Поэма о Марии Египетской

С юных лет в обители пустынной
Подвизался старец седовласый.
За полвека помыслом бесчинным
Не покинул монастырь ни разу.

Дни текли, как облака, неспешно.
И смиренный инок богомольный,
Нрав усердно исправляя грешный,
Был смущаем думой своевольной:

«Я молился Богу без сомнений,
Но душою снова неспокоен.
И хотя чудесных откровений
Был не раз от Бога удостоен,

Но не знаю – кто бы мне ответил,
Сколь угоден подвиг мой смиренный?
Кто еще несет на этом свете
Столь же тяжкий труд и сокровенный?»

Так Зосима, лунными ночами
Размышляя, тщетно ждал знаменья.
И однажды над его очами
Прозвучало ангела веленье:

«Встань, Зосима, соберись в дорогу,
Как Аврам, прими свое призванье.
И доверься Всеблагому Богу,
И ответит Бог на вопрошанье.

Оставляй свои родные стены,
Перейди поближе к Иордану.
Там найдешь обитель совершенных,
Что живут молитвой непрестанной».

Инок радостно в поход собрался,
Взором монастырь обвел прощальным,
И душой ни миг не колебался,
В путь ступив неведомый и дальний.

И, ведомый ангелом заветным,
Чрез пустыню, города и села
Он пошел в обитель за ответом
И припал к вратам ее тяжелым.

Иордан внизу струился шумен,
Рыхлой пеной шевеля осоку.
И согбенный ждал его игумен
У ворот обители высокой:

«Мир тебе, подвижник знаменитый,
Ты явился с благородной целью.
Так войди: врата тебе открыты
И готова прибранная келья.

Пусть под сенью алтаря святого
Твоя ревность, отче, не остынет.
А когда велит устав суровый -
Для молитвы мы уйдем в пустыню».

Наклонил главу свою Зосима,
Сладкая заныла в сердце рана,
Трепетали волосы седые
На ветру, подувшем с Иордана.

Потекли торжественно и чинно
День за днем. Уж миновало лето.
И смущаем думою единой,
Старец кротко ожидал ответа.

Вот зима дождливая промчалась,
Пост Великий подступил к порогу.
И, как прежде, братия собралась
Совершить в пустыне службу Богу.

Испросив у ближнего прощенья,
Взяв в дорогу фиников и хлеба,
Иноки направили теченье
В тишину песков под своды неба.

И, послушен древнему уставу,
Укрепясь молитвою святою,
С ними брел Зосима – не за славой,
Но для встречи со своей судьбою.

Восемь дней в пути уж миновало,
Спутники остались в отдаленье.
Снова сердце у Зосимы ждало
Чудного небесного знаменья.

Над псалмами тяжелеют веки.
Вдруг… душа монаха встрепенулась:
Будто тень какого человека
Справа от подвижника метнулась.

Что же это? Сонное виденье?
Дух небесный в светозарном чине?
Или беса злое наважденье
В непроходной нежилой пустыне?

«Не сведен ли я с ума жарою,
Что с утра палит невыносимо?»
И, взмахнув слабеющей рукою,
Осенил крестом себя Зосима.

На одно мгновенье тень пропала,
Вскоре обнаружилась яснее,
И, завидев старца, побежала,
Словно от коварного злодея.

Что есть духу, бросился в погоню
Старец за неведомою тенью.
И кричит, и, пав на землю, стонет,
Громко просит внять его моленью.

Сил остаток на бегу теряя,
У ручья вдруг тень остановилась:
И внезапно женщина нагая
Перед взором инока явилась.

С кожей, почерневшей от загара,
С волосами белыми до шеи,
Женщина как будто улыбалась,
На монаха взор поднять не смея:

«Старец, брось одежды мне покрыться,
Вижу: ты монах святой, неложный!
Ах, чему ты хочешь научиться
У Марии, грешницы ничтожной?

Для чего, Зосима, ты пустился
В дальний путь по девственной пустыне?
Что желал, к чему душой стремился -
И моих советов ждешь ли ныне?»

Скинул старец свой хитон убогий -
Им Мария тело покрывала.
И спросил ее отшельник строгий:
«Как же имя ты мое узнала?

Преподай же мне благословенье,
Сотвори молитву надо мною!»
И упал Зосима на колени
Перед удивительной женою.

Но в ответ подвижница сказала:
«Ты священство получил от Бога,
И тебе, Зосима, надлежало
Мне в сей час благословить дорогу».

«Нет! Постой! – монах пришел в волненье, -
Я с тобой расстаться не посмею.
Преподай мне слово наставленья!
Ты во мне прозрела иерея,

Ты судьбу мою узнала сразу.
Вижу, что полна ты благодати».
И заплакал старец седовласый
На песке при солнечном закате.

Поднялась с песка сама Мария
И, к востоку обратясь глазами,
Прошептав вечерние молитвы,
Вопрошала инока словами:

«Расскажи: мирны ли христиане,
Царь теснит ли варваров войною?
И во многих ли сегодня странах
Крепки души верою святою?»

«Слава Богу! Храмы все открыты!
В Новом Риме царь со славой правит.
А по вашим подвигам великим
На земле Бог веру сохраняет.

Но прошу, молю тебя, Мария,
Не оставь меня без утешенья.
Дай узнать про подвиги святые,
Жизнь свою открой без утаенья!»

Смущена, подвижница молчала,
Отказать Зосиме не решалась,
Прядь седых волос с лица упала,
В алом свете тихо колыхаясь:

«Что ж… Узнай же правду, добрый инок,
Но не знать ее – так было б лучше.
Ты меня с презрением покинешь,
Отбежишь, как от змеи гремучей.

Рождена я, грешная, в Египте,
Но не долго прожила с родными:
Покорясь внезапному наитью,
Бросив дом, ушла в Александрию.

Там, в столице, сатане охотно
Заплатив собой живую плату,
Я семнадцать лет бесповоротно
Проходила на путях разврата.

Знаю, ад торжествовал победу,
Черная владела мною сила:
Нет греха, который мне не ведом,
Нет тех дел, которых не творила.

Во хмелю безудержных попоек
Ежедневно плод блуда вкушая,
Я не знала, как внутри он горек,
Как смердит и душу отравляет».

Замерла пустынница в молчанье,
От лица монаха отвратилась.
«О, сестра, продли повествованье!
Где же правда для тебя открылась?»

«Раз под осень с думами пустыми
Я на главной пристани бродила,
С маяка струя густого дыма
Ввысь потоком стройным уходила.

На море корабль быстроходный
К плаванью команда снаряжала.
Перед ним развязно и свободно
Я в беседу с юношей вступала:

«Дай ответ, куда такие сборы?
Финикийский парусник вам тесен!»
И уйти решила с ними в море,
Полагая, что мой нрав известен.

Зная, что одежду, пропитанье,
Все, что нужно путнику обычно,
Я легко добуду – не трудами,
А бесстыдным ремеслом привычным.

И, тряхнувши кудрями своими,
Юноша ответил: «Поспешаем
К празднику, когда в Иерусалиме
Крест Господень в храме воздвигаем».

Я со смехом поднялась на судно,
И, отплыв навстречу приключеньям,
Вновь в толпе искала многолюдной,
Кто моим послужит вожделеньям.

Третьим утром, словно из пожара,
Выбравшись из корабля по сходням,
С головой, тяжелой от угара,
Поплелась я прямо в Храм Господень.

Но пока в хлопотах ежечасных
Торжество Креста не наступило,
Я еще немало душ несчастных
Во Святой Земле блудом сквернила.

Утром на молитву с Патриархом
Прибывал народ, как волны моря:
Проходили чинные монахи,
Суетились странники в притворе.

Повинуясь праздному желанью
Новое увидеть представленье,
Я пыталась во святое зданье
С улицы зайти без промедленья.

Но пока паломники свободно
В Божий храм, перекрестясь, входили,
Я одна вдруг замерла у входа,
Повинуясь непонятной силе.

Будто воины тесною толпою
Путь во храм мне молча преграждали -
То незримой, крепкою стеною
Все грехи передо мною встали.

В миг вся жизнь пред взором пролетела,
И пока в притворе я стояла
Все свои припомнила паденья
И свою погибель осознала.

Подошли рыдания, как волны,
И прорвался крик, подобный стону.
И мой взор, отчаянья исполнен,
Вдруг упал на ближнюю икону.

И, припав на камни у порога,
Я пред ней всем сердцем завопила:
«О, Мария, Дева, Матерь Бога!
Ты Одна меня наставить в силах!

Так впусти меня под сень Святыни,
Дай коснуться Древа мне устами,
Поручись перед Распятым Сыном,
Что я вновь не осквернюсь грехами.

Укажи мне путь для очищенья,
Даруй время мне на покаянье,
И пошли небесное знаменье:
Как исполнить мне свое призванье!»

Сжалилась над грешною Марией
В этот час Мария Пресвятая:
Я прошла под сводами святыми,
Сокрушенным сердцем замирая.

Крест Господень там облобызала,
Совершила тяжкие поклоны,
И внезапно голос услыхала,
Исходящий от Ее иконы:

«Обретешь покой за Иорданом!»
Я на миг душою обомлела,
Но, страдая от греховной раны,
Не послушать Деву не посмела.

Кто – то медяки вложил мне в руки -
Я три хлеба у ворот купила.
Радостью наполнив час разлуки,
На дорогу странствия ступила.

Шла неспешно, плакала, молилась,
И достигла вскоре Иордана.
Там Христовым Тайнам причастилась
В церкви у Предтечи Иоанна.

По внушению Пречистой Девы
Двор нашла с заброшенной ладьею.
И уже пустынный берег левый
Принимал меня палящим зноем».

Смолкла вновь Мария. Потемнело.
Прерывая мирную беседу,
К ним звезда падучая слетела,
Тишину своим пронзая следом.

«Сколько лет, как вышла ты из града?
Чем в пустыне плоть свою питала?
Продолжай! Слова твои – отрада,
Много лет душа их ожидала!

Чрез тебя Господь мне посылает
Ныне Свое чудное знаменье.
Твой рассказ о подвигах внушает
Сердцу неподдельное смиренье».

«Слушай, если не жалеешь время,
От тебя, Зосима, я не скрою:
Самое мучительное бремя
Я в пустыню принесла с собою.

Тягостней жары, всех бурь страшнее
Были сердца страстные желанья:
Сколько раз, терпеть их не умея,
Я бросалась ниц с глухим рыданьем!

Тяжесть всех грехов меня томила
Больше, чем сухое тело жажда.
Но я верность клятве сохранила,
Данной Богородице однажды.

Так шестнадцать лет была борима
Сатаной, и плотью, и пустыней.
И узнала я, отец Зосима,
Что мой Бог меня прощает ныне:

Чудный свет внезапно мне явился,
От восторга сердце встрепенулось,
Дух мой благодати приобщился,
Я в пустыне, как в раю, проснулась.

Сорок семь годов в уединенье.
Уж давно и платье все истлело.
Скудные и горькие коренья
Вечерами подкрепляют тело.

Но теперь лишенья и невзгоды
Веселят меня и согревают.
Как вода, текут в пустыне годы,
Дни земные неприметно тают.

Добрый инок! Нам пора проститься.
Ночь оставим мы для покаянья.
Но прошу о грешнице молиться
И ее исполнить пожеланье:

Через год, в страстной четверг, под вечер
Выходи на берег Иордана.
Там тебя я непременно встречу,
От тебя приму Святые Дары».

Поклонилась иноку Мария
И ушла невидимой тропою.
Лишь минуту волосы седые
Серебрились тихо под луною.

Сам Зосима сердцем умилился,
Получив ответ на вопрошание,
В монастырь с весельем воротился.
Потекли недели ожиданья.

Целый год он ждал Поста святого,
В ревности Марии подражая,
Предавался подвигам суровым,
Братию смиреньем поражая.

Время к Пасхе близилось привычно,
Иноки в обитель возвращались.
Как велит устав, они обычно
В тот четверг совместно причащались.

Причастился старец. Из придела
Он под вечер вышел стороною,
И Христовы Тайны неумело
В чаше у груди держал рукою.

Ощутив, как под его хитоном,
Кровь и Тело Господа пылает,
Сходит инок каменистым склоном,
У реки Марию ожидает.

Меряет пространство шагом чинным.
Только мысль врасплох его застанет:
Кто же там, на берегу пустынном
К переправе ей ладью доставит?

Лишь подумал – как она с пригорка
Вниз сойдя извилистой тропою,
Осенила путь крестом широким
И… прошла над темною водою.

Вскрикнул старец. Радость и блаженство
Хлынули неведомо откуда.
«Как же я далек от совершенства!» -
Прошептал монах при виде чуда.

В чаше под луной Святые Тайны
На руке протянутой лежали,
И молитвы так необычайно,
Так легко в устах ее звучали.

Взяв немного чечевичных зерен,
Их водой из речки размочила.
Взор ее был светел и спокоен,
И луна морщины осветила.

Окропив слезами расставанья
Ветхий край накинутого пледа,
Старец дал Марии обещанье
Вновь прийти на место их беседы.

И крестом повторно осеняя
Иордана быстрые потоки,
Слабо воздух трогая стопами,
Шла Мария по водам глубоким.

Через год, по сказанному слову,
Вновь Зосима поспешил в дорогу.
В теле силы ощутил он снова,
А на сердце – странную тревогу.

Тщетно он искал – не обнаружил,
Где однажды раннею весною
В тихий вечер, замирая, слушал
Житие подвижницы святое.

Шел направо, влево, воротился:
Все один кругом простор безбрежный.
И монах отчаянно взмолился
Со словами скорби и надежды:

«Покажи, молю Тебя, Владыка,
Ангела, сокрытого в пустыне!
Дай увидеть мне сиянье лика,
Что весь мир забыть позволит ныне!

Лишь сказал, как слышит: за отлогом
Будто раздалось воды журчанье.
Там ручей струился неглубокий,
Странника даря очарованьем.

К ручейку живому устремился
Ветхий старец с быстротою тени.
Поглядел – и замер, и склонился,
И упал со вздохом на колени.

Вся камнями тропка вниз покрыта.
На камнях, застыв, лежало тело.
И лучам, и ветерку открыто,
На восток лицо ее смотрело.

А вверху, над самой головою,
Там, где склон не тронут был ветрами,
Словно нимб неведомой рукою
Был начертан на песке словами:

«Погреби, Зосима, не жалея,
Прах убогой грешницы Марии.
Умерла я первого апреля
В ночь, как Тайны приняла Святые».

Поэма о Марии Египетской
Викарий Астанайской и Алма-Атинской епархии епископ Каскеленский Геннадий


http://www.pravmir.ru/poema-o-mi-egipetskoj/

Комментарии (4)

Всего: 4 комментария
#1 | Евгения »» | 29.03.2012 07:28
  
2
МОЛИТВЫ СВЯТОЙ ПРЕПОДОБНОЙ МАРИИ ЕГИПЕТСКОЙ

МОЛИТВА 1-Я
О, великая Христова угоднице, преподобная Марие!
На Небеси Престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребывающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающия.
Испроси нам у Великомилостиваго Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, градов и весей наших утверждение, от глада и пагубы избавление, скорбящим - утешение, недугующим - исцеление, падшим - возстание, заблуждшим - укрепление, в делах благих - преспеяние и благословение, сиротам и вдовицам - заступление и отшедшим от сего жития - вечное упокоение, всем же нам в день страшнаго суда одесную страны общники быти и блаженный глас Судии мира услышати: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира, и тамо пребывания во веки получити. Аминь.

МОЛИТВА 2-Я
О равноангельная и всесветлая Марие преподобная, убелившая ризу души своея в Крови Агнчей и зрящая ныне на небеси невечерний свет Царствия Небеснаго Христова, помяни мя, грешнаго и убогаго раба твоего, в Богоприятных твоих к Богу молитвах и защити мя от ловления врага, веси бо его козни и лютую в сем житии на ны брань, даруй ми слезы покаяния, омывающе душевную мою скверну, испроси ми оставление грехов и жития исправление, избави мя от злых моих обычаев, лености и нерадения, научи мя постоянству и крепости в борьбе с моими греховными навыками, напечатлети в сердце моем и уме пресветлый образ тобою любимаго Христа, уязви мою душу Его всепрощающею любовию, да не оскорблю милосердие Его новыми грехами, умоли о мне и милостивую споручницу твою, Пречистую Деву Богородицу, да и мне, недостойному, дарует всесильную Свою помощь и наставит на стезю спасения, во исходе же от сего мира, о мати преподобная, сподоби мя причащения Святых Божественных Таин: в страшный час смерти помози, на воздушных мытарствах заступи и предстательством твоим отверзи ми двери Небеснаго Царствия, идеже по трудех и подвизех ныне водворяешися, зря и прославляя пресладкаго Искупителя твоего, пришедшаго в мир грешныя спасти и Божественною Своею Кровию омывающаго нас от всякаго греха. Емуже слава, честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Пречистым и Животворящим Духом в безконечныя веки. Аминь.

ТРОПАРЬ, ГЛАС 8
В тебе, мати, известно спасеся еже по образу: приимши бо крест, последовала еси Христу, и деющи учила еси презирати убо плоть, преходит бо; прилежати же о души, вещи безсмертней. Темже и со Ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.

КОНДАК, ГЛАС 3
Блудами первее преисполнена всяческими, Христова невеста днесь покаянием явися, ангельское жительство подражающи, демона креста оружием погубляет. Сего ради Царствия невеста явилася еси, Марие преславная.

ИН КОНДАК, ГЛАС 4
Греха мглы избежавши, покаяния светом озаривши твое сердце, славная, пришла еси ко Христу, Сего Всенепорочную и святую Матерь, Молитвенницу милостивную принесла еси. Отонудуже и прегрешений обрела еси оставление, и со ангелы присно срадуешися.

ИКОС
Агницу Христову и дщерь песньми восхвалим ныне Марию приснопамятную, явльшуюся египетское овча, и прелести сих всея избеже, и едина принесеся Церкви совершенное возвращение, воздержанием и молитвою подвизающися паче меры человеческаго естества. Темже и возвыси ея и житие и деяние Един Вседержитель, Марие преславная.


КАНОН СВЯТОЙ ПРЕПОДОБНОЙ МАРИИ ЕГИПЕТСКОЙ

Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.
Скверну прегрешении очисти смиренныя моея души, Твоею милостию, Христе, мглу и омрачение страстей отжени молитвами преподобныя Твоея.
Страстьми плотскими осквернивши душевное благородие, воздержанием паки, о честная, твои ум просветила еси, тучами слез твоих душу уяснивши.
Египта страстей избегла еси, яко от греховна источника, и, фараона избавльшися лютаго осквернения, безстрастия ныне землю наследовала еси, и со Ангелы ликуеши присно.
Богородичен: Зрящи Твою икону, Владычице, Богородительнице Чистая, и рождшагося Слова от Твоея пречистыя, Дево, утробы, и поручницу Тя к Сему тепле просит преславная.
Песнь 3
Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.
Возсмердешася душевныя и согнишася твоя раны, но источником слез твоих сия омыла еси тепле.
Побеждени быша тобою демонстии полцы, и страстная взыграния слезами уранила еси.
Яко утренний облак и якоже капля, каплющи, была еси всем, проливающи воды покаяния спасительнаго.
Богородичен: Тя Предстательницу, Чистая, и спасение, и крепость имущи, Креста святаго древу, честная, поклонися.
Ин кондак, глас 3:
Блудами первое преисполнена всяческими, Христова невеста днесь покаянием явися, ангельское жительство подражающи, демона креста оружием погубляет. Сего ради Царствия невеста явилася еси, Марие преславная.
Седален, глас 8:
Взыграния вся плотская обуздавши болезньми постническими, мужественное показала еси души твоея мудрование, Креста бо возжелевши образ видети, себе, приснопамятная, миру распяла еси, отонудуже и к ревности жития непорочнаго усердно воздвигла еси себе, всеблаженная, Марие преславная. Моли Христа Бога грехов оставление подати чествующим любовию святую память твою.
Богородичен:
Яко Деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии, Огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком, питаеши Зиждителя и Господа. Тем, Ангельский и человеческий род, достоино славим пресвятое рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому рождеству Твоему.
Крестобогородичен:
Агнца, и Пастыря, и Избавителя Агница зрящи на Кресте, восклицаше, плачущи, и, горько рыдающи, вопияше: мир убо радуется, приемляй Тобою избавление, утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже терпиши за милосердие милости. Долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй согрешений оставление верою поющим Божественныя страсти Твоя.
Песнь 4
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достоино взывающи: слава силе Твоей, Господи.
Удалилася еси, бежавши, сущих в мире и сладких всех, едина же Единому чисто приобщилася еси крайним воздержанием и терпением дел твоих.
Телесная движения и разжжения воздержанием поистинне изсушила еси, отонудуже душу украсила еси, Марие всеславная, Божественными видении и детельми.
Добродетельною твоею силою, слезами и постом крайним, молитвою же и варом, зимою и наготою приятелище была еси Святаго Духа честно.
Богородичен: К Твоей иконе прибегши, и из Тебе Рожденнаго, Марие Дево, Тобою ныне обрете жизнь безсмертную, в раи ликующи.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Господи, мой свет в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.
В след Христа последовала еси, радующися, носящи крест свой на раме, Марие, и демоны уранила еси.
Показала еси нам покаяния лечбу, показала еси и стезю, ведущую паки к жизни негиблющей.
Ты буди ми, честная, заступница непобедима и избави страстей мя, болезни же всякия мольбами твоими ко Господу.
Богородичен: На Твою, Владычице Чистая, икону взираше, Тебе всегда молящися, страстей нападания преподобная посрамляше.
Песнь 6
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.
Потом греховную скверну омыла еси, к нетленней же славе твоею мыслию смотряющи, ныне обрела еси благоплодие болезнем твоим, славная.
Всем грешником, Марие, житие твое образ показася, безмерно согрешившим, в житии востати и скверну очистити слезами.
Ущедри смиренную мою душу, Человеколюбче, юже оскверних, дея нечистая хотения плоти моея, но Ты мя преподобныя молитвами помилуй.
Богородичен: Всею твоею душею и сердцем возлюбила еси от Девы рожденнаго Бога Слова, Живаго и воплощенна, глас тебе, преподобная, принесша.
Кондак, глас 4:
Греха мглы избежавши, покаяния светом озаривши твое сердце, славная, пришла еси ко Христу, Сего Всенепорочную и святую Матерь Молитвенницу милостивную принесла еси. Отонудуже и прегрешений обрела еси оставление и со Ангелы присно срадуешися.
Икос:
Змия, древле во Едеме запеншаго Еве прелестию древа, низвергла еси в ров Древом Крестным, славная Марие, и, отбегши сласти, чистоты возжелела еси, отонудуже и с девами сподобилася еси внутрь чертога внити твоего Владыки, с сими насладитися достоино. Того убо прилежно моли, яко да многих грехов разрешение подаст и Своея жизни нас сподобит со Ангелы присно радоватися.
Песнь 7
Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстеи, любовию благочестия паче, нежели пламенем опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Скорбную и тесную шествовавши стезю яве, добротою добродетелей уяснивши душу, Небесную достигла еси жизнь некончаемую, идеже Свет безконечныи есть Христос.
Яже в мире поправши временная вся, ныне ликуеши со всеми воинствы Ангельскими, воспевающи: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Коварства вражия и оружия оскудеша вся крепким постом и молитвою твоею, преподобная, и слезами, и ныне убо отгонятся и страстей настояния, Марие честная.
Богородичен: Неискусобрачно яже Бога безплотна порождши воистинну и Дева пребывши поистинне, Твоею силою, Всечестная, отгнала еси страстей и демонов воинства.
Песнь 8
Ирмос: Руце распростер, Даниил львов зияния в рове затче: огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа. Весь сиянием добродетелей озаривши ум, Марие славная, Богу беседовавши, плоть бо истнивши постом многим и помыслом благочестивым, пела еси, радующися: благословите, вся дела Господня, Господа.
Креста знамением себе оградивши, Иорданския ногами немокренными твоими воды преплывши, Марие, верно и Небеснаго Христа, Телу и Крови Его, причащшися, - ныне отпущаеши рабу Твою, - рекла еси.
Священник Божественный Зосима, таинник благодати, быстрину яко виде тя Иорданскую, славная, прешедшу немокренными ногами, страхом и трепетом одержимь быв, радуяся, пояше: благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Тобою, Пренескверная, тлю и скверну всю оттрясе, и облечеся, Владычице, в ризу безсмертну, и Тобою Твоему Сыну преподобная вопияше: благословите, вся дела Господня, Господа.
Песнь 9
Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе, Дево, краеугольныи отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества, тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.
Ныне нетленною и Божественною воистинну пищею насыщаема и Светом наслаждающися мысленным и Невечерним в Небесных селех, идеже Ангельстии чини о нас Бога молят.
Славы текущия и тленныя же возгнушавшися, Марие, славу и жизнь наследовала еси блаженную. Христа моли о совершающих твою всесвятую память всегда.
Виждь мою скорбь, преподобная, и стенание сердца, виждь тесноту жизни моея, спаси мя от греха моего и душу мою ущедри твоими ходатайствы ко Господу.
Богородичен: Владычице Чистая Богородице, грешников спасение, приими мольбу сию, избави мя от грех моих, Твоему Сыну прибегающа, молитвами преподобныя Твоея.
Светилен:
Образ покаяния нам дадеся, Марие, твоим бо теплым умилением возврати побеждение, Заступницу стяжавши Богородицу Марию, с Неюже о нас помолися.
Богородичен:
Свет возсиявший безлетный от Отца прежде век в лето ныне напоследок из Тебе, Дево, явися на спасение мира, к Немуже не престай о людех Твоих молящися.
#2 | Евгения »» | 29.03.2012 07:35
  
3



Кондак 1

Избранной Богом от падшаго рода подвигом тяжким стяжавшей велию славу на небеси, мы, земнороднии, смиренно взываем ти, святая Марие, моли за нас Господа Бога, да исхитит нас из рова страстей похвальная ти воспевающих: Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангели подвигом своим удивившая.

Икос 1

Ангели изумевшася внезапной перемене в тебе, Преподобныя Мати, как ты во единем часе оставила еси широкий путь, ведущий в пагубу и вступила на узкую стезю спасения. Приими от нас, Христова Угоднице, радостное сие пение:
Радуйся, Божию Матерь молившая, да удостоит припасть у Креста;
Радуйся, чистую Деву просившая, да прощения вымолит у Христа;
Радуйся, Деве святей обещавшая не возвратитися на пагубный путь;
Радуйся, горькие слезы лиявшая на больную Преподобная грудь;
Радуйся, яко Заступницей скоро в молитве была услышана ты;
Радуйся, яко в том же часе свободно могла ко Кресту подойти;
Радуйся, древо умильно лобзавшая, на немже распят был Христос;
Радуйся, всем существом трепетавшая, потоки излившая слез;
Радуйся, тут же решение приявшая не возвратитися вспять;
Радуйся, иго Христово и бремя Его избравшая взяти себе;
Радуйся, сим ты решением твердым во главу сатану поразила еси;
Радуйся, яко об одном решении радость велия бысть на небеси.
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 2

Видя неизреченную любовь к тебе Божией Матери, Преподобная, яко по слезной молитве твоей сотвори в той же час невозбранный вход твой к Пречистому Древу Креста в праздник честнаго его воздвижения, и сподоби облобызати оное, ты же в радостном трепете о милости Божией воспевала Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом и сердцем своим прияла еси, Святая Марие, неуклонное решение отныне не возвратитися на путь страстей, в умилении сердца молиши Пресвятую Деву Богородицу указати ти место спасения и внезапу услышала еси таинственный глас, указующий таковым местом пустыню Иорданскую. Приими от нас, Преподобная, похвалу сицевую:
Радуйся, благодарившая Заступницу Мира за вход невозбранный ко Кресту;
Радуйся, Споручницей Деву избравшая отныне служить токмо Христу;
Радуйся, чистую Деву молившая спасения ти путь указати;
Радуйся, от иконы приемшая местом подвига пустыню избрати;
Радуйся, в тот час отрешившая мира сего суету;
Радуйся, тут же на кораблице отплывшая по Иорданову сторону ту;
Радуйся, в земли пустынней Божией Матерью хранимая ты;
Радуйся, миром греховным незримая, избегшая его суеты;
Радуйся, яко наветы диавола Крестом отражавшая;
Радуйся, в подвизе тяжцем избранная, радовавшаяся со Христом;
Радуйся, страхи и глад терпевшая ради Него;
Радуйся, прелести мира презревшая ради Единаго Христа;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангели подвигом своим удивившая.

Кондак 3

Силою свыше укрепляема пребывала еси в пустыне, Преподобная Мати, помощию Господа хранимая, выну воспевая Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея воистину велие хотети преподобный Зосима видети избранницу, Божией высотою жития своего его превозсшедшей, егда наступиша дни святыя Четыредесятницы, отъиде в пустыню за Иорданскую и обрете волею Божиею тебе, Преподобная, ты же смирения ради, не хотяще явитися людем, прежде бежала еси от него, последе же умолена быша преподобным удостоила еси его беседы с тобою, не возгнушайся и нашей беседы смиренныя, угоднице Божия, но приими похвалу сицевую:
Радуйся, в пустыне покаяние приносившая;
Радуйся, дни и ночи в ней плакавшая;
Радуйся, слезами всю землю оросившая;
Радуйся, достигшая небесной высоты;
Радуйся, от смрада житейскаго бежавшая;
Радуйся, притекшая в пустынный покой;
Радуйся, под ношею крестною страдавшая;
Радуйся, яко всегда Господь с тобою;
Радуйся, за подвиги Христом возвеличенная;
Радуйся, прославленная еще на земле;
Радуйся, прозорливостью Господом отличена;
Радуйся, яко по имени Зосиму назвала еси;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 4

Бурею священнаго ужаса объят бысть преподобный Зосима, яко ты николиже знавшая его по имени, умолиши рассказати ему житие твое дивное. Ты же, смиренная угоднице, не утаила еси пред ним прежней своей греховной жизни, да прославится в тебе Господь, щедро награждающий кающихся: Мы благодарим Создателя, моляще Его, да не отринет Он и нашего покаяния, и в радостном уповании поем Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаше преподобный Зосима, како ты с мужеством перенесла еси вся тяжести пустыннаго жития в борьбе с искушениями и диаволом, удивишася и с умилением к тебе взываше:
Радуйся, в пустыне только питавшая кореньями тело твое;
Радуйся, на Господа всю печаль возлагавшая, да не покинет создание свое;
Радуйся, мнозех превозшедшая в подвизе тяжцем своем;
Радуйся, в рай за сие ты возшедшая и увенчана светлым венцем;
Радуйся, Божиим Духом научена в пустыне писанию;
Радуйся, Им Всеблагим, вручены ти дары святой красоты;
Радуйся, Духа Святаго сосудом, Марие, сподобилась быти;
Радуйся, яко на пути твоем трудном, стремилась для Господа пожити;
Радуйся, руку на плуг положившая не возвратитися вспять;
Радуйся, всем существом Христа полюбившая, приявшая Его благодать;
Радуйся, крином в пустыне прекраснейшим все житие ты цвела;
Радуйся, смиренною, благоухающею для Господа Бога была еси;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 5

Боготочною кровию искупивый ны, Господи, не призвал еси праведныя, но грешныя на покаяние, сподоби и нас подражати житию твоея угодницы Марии, и во веки благодарным сердцем славословити Тя райскою песнею: Аллилуиа.

Икос 5

Видев тя Зосима, Преподобная, стоящую на воздусе и молящуюся, трепетом объят бысть недоумевая, како в падении пребывающей ранее, человеце, толицей благодати сподобися, умиленно возблагодаря Господа и воспета сице:
Радуйся, святостью жизни достигшая дара предвидения;
Радуйся, монастырские тайны раскрывшая пред Зосимой своими усты;
Радуйся, Ангелом уподобилась блистанием своей чистоты;
Радуйся, яко стояти сподобилась на воздусе блаженная;
Радуйся, пред Зосимой строгия подвиги скрыла еси;
Радуйся, с неба явления многия утаила еси;
Радуйся, ради святаго спасения хранила лишь в сердце своем;
Радуйся, Зосиме молчать повелевшая о себе до кончины твоей;
Радуйся, прославленной не восхотевшая быть на земли от людей;
Радуйся, яко сорок семь лет неизвестною пребывала в пустынном житии;
Радуйся, такожде со стези крестной хотяще неведомой всем отойти;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 6

Проповедуют Ангелы на небеси чудное твое житие, блаженная пустыннице, яко ты в немощнем телеси стяжала велию силу духа и сокрушила еси козни сатанинския. Мы вкупе с Ангелы прославляем Господа, давшаго тебе крепость Своею благодатию и поем Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявше в ти, Божия Угоднице, великая жажда вкушания Пречистых Христовых тайн, просиша Зосиму явитися в будущее лето, в день святаго Великаго Четверга со святыми Дарами на берег реки Иордана, да сподобишися ты сего святейшаго Дара. Мы, прославляя в тебе ревность теснейшаго соединения с Господом нашим Иисусом Христом, похвальная ти зовем:
Радуйся, жаждою святою томимая причащения ради святых Даров;
Радуйся, в сердце твоем бысть хранимая ко Господу Богу любовь;
Радуйся, всю себе ты уневестила, Преподобная, Спасу Христу;
Радуйся, кротость, смирение стяжавшая в Ангельскую чистоту;
Радуйся, скоро с Зосимой простилася, жено святой красоты;
Радуйся, тут же от глаз его скрылася, Марие, вглубь пустыни;
Радуйся, в сердце Зосимы оставила умиления восторг;
Радуйся, ум сего старца направила на размышленный поток;
Радуйся, яко драгую жемчужину, мысль о тебе он унес;
Радуйся, яко весь путь до обители омочен от радостных слез;
Радуйся, яко долго в очах его старческих образ твой чудный стоял;
Радуйся, токмо чрез лето свиданием старец себя утешал;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 7

Хотяще соблюсти устав святыя обители, отпустиша игумен иноцы своя на подвиг молчания и наивящей молитвы в пустыни дальния. Преподобный же Зосима не можаще отправиться болезни ради, о нейже предрекала ему ты, Святая Марие, с радостным трепетом ожидавше Великаго Четверга, в онь же день условия ради, обещавши причаститися, преклоняшеся пред непостижимыми судьбами Божиими воспеша Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новым священным трепетом объята душа преподобнаго старца, когда насташа Великий день совершения тайныя Вечери нашим Господом, взяше с собою святейшия Дары, идоша на берег реки, святая, причастити тя, Мати блаженная, мы вкупе со святым старцем благоговеем пред Господом, идущим к тебе в тайнах Своих пречистых. И тебе, достойней невесте Сладчайшаго Жениха, с любовию шествующей на брак Агнчий, умильно взываем:
Радуйся, яко святым Иереем исполнена просьба твоя;
Радуйся, яко со святыми Дарами прииде на берег трепеща;
Радуйся, яко в ночь страсти Христовой хотяще причастницей быти;
Радуйся, яко тех в страданиях участница будеши на небеси с ним жити;
Радуйся, яко смути преподобнаго отсутствием долгой порой;
Радуйся, яко смущение подобная бысть твоя переправа рекой;
Радуйся, яко при сиянии месяца ты показалася в дали;
Радуйся, стопами идущая к противоположному берегу реки;
Радуйся, знамением крестным спасительным, Иордан осенила рукой;
Радуйся, яко по суху, без всякаго смущения пошла рекой;
Радуйся, яко видения ради сего в страхе бысть Иерей;
Радуйся, яко его ты успокоила речью святой своей;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 8

Странницы и пришельцы вси есмы на земли, по глаголу апостола, странницей пребывала и ты в пустыне своей до дне своего преставления, Агнице Христова Марие, да от Иерусалима земнаго переселившаяся в Иерусалим Горний, славословити Творцу святою райскою песнею: Аллилуиа.

Икос 8

Весь сладость, все твое желание бысть Господь Иисус, Егоже ты принимаше с трепетом в тайнах пречистых из рук блаженнаго старца. Мы, взирая на тя, поистине на достойную причастницу сего святейшаго Дара, с любовию тебе зовем:
Радуйся, в тайнах святых обрученная с Безсмертным твоим Женихом;
Радуйся, Им за сие украшенная райским нетленным венцем;
Радуйся, тя по приятию Божиих Даров окружи дивный свет;
Радуйся, яко на тя не можаше Зосима без страха смотрети;
Радуйся, с веселием тихим Симеона молитву прочла;
Радуйся, взор свой умиленный на руце к небу сейчас вознесла;
Радуйся, пищи небесной вкусившая, земной не хотяще приняти;
Радуйся, дары любве у Зосимы зерна три решила взяти;
Радуйся, яко после своего причастия не долго на бреге пребыла еси;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 9

Всякий чин ангельский и человецы благословляюще Господа, како Он совершаше силу в немощных людех, укрепляше и тя, многопобедная угоднице, в подвизе своем пустынном терпяще убо в обнаженнем твоем телеси хлад и зной нестерпимый к тому же и страх, и глад и многия злохитрыя искушения от диавола. Ты же за таковую помощь от Господа выну воспевала Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витийствующий язык не можаше изобразити, яже творишися в душе праведнаго Зосима по уходе твоем, таинственная пустыннице, ты образом своим, исполненным благодати Духа Всесвятаго, вперила духовный взор старца в размышления горняя, како Бог перстнаго человека всемогуществом Своим подымаше до Ангельския высоты, приими вкупе с Зосимою смиренную нашу похвалу:
Радуйся, в ней же свой ум сохранившая, не разсеянными соблазна страстьми;
Радуйся, яко тяготилася встречей с земными людьми;
Радуйся, скоро в пустыню стремилася к беседе со Ангелы ты;
Радуйся, тамо дни и ночи молилася, незримая миром в тиши;
Радуйся, яко от всех удалилася, спасения ради в глуши;
Радуйся, только лишь звезды небесныя быша свидетели слез;
Радуйся, в сии минуты чудесныя, любовию взирал Сам Христос;
Радуйся, яко Споручницу дивную ты веселила собой;
Радуйся, помощию Ея сильною в вечный достигла покой;
Радуйся, вновь Зосиму просившая, чрез лето в пустыню придти;
Радуйся, вновь его ожидавшая с надеждой тебе обрести;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 10

Спастися хотящим нам буди молитвенницей у Престола Всевышняго, Преподобная Мати, да и мы, избегши искушений всяческих, сподобимся вкупе с тобою выну славословити Господа и пети Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси всем подвижникам, Пресвятая Богородице, от злохитрых козней диавола, спасла еси избравшую тебя Споручницей, пред Сыном сладчайшим Твоим, не посрамила еси ея упования, Пречистая, и довела до вожделенных врат рая. Сподоби нас грешных достойно восхвалити святую угодницу твою Марию песнопениями сими:
Радуйся, яко со трепетом радостным ожидавше Зосима тебя;
Радуйся, всей мыслею сладостной он утешал себя;
Радуйся, яко в поста дни великие, он в пустыню с любовью ушел;
Радуйся, яко до места свидания, двадцать дней всего шествовал он;
Радуйся, яко в смущении горестном, старец искаше тебя;
Радуйся, яко волнений исполненный, старец не помнил себя;
Радуйся, яко на песце озаренную светом небес, тебя он обрел;
Радуйся, с миром ты сим разлученная, в вечный отъиде покой;
Радуйся, с горьким рыданием старец над телом склонился твоим;
Радуйся, яко не верил Зосима очам престарелым своим;
Радуйся, яко ты уже давно пересилилася в дивный небесный чертог;
Радуйся, вечно теперь веселишися, ушла от скорбей и тревог;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 11

Пением ангельским восхваляема и сонмом их окруженная, вознесеся душа твоя праведная ко престолу Всевышняго во гласе радования воспевати Господа Богокрасною песнею: Аллилуиа.

Икос 11

Святым Духом Божиим озаренный бысть лик твой преподобный, старец же Зосима в велие смущение прииде, яко не уведе имени твоего, блаженная, абие узре надпись у главы твоея начертанную бысть на земле:
Радуйся, яко уведе Зосима о преставлении дни;
Радуйся, яко смиренной Марией названной была ты в словах;
Радуйся, яко преставилась Богу еще лето прошлое ты;
Радуйся, в день своего святаго причастия сподобилась отойти;
Радуйся, вдруг из пустыни сей жгучей к страху два льва подошли;
Радуйся, яко ногами могучими вырыв могилу, ушли;
Радуйся, яко с молитвой горячей предал земле он твой прах;
Радуйся, яко долго стоял над могилою старец в умильных слезах;
Радуйся, тихо устами дрожащими старец молитву совершал;
Радуйся, в судьбах Непостижимаго с любовию он прославлял;
Радуйся, Преподобная Мати Марие, Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 12

Благодать испроси нам у Бога, чистая Христова невеста Марие, да помилует он нас в день страшнаго суда Своего и да причислит к избранному своему стаду, и да сподобит выну воспевати Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твое покаяние, емуже удивишася Ангелы на небеси и вси страдания твоя безпримерныя, их же не можеши изобразити некий язык человеческий с любовию и радостию ти вопием:
Радуйся, яко за плоть обнаженную ныне чудною ризою покрыта в раю;
Радуйся, зноем в пустыне сожженная, на небеси прохлады вкушаеши струю;
Радуйся, глад постоянный терпевшая, ныне в небе насыщена хлебом Христа;
Радуйся, всякия скорби понесшая, ныне в радости глас произносят уста;
Радуйся, яко в тяжцей борьбе со диаволем пребывала семнадцать ты лет;
Радуйся, яко ты за победу прославлена, окружи тя за то дивный свет;
Радуйся, яко премудрая Дево не погасила светильник свой;
Радуйся, яко от Крестнаго Древа - неуклонный ко спасению подвиг был твой;
Радуйся, Деве Святой обещавшая, Ея помощию не сбиться с пути;
Радуйся, много в пустыне страдавшая, не попустила в уклон отойти;
Радуйся, знамением крестным разрушила козни врагов;
Радуйся, яко ты ныне вкушаеши от Божиих щедрот и даров;
Радуйся, Преподобная Мати Марие. Ангелы подвигом своим удивившая.

Кондак 13

О, Святая, всехвальная и многопобедная угоднице Христова, Марие, покаяния образ преизящнейший! Молим Тя, испроси нам у Господа Бога силу Его благодати, загладити и нам тьму грехов наших, с сокрушенными слезами о них и да сподобимся в обители покаявшихся получити утешения вечнаго по неложному обещанию, и с лики Ангельскими воспевати Пресвятую Троицу ангельскою песнею: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.
#3 | Евгения »» | 29.03.2012 07:54
  
5

Колокол к вечерне гулко грянет,
Оловянный вздрогнет небосвод.
Скорбное Мариино стоянье, -
Покаянье горькое мое.

Низко наклоняясь в земном поклоне,
В трепете замри и не дыши,
Слыша в песнопениях Канона
Безнадежное отчаянье души.

Совести проснувшейся укоры
Струнами тугими зазвенят.
Возопят печальные глаголы:
«О помилуй, Господи, меня!...»
...

В последний раз в этом Великом посту мы читали покаянный канон Андрея Критского, на нашу душу ложились святые слова покаяния: «Помилуй мя, Боже, помилуй мя». Слышали и припевы: «Преподобный отче Андрее, моли Бога о нас! Преподобная мати Мария, моли Бога о нас!»

Покаяние — вот то, чем мы можем спастись. Какие бы дела добрые мы ни совершали, хвалясь ими, мы превращаемся в фарисеев, смотрящих только на внешность, а внутри — как гробы, полные всякой мерзости. Ибо делами закона мы не оправдаемся, никто не в состоянии совершить таких дел, которые покрыли бы наши злые дела. Покаяние — вот то, что стоит выше всего. Через покаяние многие достигли спасения.

Нашему вниманию Церковь предлагаетжитие преподобной Марии Египетской. Некогда великая блудница через покаяние стала великой праведницей. Покаяние требует от нас таких трудов, каких не требуют наши добрые дела. Это только некоторым кажется, что легко каяться. Покаяние — неимоверно тяжкий труд. Покаяние не заключается в том, чтобы мы сказали: «Каюсь!» – даже призывая помощь Божию. Напрасно обольщаются те, кто думает, что, сказав на исповеди свой грех, мы не должны уже ничего больше делать. Назвать грех — это только положить доброе начало, а впереди предстоит огромный труд… Если не будет этого труда, наши слова могут так и остаться только словами. Но сказать с решительностью это первое слово, много значит. На пути много будет всяких обольщений, но нам нужно помнить первое слово.

Мария Египетская занималась такими блудными делами, о которых ей трудно было впоследствии рассказывать подвижнику Зосиме. Она думала, грех — это удовольствие, и он ей откроет везде дверь. Но вот она столкнулась с первым препятствием, когда хотела пройти в храм на празднование – волна людская всегда оттесняла её, и она увидела в этом указующую руку Божию. Взмолилась Пресвятой Богородице, и та помогла ей пройти в храм на поклонение Животворящему Кресту Господню. Поклонившись, она твердо решила порвать с грехом, не раздумывая, отправилась в пустыню. 17 лет она провела в блудодеянии, 47 лет провела в покаянии. Каких искушений она не испытала, но всё преодолела с помощью Божией.

Помощь Божия — это не то, что Бог за нас будет делать, как утверждает народная молва. Бог помогает тем, кто сам делает. Когда Марию Египетскую одолевали искушения, она падала на землю и молилась. А что в таком случае мы делаем? Вспомним о своей молитве. Мы не только молимся небрежно, но ещё и молимся не всегда, а у нас искушений не меньше, чем было у Марии Египетской. Пустыня нашей жизни такие таит в себе соблазны, которых, может быть, не видели и древние подвижники. А преодолевать надо.

Подвижники, прошедшие до нас путь покаяния и получившие опыт, помогут нам. И вот первая, кто нам поможет, — преподобная Мария Египетская. Когда она молилась, преподобный Зосима видел, как она приподнимается над землёй. Силу её молитве дало её покаяние, покаяние — крылья для того, чтоб парить над землёй. Только через покаяние мы можем избавиться от грехов. А грехов у нас бездна. Почему мы не ужасаемся этой бездне? Потому что не видим ее. Если б увидели эту бездну, с какой силой мы бы закричали: «Помилуй мя, Боже, помилуй мя!»

Мы часто медлим с покаянием. Вот ещё немного погрешим, а потом и раскаемся. Такой расчет — это обман. «Душе моя, душе моя, восстани, что спиши? Конец приближается!» – поется в Великом каноне. Жизнь наша стремительно сокращается, и конец очень близок. Покаяние нельзя откладывать, ибо можем не успеть. Как Мария Египетская решилась, и сразу переплыла за реку Иордан, так и нам с грехом нужно рвать сразу. Вот что ты медлишь: «Ещё один глоток!» – а вдруг этот глоток будет смертельным?

Покаяние приводит нас к воскресению. Пятая седмица Великого поста, ещё немного — и будет Воскресение Христово, Пасха. Пасха — это не земной праздник, Пасха — праздник небесный, и по-небесному, через покаяние, мы к нему должны готовиться.

Вот спросим себя сейчас, с каким грехом мы порвали в этом году?

Без освобождения от грехов не увидеть Пасхи, хотя бы по-земному мы её и достигли.

Пасха — освобождение от грехов, примирение наше с Богом и друг с другом.

Будем же торопиться восполнить свой пробел.

Помилуй мя, Боже, помилуй мя! Преподобная мати Мария, моли Бога о нас! Аминь.

Протоиерей Димитрий Дудко. Из виноградника Божия. Проповеди. М., 2010 г.
#4 | Борис »» | 30.03.2012 04:31
  
4
Не хватит слов,хоть их уже немало,
В запасе у людей припасено,
Любовь Марии ко Христу прославить,
Одной Божественной Любви дано!
Добавлять комментарии могут только
зарегистрированные пользователи!
 
Имя или номер: Пароль:
Регистрация » Забыли пароль?
© LogoSlovo.ru 2000 - 2023, создание портала - Vinchi Group & MySites