спросил своих слушателей: если ребенок попросит у отца поесть, даст ли он ему камень вместо хлеба? Или ядовитую змею вместо рыбы? (Матфея 7:9, 10). Любящий отец никогда так не поступит!

Посмотрим на подобную ситуацию с позиции отца. Представьте, что ваш ребенок очень хочет о чем-то вас попросить. Вы любите своего ребенка, уделяете ему много времени и стараетесь всегда быть доступным. Но, несмотря на это, он почему-то боится вашей реакции и передает свою просьбу через кого-то другого. Что вы почувствуете? Что, если теперь он будет обращаться к вам только через другого человека и не захочет что-либо менять? Будет ли вам это приятно? Конечно нет! Любящие родители хотят, чтобы их дети обращались к ним лично и не боялись выражать свои просьбы.

Вот как Иисус применил свой наглядный пример: «Итак, если вы, будучи злы, знаете, как делать своим детям хорошие подарки, то тем более ваш Отец, который на небесах, даст доброе просящим у него!» (Матфея 7:11). Несомненно, родители хотят дать своим детям все самое лучшее. Насколько же сильнее чувства нашего небесного Отца — он очень хочет слушать наши молитвы и отвечать на них!

Бог желает, чтобы мы обращали свои молитвы лично к нему, даже если из-за грехов мы чувствуем себя недостойными его внимания. Он не поручил слушать наши молитвы никому другому. Библия побуждает нас: «Возложи свое бремя на Иегову, и он поддержит тебя» (Псалом 55:22). Вместо того чтобы уповать на заступничество святых или других покровителей, нам нужно учиться видеть больше хорошего в самом Боге.

Наш небесный Отец заботится о каждом из нас. Он хочет помочь нам в наших проблемах и побуждает нас приблизиться к нему (Иакова 4:8). Как же мы счастливы, что у нас есть возможность молиться нашему Богу и Отцу, «Слушателю молитв»! (Псалом 65:2).
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2020, создание портала - Vinchi Group & MySites