Предание об иконе Божией Матери "Скоропослушница"

Празднование в честь иконы Божией Матери «Скоропослушница» совершается 9 ноября (22 ноября н.ст).

Первообраз иконы Божией Матери «Скоропослушница» находится в монастыре Дохиар на Афоне, по монастырскому преданию, был написан при жизни основателя обители преподобного Неофита - Дохиарского игумена, в десятом веке.
К 1664 году икона «Скоропослушница» помещалась в нише, на наружной стороне стены, перед входом в монастырскую трапезу.

Иеросхим. Сергий Веснин. Письма святогорца. Предание об иконе «Скоропослушница»

Во всех частях своего внутреннего и внешне­го расположения Дохиар соответствует прочим монастырям, и самые его церкви одинакового с ними устройства и византийских форм.
В этом монастыре особенно замечательна чудот­ворная икона Божией Матери, так называе­мой Скоропослушницы; она стоит в отдельном параклисе, то есть небольшом храме, который устроен против западных врат собора. До вре­мени проявления чудесных действий эта икона оставалась при братской трапезе; о ней вот что говорится в истории монастыря, изданной печат-но в 1843 году в Бухаресте на греческом языке.

Икона Божией Матери «Скоропослушница» написана на стене. Это фреска. Но существует ее чудотворная копия, которую выносят на крестный ход.

«Пред братскою трапезою на стене в неза­памятных временах написан образ Пресвятыя Богородицы. Достойные полного вероятия отцы относили и прежде, и мы ныне относим, согласно их отзывам, изображение этой иконы ко временам святого Неофита, основателя сей обители. По историческому счислению времени от святого Неофита даже до нас протекло уже не менее 840 лет, потому что святой Неофит жил в XI веке.
Самый вид этой иконы оправ­дывает сказание святых отцов, что она так отдалена от нас своим происхождением и что действительно чудотворна.
Краски на ней хотя и потеряли свой колорит, но не столь много, как бы того можно ожидать, судя по глубокой древности иконы. Из этого некоторым образом можно убедиться, что Божественный Промысл сохранил сию святую икону неврежденною в продолжение стольких лет для того именно, чтобы она впоследствии источала чудеса и исцеления во славу Божию. Первый опыт чудо­действенной силы явила она на трапезаре этой обители следующим образом.

Пред сею чудотворною иконою были двери, которыми отцы обыкновенно входили в трапе­зу, а между тем трапезарь по своей должнос­ти не только днем, а и ночью иногда хаживал мимо этой иконы с возжженною лучиною. Так, однажды, в 1664 году от Рождества Христова, трапезарь по имени Нил, проходя по обыкно­вению мимо этой иконы с пылающим факелом, услышал от нее следующие слова:

- На будущее время не приближайся сюда с зажженною лучиною и не копти Моего образа.

Нил поначалу испугался человеческого голо­са в необыкновенное время, и притом тогда, как никого в трапезе не было, кроме только него одного; впрочем, относя это к кому-нибудь из своей братии, не обратил внимания на слова, а спокойно удалился в свою келлию и по пре­жнему ходил мимо иконы, имея часто в руках зажженную лучину. По прошествии немалого времени от того дня, когда в первый раз пос­лышался голос от иконы, Нил услышал снова следующие слова:

- Монах, недостойный этого имени! Долго ли тебе так беспечно и так бесстыдно коптить Мой образ?

И при этих словах несчастный трапезарь ослеп. Тогда только он припомнил в первый раз слышанный им голос и искренно исповедал свой грех, признавая себя достойным такого наказания за невнимательность свою к словам Пресвятыя Девы Богородицы. Таким образом, страдая глазною болью при совершенной утрате зрения, Нил остался пред иконою до следующе­го дня; братия нашла его лежащим навзничь.

Тогда же он рассказал случившееся с ним, и уст­рашенные иноки благоговейно и с трепетом пали пред чудотворною иконою и затеплили пред нею неугасимую лампаду. Между тем положили за правило вновь избранному трапезарю, чтобы он каждый вечер возжигал фимиам пред свя­той иконою и кадил пред нею. А Нил со своей стороны решился не прежде уйти оттуда в свою келлию, как получит прощение в своем согре­шении и исцеление от постигшей его слепоты.

День и ночь он молился и плакал пред ликом Божественной Марии, Матери Господа нашего, со слезами искреннего раскаяния испрашивал себе прощения в невнимательности к Ее гласу и исцеления, и Она, как благая Предстательница кающихся, не презрела молившегося слепца. В один из дней, когда он молился и плакал пред святой иконою, вдруг услышал следующий голос:

- Нил! Услышана твоя молитва, ты прощен, и зрение снова дается очам твоим. Когда полу­чишь ты эту милость от Меня, возвести братии, что Я их покров, промышление и защита их оби­тели, посвященной Архангелам. Пусть каждый обращается ко Мне в нуждах, и Я не оставлю никого: всем буду предстательство, и молитвы всех будут исполняемы Сыном и Богом Моим ради Моего ходатайства пред Ним, так что с этой поры будет именоваться сия Моя икона Скоропослушницею (Горуоитгтрсоод), потому что скорую всем, притекающим к ней, буду являть милость и исполнение прошений;

Вслед за этими словами Нил прозрел. Слух о таком чудесном событии быстро разнесся по Святой Горе, и монашествующие начали с тех пор стекаться, и стекаются поныне, в эту обитель для поклонения чудотворному образу Божией Матери и для испрошения от Нее всякого блага. Между тем, по общему совету, братия тогда же заключили вход в трапезу, и, великолепно укра­сивши сию святую икону, с правой ее стороны устроили прекрасный храм во имя Пресвятой Богородицы Скоропослушницы.

С тем вместе избрали и поныне избирают одного из иеромо­нахов в так называемого просмонария, то есть бессменного, который более других отцов бла­гочестив и опытен, с тем, дабы, пребывая там в служении этой чудодействующей иконе, каждый день возносил умилительные песни пред нею. В вечер же среды и пятка по окончании вечерни он постоянно творит обычное благословение внут­ри великого и главного святого храма, с великим благочинием после того исходят все отцы и бра­тия с настоятелем к святой иконе и поют пред нею умилительный канон - параклис Божией Матери, с молитвою за всех православных христиан и о мире всего мира.

А по окончании канона отцы благоговейно поклоняются чудот­ворному образу и с любовию прикладываются к нему. На этом же просмонарии лежит обя­занность наблюдать за чистотою этого святого храма Богоматери, в каждую неделю дважды совершать в нем Божественную литургию и неусыпно смотреть за неугасимыми лампадами, висящими пред святой иконою чудодействую­щей Скоропослушницы. Всех неугасимых пред нею лампад есть до двадцати, и все они прило­жены некоторыми из христиан в память чудот-ворений, которых были или прежде удостоены, или ныне удостоиваются получить благодатию Божиею и ходатайством Царицы Небесной, Скоропослушной молитвенницы о нас». Такова история Дохиарской Богоматерней иконы!..

http://www.isihazm.ru/?id=384&iid=249

Дохиарский монастырь во имя святых архангелов Михаила и Гавриила на Афоне.

Монастырь расположен в юго-западной части полуострова, между монастырями Зограф и Костамонит, на крутом склоне холма, спускающегося к морю. От Дохиара до Констамонита полтора часа хода, до Ксенофонта 20 минут.

История

Монастырь был основан во второй половине X века святым Евфимием, учеником преподобного Афанасия Афонского, и в начале был назван в честь святителя Николая. Святой Евфимий был сначала дохиаром в Великой Лавре, заведуя кладовыми, откуда и пошло нынешнее прозвание монастыря.

По всей вероятности, святой Евфимий основал маленький Никольский монастырь недалеко от порта Дафни. Однако в начале XI века, при новом игумене, под давлением пиратов монахи переселились на новое место, где сейчас и располагается монастырь.

Немного позже собор монастыря был освящен в честь Архангелов.

Причину этому объясняет следующее предание. Во время работ по перестройке Дохиара, у монастыря закончились средства, и Божия Матерь открыла одному молодому послушнику, что на острове Лонгус, где у монастыря была недвижимая собственность, возле каких-то древних развалин зарыт клад.
За сокровищем в месте с молодым послушником отправили двух более старших монахов, но, откопав клад, они обезумели от алчности и решили убить послушника, чтобы завладеть сокровищем. Они повесили на шею юноше огромный камень и бросили его в море, но его спасли архангелы Михаил и Гавриил и мгновенно перенесли в монастырский храм.
Он рассказал о случившемся, клад удалось вернуть, а монастырь после этого случая переименовали в честь двух святых Архангелов. Молодой послушник потом принял постриг и в свое время стал игуменом обители.

XIV и XV века были трудным периодом в истории Дохиара, и к середине XVI века здесь осталось лишь несколько монахов. Но в 1560 году священник из Адрианополя по имени Георгий исцелился здесь от серьезного недуга, погрузившись в источник святых архангелов, находящийся на территории монастыря, и в благодарность завещал монастырю свое имущество. Вслед за тем поступили значительные средства и от других благодетелей - особенно щедро жертвовали на Дохиар Молдавский господарь Александр и его супруга Роксандра.

Воду из источника Архангелов до сих пор используют как святую.

Нынешний собор, возведенный в XVI веке на средства господаря Александра и его жены Роксандры, расписан знаменитым критским иконописцем Цорзисом.
Помимо собора Дохиар имеет пятнадцать небольших храмов и часовен и келию Всех Святых в Карее.
Самый известный из этих храмов - стоящая возле ворот в собор часовня "Горгепикус" ("Скоропослушница"), в которой хранится одноименная чудотворная икона Богородицы, одна из самых любимых и почитаемых святогорских икон.

Святыни

Кроме образа "Скоропослушницы" в монастыре имеется частица Древа Животворящего Креста Господня, мощей святого Иоанна Крестителя, святой Марии Магдалины, преподобного Давида Солунского, святого Харалампия, святителя Иоанна Златоустого, великомученика Мины, преподобных Петра Афонского, Нила Мироточивого и Дионисия Олимпийского.

http://drevo-info.ru/articles/13814.html

Икона Божией Матери «Скоропослушница»

На Руси списки с чудотворной иконы пользовались большой любовью и почитанием; больных падучей и беснованием приводили к иконе, и они исцелялись.
В 1938 г. Афонская обитель Дохиар принесла список с чудотворной иконы Божией Матери «Скоропослушница» в дар Русской Духовной Миссии.
Образ иконы Божией Матери Скоропослушница относится к типу Одигитрии.

Одигитрия (Путеводительница) — иконографический тип Богоматери, связанный со знаменитым константинопольским монастырем Одигон.

Богородица Одигитрия изображается в виде полуфигуры, почти фронтально с Младенцем, также представленным прямолично.
Богородица держит Младенца, обращенного лицом к зрителю, на левой руке.
Правая рука Богоматери обращена к Спасу в жесте моления.
Христос благословляет правой рукой, в левой держит свиток — знак своего божественного достоинства.
Для иконы характерна обращенность правой пяточки Богомладенца к молящимся.

Позднее Богоматерь на иконе подобного типа стала писаться в короне.

Этот тип — один из самых строгих и торжественных. Однако и в этом образе Богородицы обнаруживается связь с различными аспектами страстной и литургической символики, прочитываемыми сквозь призму демонстрации — теофании, то есть явления Бога человеку, того, кому суждено стать жертвой во спасение мира. Наверное, поэтому на Синае, знаменитом месте ветхонаветых теофаний, то есть явлений Бога человеку, существовала традиция связывать образ Одигитрии с горой и купиной.

Монастырь Одигон был расположен в восточной части, примыкая к защищавшей Константинополь со стороны моря крепостной стене, получил известность благодаря чудотворному источнику, исцеляющему слепоту.
Возможно, с этим обстоятелыством связано и наименование монастыря («Одигон» в переводе с греческого означает "поводырь", "проводник").
Главную славу монастыря составляла сама икона Одигитрии — Путеводительницы, написанная, по преданию, евангелистом Лукой и считавшаяся хранительницей — палладиумом Константинополя.
С этой иконой Богоматери связывали благополучие и безопасность империи. Основание храма и помещение в нем иконы Богородицы приписывают императрице Пульхерии (V в.), хотя первые упоминания о монастыре датируются лишь IX к. В соответствии с источниками XIV в., Пульхерия поместила в храм этот образ Божией Матери вместе с другими реликвиями, принесенными из Святом земли императрицей Евдоксией, а наимененование иконы и храма принадлежит самой Пульхерии — «Проводница ко всевозможным благам».

Еженедельные процессии с выносом иконы Божией Матери Одигитрии и шествием ее по улицам Константинополя, по преданию, также были установлены Пульхерией. В свидетельствах иноземных паломников описывается эта икона Богородицы — квадратная, укрепленная на двух ножках, покрытая серебряной ризой с большим количеством драгоценных камней, и киоте, а также процессии с ней, собиравшие большое число народа. В этих описаниях обращает на себя внимание интересное наблюдение: человек, носивший икону Божией Матери (существовало целое братство служителей этой иконы Богородицы), двигался чудесным образом — так, словно икона Богоматери вела его сама.
Служение перед иконой Божией Матери Одигитрией запечатлено во многочисленных иллюстрациях Акафиста, иконах и храмовых росписях.
http://iconworld.ru/products/181

Икона Божией Матери "Скоропослушница"



Молитвы Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Скоропослушница”

Молитва первая

Преблагословенная Владычице, Приснодево Богородице, Бога Слова паче всякаго слова на спасение наше рождшая, и благодать Его преизобильно паче всех приявшая! море явльшаяся божественных дарований и чудес приснотекущая река, изливающая благость всем с верою к Тебе прибегающим! Чудотворному Твоему образу припадающе, молимся Тебе, всещедрей Матери человеколюбиваго Владыки; удиви на нас пребогатыя милости Твоя, и прошения наша, приносимая Тебе, Скоропослушнице, ускори исполнити, все еже на пользу, во утешение и спасение коемуждо устрояющи. Посети, Преблагая, рабы Твоя благодатию Твоею, и подаждь недугующим цельбу и совершенное здравие, обуреваемым тишину, плененным свободу, и различными образы страждущих утеши. Избави, Всемилостивая Госпоже, всяк град и страну от глада, язвы, труса, потопа, огня, меча и иныя казни временныя и вечныя, матерним Твоим дерзновением отвращающи гнев Божий: и душевнаго разслабления, обуревания страстей и грехопадений свободи рабы Твоя, яко да непреткновенно во всяком благочестии поживше в сем веце, и в будущем вечных благ сподобимся благодатаю и человеколюбием Сына Твоего и Бога, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О Пресвятая Дево, Мати Господа Вышняго, Скоропослушная Заступнице всех, к Тебе с верою прибегающих! Призри с высоты небеснаго величия Своего на мене непотребнаго, припадающаго к иконе Твоей, услыши скоро смиренную молитву мене грешнаго и принеси ю к Сыну Своему, умоли Его, да озарит мрачную душу мою светом Божественныя благодати Своея и очистит ум мой от помыслов суетных, да успокоит страждущее мое сердце и исцелит раны его, да вразумит мя на добрая дела и укрепит работати Ему со страхом, да простит вся содеянная мною злая, да избавит вечныя муки и не лишит Небеснаго Своего Царствия. О, Преблагословенная Богородице: Ты бо благоизволила еси нарещися во образе Своем Скоропослушница, повелевающе всем притекати к Тебе с верою: не презри убо мене скорбнаго и не попусти погибнути мне в бездне грехов моих. На тя по Бозе все мое упование и надежда спасения, и Твоему покрову и предстательству поручаю себе во веки. Аминь.

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Скоропослушница”

Тропарь, глас 4

Богородице притецем, сущии в бедах, и святей иконе Ея ныне припадем, с верою зовуще из глубины души: скоро наше услыши моление, Дево, яко Скоропослушница нарекшаяся. Тебе бо рабы Твои в нуждах готовую Помощницу имамы.

Кондак, глас 8

В море житейстем обуреваемии, треволнению подпадаем страстей и искушений. Подаждь убо нам, Госпоже, руку помощи, якоже Петрови Сын Твой, и ускори от бед избавити ны, да зовем Ти: радуйся, Всеблагая Скоропослушнице.

Комментарии (1)

Всего: 1 комментарий
#1 | Анна Гор. »» | 22.11.2012 14:06
  
5
Икона Божией Матери "Невская Скоропослушница" Свято-Троицкой Невской Лавры.

Петербургский список иконы отличается по иконографии от афонского прообраза, почему получил название «Невской Скоропослушницы».

На списке изображена Божия Матерь без Богомладенца, с молитвенно простертой десницей.

Петербургский список иконы, написанный в Русском Пантелеимоновом монастыре на Афоне, был вкладом Великого князя Сергея Александровича и его супруги Елизаветы Федоровны в строящийся на углу улиц Мытнинской и 2-й Рождественской Николо-Барградский храм. В этом храме образ пребывал с 1879 по 1932 год (до уничтожения церкви).

Для иконы в храме был вырезан киот по образу киота Владимирской иконы Божией Матери в Успенском соборе Кремля для того, чтобы подчеркнуть ее особое значение для Петербурга и всей России.

Скоро образ прославился чудотворениями и стал весьма почитаться петербуржцами. Особо почитался он и императором Николаем II и его семьей, которые возносили свои молитвы к святой иконе до последних дней своей жизни.

По своей иконографии эта икона существенно отличается от известного Афонского образа «Скоропослушницы». На ней Божия Матерь изображена без Младенца оглавно, с молитвенно простертой десницей подчеркнуто больших размеров, словно символизирующей Божественную помощь.
По легенде, образ был написан «по сонному видению иноку Святой Горы». Такой тип иконы «Скоропослушницы» не встречается ни в Греции, ни в других странах православного Востока, поэтому образ и называют «Невской Скоропослушницей».

«Невская Скоропослушница» стала особенно почитаемой иконой Царского Дома Романовых.
До 1958 года, времени перенесения иконы на место нынешнего пребывания, в Свято-Троицкий собор Александро-Невской Лавры, она около 20 лет находилась в Князь-Владимирском соборе, где к ней с мольбами обращались жители города в блокадное лихолетье.
Для Санкт-Петербурга «Невская Скоропослушница» стала хранительницей города наряду с такими чтимыми иконами Божией Матери как Казанская, Царскосельская, Скорбященская с грошиками.

В Россию списки с иконы в большом числе стали поступать с Афона в XIX веке.
Они всюду пользовались большой любовью и почитанием, многие прославились чудесами — особенно исцелениями от падучей и беснования. Списков существовало много.

Московский список

Список «Скоропослушницы» принесен с Афона в 1887 году и помещен в Афонской часовне в честь святого великомученика Пантелеимона у Никольских ворот Китай-города.
С московским списком Скоропослушницы связана легенда о исцелении 14 ноября 1887 года некоей Анастасии Фроловой, вдовы из Рузы. Фролова страдала бесноватыми припадками, случавшимися у неё по церковным праздникам, а также по воскресеньям, средам и пятницам, а также во время церковных служб и разговоров на священные темы.
Родные, не зная, как вылечить Фролову, посоветовали ей помолиться у иконы Скоропослущницы. Когда отслужили молебен у иконы, страдания Фроловой прекратились.
В январе 1889 года от этого образа получила исцеление от падучей болезни, сопровождаемой припадками беснования, московская крестьянка Марфа Степановна Палкина.
В честь этой иконы освящен Храм иконы Божией Матери «Скоропослушница» на Ходынском поле.

Храм иконы Божией Матери «Скоропослушница» на Ходынском поле, Москва.

Некогда по территории нынешнего московского района Щукино проходила старая Волоколамская дорога, по обе стороны которой располагались леса: Ходынская роща села Хорошева и Большая Всехсвятская роща.
Постепенно леса сводились, и западная часть огромного Ходынского поля была занята под летние лагеря войск Московского гарнизона. А на опушке Всехсвятской рощи разместилось лагерное отделение Московского военного госпиталя для военных училищ.

В 1897 г. здесь построили деревянную церковь великомученика Пантелеймона при лагерном военном госпитале на территории Московского военного и Тверского кавалерийского училищ. Здесь же в Николаевских казармах размещалась 1-я артиллерийская бригада графа Брюса. Эта небольшая церковка походила на сруб деревенской избы. В 1902 г. попечением статского советника И.А.Колесникова к ней с южной стороны был пристроен каменный придел, посвященный иконе "Скоропослушница". Сооружение храма велось под руководством командования и благочинного 1-й Гренадерской дивизии.

Прихожанами храма были в основном юнкера, солдаты, офицеры и их родственники. Внутри храм имел трехъярусный позолоченный иконостас. Образа представляли собой копии икон Владимирского собора в Киеве, написанных великим русским художником В. Васнецовым.

Здание каменного храма было построено на средства благотворителя И.А. Колесникова. Оно богато украшено декоративными элементами, в которых в стилизованном виде отражены элементы древнерусского и итальянского зодчества. Нехарактерной для московской архитектуры является однопролетная звонница псковско-новгородского типа, расположенная над западным входом церкви. Впервые использован особый тип цемента белого цвета, который заменил традиционные белокаменные детали, богато украсив этот небольшой по объему храм.

1(14) августа 1902 г. состоялось освящение храма. Богослужение совершал протопресвитер армии и флота отец А.А. Желобовский. После освящения состоялся церковный парад войск в присутствии Московского генерал-губернатора Великого князя Сергея Александровича и его супруги Великой княгини Елизаветы Федоровны, сестры императрицы.

После революции 1917 года храм был закрыт. Деревянная церковь была снесена, сломан верх звонницы каменного храма. Каменное здание долгое время использовалось под склад полудрагоценных камней объединения "Роскварцсамоцветы". Внутреннее убранство храма было утрачено. Здание не ремонтировалось, а прилегающая к нему территория десятилетия находилась в весьма запущенном состоянии.

Ровно через 90 лет после основания, в 1992 г. в день празднования иконы "Скоропослушницы" - 22 ноября по новому стилю, церковь вновь была открыта, возобновлены богослужения.

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее Скоропослушница

Празднование: 22 ноября (н.ст.)

Тропарь, глас 4

К Богородице притецем, сущии в бедах, и святей иконе Ея ныне припадем, с верою зовуще из глубины души: скоро наше услыши моление, Дево, яко Скоропослушница нарекшаяся. Тебе бо рабы Твои в нуждах готовую Помощницу имамы.

Кондак, глас 8

В мори житейстем обуреваемии, треволнению подпадаем страстей и искушений. Подаждь убо нам, Госпоже, руку помощи, якоже Петрови Сын Твой, и ускори от бед избавити ны, да зовем Ти: радуйся, Всеблагая Скоропослушнице.

Кондак 1

Избранней от всех родов Божией Матери и Царице, скоропослушливо внемлющей молитвам смиренным, и токи целебныя изливающей верным от иконы Своея святыя, благодарственное приносим пение: Ты же, Всемилостивая Заступнице, преклонися благоутробно к гласом нашим хвалебным, и от всяких бед свободи ны, зовущия Ти: Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Икос 1

Ангелов лицы благоговейно Тебе служат, и вся Небесныя Силы немолчными гласы Тя ублажают, Богородице Дево, яко рождшую Ангелов Царя Христа Бога, мы же, грешнии, подражати им дерзающе, и достойно благохвалити Тя недоумеюще, смиренномудренно вопием Ти сице:

Радуйся, неприступнаго Божества селение.

Радуйся, Ангельское непрестающее удивление.

Радуйся, Трапезо святая, Хлебом жизни нас питающая.

Радуйся, маслино благоплодная, елеем милости сердца наша умащающая.

Радуйся, даров Божия благодати сокровищнице неистощимая.

Радуйся, чудес реко приснотекущая.

Радуйся, обидимых Заступнице.

Радуйся, печальных Утешительнице.

Радуйся, бедствующих Помощнице.

Радуйся, болящих Целительнице.

Радуйся, разслабленных Укрепительнице.

Радуйся, плененных Свободительнице.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 2

Видяще милосердие Твое неисчетное, Владычице, и многая чудеса, Тобою явленная и присноявляемая чрез святыя иконы Твоя, имиже, яко звездами богосветлыми, весь мир христианский украсила еси, величаем Тя, возвеличившую род наш Твоим благоволением, и с любовию покланяемся пречистаго лика Твоего изображению, зовуще Сыну Твоему Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум небесный открывая, Богородице, благоволила еси в земном жребии Твоем, Святей Горе Афонстей, многими чудесы прославити икону Твою, юже Сама Скоропослушницею наименовала еси гласом Божественным от нея изшедшим, да вси ведуще таковое Твое о ней благоволение, песненно Тебе вопиют:

Радуйся, милосердая всех нас о Христе Мати.

Радуйся, Духа Святаго жилище.

Радуйся, любве Божия к человеком проявление.

Радуйся, рода человеческаго возвышение.

Радуйся, светлая палато Бога Слова.

Радуйся, Святая святых большая.

Радуйся, рождшая Божественнаго Агнца.

Радуйся, возрастившая нам Клас живота.

Радуйся, брашна негиблющаго стамно всезлатая.

Радуйся, Питательнице Питателя вселенныя.

Радуйся, яко предстательством Твоим спастися уповаем.

Радуйся, яко молитвами Твоими наследие небесное получити чаем.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 3

Силою Божиею действующи, неблагоговейно ходившаго пред святою Твоею иконою Дохиарския обители трапезаря Нила слепотою и разслаблением тела наказала еси, Богородице Дево, да прочее не дерзает оскорбляти Тя в пречистем Твоем образе, егоже в залог благоволения Твоего всей Афонстей Горе даровала еси милостиво, да вси насельницы ея гласы преподобными вопиют рождшемуся от Тебе Богу Слову: Аллилуиа.

Икос 3

Имея любовь велию к людем, искупленным Кровию Сына Твоего и Бога, Владычице Всеблагая, покаяние трапезаря Нила милостиво прияла еси и исцеление ему от слепоты и разслабления даровала еси, да служит непрестанно Тебе и молитвы немолчныя приносит Ти пред многоцелебною Твоею иконою, взывая сице:

Радуйся, Иоакима и Анны прозябение святое.

Радуйся, рождшая Сокрушившаго главу древняго змия.

Радуйся, Преблагословенная в женах.

Радуйся, рождшая нетленно Спаса душ наших.

Радуйся, девство и рождество чудесно сочетавшая.

Радуйся, во обою непорочно Себе сохраньшая.

Радуйся, всея вселенныя велие чудо.

Радуйся, всех родов земных удивление.

Радуйся, согрешающих исправление.

Радуйся, кающихся в добродетели утверждение.

Радуйся, непамятозлобная Наказательнице.

Радуйся, благосердная Вразумительнице.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 4

Бури житейския избежавшии, и в тихое пристанище спасения на Гору Афонскую притекшии, обретают зде утешение благодатное и помощь Божественную от святыя иконы Твоея, Богородице, от неяже лучи чудес испущаеши, и токи милости Твоея изливаеши неоскудно. Темже вси хотящии в пустынех Афона жати спасение, величая матерния щедроты Твоя, благодарственно воспевают Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав глас Божественный от святыя иконы Твоея, Владычице, трапезарь Нил позна Тя Скоропослушницу быти всем, с верою и любовию притекающим к чудотворному Твоему образу, и прияв от него вразумление своему невежествию и прозрение своим слепотствующим очесем, возгласи Тебе благодарственно от души:

Радуйся, временным наказанием невежд умудряющая.

Радуйся, согрешающих покаяние милостиво приемлющая.

Радуйся, на путь исправления заблуждающихся направляющая.

Радуйся, раны греховныя благоутробно врачующая.

Радуйся, в нерадении коснеющих любвеобильно обличающая.

Радуйся, горестию телесных страданий вечных мук избавляющая.

Радуйся, волнение страстей утишающая.

Радуйся, руку помощи Твоея погибающим простирающая.

Радуйся, безнадежных Надеждо.

Радуйся, скорбящих Отрадо.

Радуйся, нагих одеяние.

Радуйся, сирых призрение.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 5

Боговещанныя глаголы Твоя, уведевше иноцы обители Дохиарския, Тебе, Божественней Скоропослушнице, храм соорудиша при трапезе, идеже чудотворная икона Твоя пребывает, Пречистая Дево, и вся верныя утешает знаменьми Твоея милости, еяже не лиши и нас, смиренных, по долгу Тя воспевающих, и вопиющих чудес Творцу Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше токи чудес, от святыя иконы Твоея Скоропослушницы источаемыя, вси иноцы Горы Афонския стекахуся к ней на поклонение. Ты же, Мати Божия, всем, по коегождо потребе, дары милости Твоея неоскудно подавала еси от чудотворнаго Твоего образа, подвизая благодарно вопити Тебе:

Радуйся, Мати милосердия и щедрот.

Радуйся, одушевленный Престоле Вседержителя.

Радуйся, Сыну Божию плоть заимодавшая.

Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения.

Радуйся, Безплотнаго воплотившая.

Радуйся, Бога с человеки соединившая.

Радуйся, преподобных всежелательное зрение.

Радуйся, постников Божественное радование.

Радуйся, пустынножителей тихое веселие.

Радуйся, иноков крепкое упование.

Радуйся, демонския полки побеждающая.

Радуйся, враги спасения человеческаго посрамляющая.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 6

Проповедует Гора Афонская милости и чудеса Твоя, Преблагословенная Мати Господа нашего, и светло красуется многими чудотворными Твоими иконами, посреде коих икона Твоя, Скоропослушница Тобою нареченная, яко луна полная, лучами чудес немерцаемо сияет, просвещая души наша светом Божия благодати, и подвизая нас хвалебно взывати прославльшему Тя Триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла еси в пречистей иконе Твоей, Марие Богородице, свет спасения всем, блуждающим во тьме грехов и страстей, и сию нарекла еси Скоропослушницею, молящимся пред нею с верою и благоговением от души, скорую помощь Твою подающи вопиющим Ти таковая:

Радуйся, молние, души просвещающая.

Радуйся, громе, соблазняющия устрашаяй.

Радуйся, благоотишное прибежище утомленных треволнением житейскаго моря.

Радуйся, небурное пристанище обуреваемых волнами страстей.

Радуйся, юных наставнице целомудрия.

Радуйся, покрове и ограждение девства.

Радуйся, окаменение сердечное умягчающая.

Радуйся, хладность душевную благодатно согревающая.

Радуйся, на стезю спасения верных наставляющая.

Радуйся, от путей погибельных претыкающихся удаляющая.

Радуйся, Споручнице наша к Сыну Твоему и Богу.

Радуйся, присно умоляющая Его о помиловании нас грешных.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 7

Хотящи всем показати любовь Твою велию к христианскому роду, Богородице Преблагая, в жребий Твой земный Гору Афонскую избрала еси, и в ней селения иноческая умножила еси, да вси обуреваемии мирскою суетою, возмогут обретати зде тихое и удобное пристанище ко спасению и, Тобою вспомоществуеми, сподобятся наследия небеснаго, и пети со святыми Пресвятей Троице: Аллилуиа.

Икос 7

Новое знамение милосердия Твоего явила еси, Владычице, в чудеснем прославлении святыя иконы Твоея Скоропослушницы, не токмо иноком Горы Афонския, но и всем православным христианом, в нихже благоговейно чествуется сея иконы Твоея изображение, да вси Тебе зовут:

Радуйся, Бога нашего Мати.

Радуйся, в рождестве и по рождестве Дево.

Радуйся, яко Тя блажат вси роди.

Радуйся, яко сотвори Тебе величие Сильный.

Радуйся, яко призре на смирение Твое Господь.

Радуйся, яко возжеле доброты Твоея Царь царей.

Радуйся, Дщи Благословенная Отца Небеснаго.

Радуйся, Родительнице Неискусомужная Сына Предвечнаго.

Радуйся, приятелище непорочное Духа Святаго.

Радуйся, Таиннице Божественныя благодати.

Радуйся, горняго мира украшение.

Радуйся, дольняго мира заступление.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 8

Странники и пришельцы есмы на земли и, по глаголу Апостола, не имамы зде пребывающаго града, но к кому прибегнем, Владычице, в скорбех странствия нашего, аще не к Тебе, Всеблагая? Не отвержи нас, Мати Божия, не рцы нам: "Не вем вас, грехов ради ваших!", но помилуй нас, сирых и безпомощных, и приими нас в вечныя кровы, Покровительнице наша, да радостно вопием во славе небесней Царю славы Христу: Аллилуиа.

Икос 8

Всем верным утешительно есть взирати на святую икону Твою, Владычице, на нейже зрим Тя, на руку Твоею держащую Предвечнаго Младенца Господа нашего Иисуса Христа, Емуже покланяющеся боголепно яко Творцу и Богу нашему, Тебе, истинней Богородице, умиленно глаголем:

Радуйся, обрадованная архангельским благовещением Приснодево.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Радуйся, Мати Света умнаго, всех души просвещающаго.

Радуйся, Престоле одушевленный небесе и земли Творца.

Радуйся, кроткая голубице.

Радуйся, непорочная агнице.

Радуйся, чаше, черплющая радость.

Радуйся, неисчерпаемый сосуде воды животныя.

Радуйся, мироположнице благоухания Христова.

Радуйся, Еюже злосмрадие страстей наших отгонится.

Радуйся, Еюже познахом Сына Божия.

Радуйся, Еюже научихомся покланятися Триединому Богу.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 9

Вси роди блажат Тя по долгу, Благословенная Марие Богородице, от востока бо и до запада хвально имя Твое, иноков же лицы Покровительницу Тя свою именуют, наипаче подвизающиися в жребии Твоем Горе Афонстей, юже особым благоволением Твоим осенила еси, многая чудеса в ней содевающи, и милости Твоя богатыя насельником ея являющи, да благодарно вопиют о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии суемудреннии недоумевают познати тайну Твоего приснодевства, Богородице, ниже могут изъяснити силу чудотворную, от икон Твоих проистекающую, во исцеление недужных, и на всяку пользу душевную и телесную человеком. Мы же, православно и несумненно Приснодевою Тя исповедующе, верно покланяемся иконе Твоей святей, и вопием Ти сице:

Радуйся, неверных сомнительное слышание.

Радуйся, верных известная похвало.

Радуйся, из боку чисту Христа нетленно рождшая.

Радуйся, ключи девства невредившая в рождестве Твоем.

Радуйся, Мати и Дево Преблагословенная.

Радуйся, Богородице Препрославленная.

Радуйся, дев величание.

Радуйся, матерей присное радование.

Радуйся, Едина непорочная и добрая в женах.

Радуйся, рождшая обетованнаго Сокрушителя главы змия.

Радуйся, падших прародителей осуждения древняго избавльшая.

Радуйся, Едем заключенный человеком отверзшая Рождеством Твоим.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 10

Спасение устрояющи христоименитым людем, благоволила еси, Богородице, земный жребий Твой, Гору Афонскую, в население иноком определити, и рекла еси в видении первому пустынножителю Афонскому, преподобному Петру, быти Горе сей в жилище иноком присное, обетовании благими утешивши его, яко будеши Помощница и Покровительница всем, подвизающимся в ней богоугодно, дарами потребными их снабдевающи, и от всяких бед спасающи, да невозбранно поют Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси заступления, Дево, иноком православным, и всем подвижником девства и чистоты. Темже жребий Твой земный, Гору Афонскую, невходну женам сотворила еси, да без соблазна греховнаго пребывают в ней иноцы, на Тебе едину по Бозе надежду спасения возлагающе, и Тебе зовуще сице:

Радуйся, Неувядаемый Цвете девства.

Радуйся, крине сельный чистоты.

Радуйся, светоносная сене небесная, ревнителей чистоты осеняющая.

Радуйся, премудрости Божия свитче, рачителей целомудрия умудряющая.

Радуйся, иноком благоподвизающимся Ходатаице спасения.

Радуйся, пустынножителей Горы Афонския Покрове и ограждение.

Радуйся, радость благодатную изливающая в сердца боголюбивая.

Радуйся, утешение духовное подающая душам огорченным.

Радуйся, Младопитательнице дев и безматерних сирот.

Радуйся, любовию Жениха Безсмертнаго девственная ликостояния услаждающая.

Радуйся, в тяжкой борьбе с приражениями страстей плотских крепкая Помощнице.

Радуйся, обителей иноческих неусыпная Блюстительнице.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 11

Пение наше смиренное, от полноты любве и усердия Тебе приносимое, не презри, Чистая, и не отвратися от нас, оскверненных многими грехми, но помози нам, Всеблагая, покаянием очиститися от скверны греховныя, и преуспети в чистем и богоугоднем житии, Тя Подвигоположницу и П омощницу в сем имуще, да возможем достойно и праведно вопити ко Господу: Аллилуиа.

Икос 11

Светлыми лучами чудес святая икона Твоя немерцаемо сияет, Богородице Дево, и весь мир благодатно озаряет, прогоняющи всякое вражие действо силою Божиею, от Нея исходящею; темже радуемся мы, грешнии, имуще таковый залог Твоего к нам благоволения, и Тебе, Скоропослушнице молений наших, благодарственно взываем:

Радуйся, деннице солнца незаходимаго.

Радуйся, заре дне невечерняго.

Радуйся, утро спасения нам возсиявшая.

Радуйся, рождшая Жениха Безсмертнаго душ человеческих.

Радуйся, желания наша богоугодная исполняющая.

Радуйся, в скорбех и обстояниих на помощь к нам благоутробно ускоряющая.

Радуйся, раю мысленный, всякаго утешения духовнаго преисполненный.

Радуйся, от исполнения Твоего и нам капли утешения источающая.

Радуйся, зной страстей наших прохлаждающая.

Радуйся, благодатное безстрастие ищущим, его усердно подающая.

Радуйся, всех в чистоте целомудрия живущих зело любящая.

Радуйся, в сониих и видениих избранники Божия посещающая.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 12

Благодать Божия, присущая святей иконе Твоей, Скоропослушница Тобою нареченней, Богомати Владычице, влечет к ней всех скорбящих и обремененных, и нетщи отходят они от сего источника Твоих милостей и щедрот: в скорбех отраду, в напастех защиту, в болезнех цельбу неоскудно получая от чудотворнаго образа Твоего, Всеблагая, и благодарственно вопиют благих Подателю Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще чудеса Твоя, Владычице, и велию милость Твою к христианскому роду, вемы, яко недовольни есмы к достойному прославлению Тебе, честнейшей Херувим и славнейшей без сравнения Серафим, обаче надеющеся на безприкладное милосердие Твое, Всеблагая, смиренномудренно приносим Ти песни таковыя:

Радуйся, пристанище небурное подвижников благочестия.

Радуйся, безмолвствующих сладкая Собеседнице.

Радуйся, в пустынех и горах скитающихся благодатная отрадо.

Радуйся, тайных среди мира рабов Божиих тайное вразумление.

Радуйся, грешников кающихся с Богом примирение.

Радуйся, Горы Афонския Верховная Правительнице.

Радуйся, Петра пустыннолюбиваго посещением Твоим зде озарившая.

Радуйся, Афанасиа богомудраго явлением Твоим зде облагодатствовавшая.

Радуйся, многия преподобныя Афонския славою небесною прославльшая.

Радуйся, насельником горы сея особую любовь Твою являющая.

Радуйся, телес наших безмездная Целительнице.

Радуйся, душ наших к Царствию Горнему Путеводительнице.

Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая.

Кондак 13

О Всепетая Мати, Скоропослушницею нарекшаяся во святей иконе Твоей, Богородице Марие! Приими милостивно сие малое моление наше, еже от усердия нашего принесохом Ти с верою и любовию, и умоли Приснопокланяемую Троицу избавити ны геенны огненныя, тьмы несветимыя и мучения вечнаго: да предстательством Твоим унаследим Царствие Небесное, и сподобимся со святыми пети Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О Пресвятая Дево, Мати Господа Вышняго, скоропослушная Заступнице всех, к Тебе с верою прибегающих! Призри с высоты небеснаго величия Твоего на мя, непотребнаго, ко святей иконе Твоей припадающа, услыши скоро смиренную молитву мене, грешнаго, и принеси ю к Сыну Твоему, умоли Его, да озарит мрачную душу мою светом Божественныя благодати Своея и очистит ум мой от помыслов суетных, да умирит страждущее мое сердце и исцелит раны его, да вразумит мя на добрая дела и укрепит работати Ему со страхом, да простит вся содеянная мною злая, да избавит от вечныя муки и не лишит Небеснаго Своего Царствия. О Преблагословенная Богородице! Ты благоизволила еси нарещися во образе Твоем Скоропослушница, повелевающи всем притекати к Тебе с верою, не презри убо мене, скорбнаго, и не попусти погибнути мне в бездне грехов моих, на Тя по Бозе все мое упование и надежда спасения, и Твоему покрову и предстательству поручаю себе во веки веков. Аминь.

http://pravoslavie.ks.ua/rubric/presvyatoj-bogoroditse/article/akafist-presvyatoj-bogoroditse-v-chest-ikony-ee-skoroposlushnitsa
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2019, создание портала - Vinchi Group & MySites